Odpowiedź producentów PC na nowego Macbooka

Odpowiedź producentów PC na nowego Macbooka

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/12/2015, 6:19 PM

Liczba odsłon: 2899

Trwające od wielu lat przepychanki pod szyldem Mac vs. PC zawsze wywołują uśmiech na twarzach społeczności IT. W tę niekończącą się wojnę na słowa między fanami Apple i Microsoft wtrącają swoje trzy grosze także sami producenci, dokonując wyspecjalizowanych porównań sprzętowych. Podczas gdy Apple jest ostatnio zajęty promocją nowego 12-calowego MacBooka, pozbawionego pełnowymiarowych portów USB, producenci PC nie zostawiają na nim suchej nitki.

Falę krytyki rozpoczęło Lenovo, które nazwało nowego MacBooka "tak bardzo zeszłorocznym". Miałoby to stanowić ostateczną zniewagę dla wszelkich, kierujących się najnowszą modą wśród laptopów. Lenovo zamieścił także porównawczą grafikę, na której zobaczymy jego cienki na 12,8 mm hybrydowy laptop Yoga 3 Pro z 2014 r. oraz 13.1-milimetrowego MacBooka z tego roku. Jednocześnie Lenovo zwróciło uwagę na fakt, że jego laptop jest o 0,62 kg cięższy od konkurenta, posiada lepszy wyświetlacz dotykowy oraz większą liczbę portów komunikacyjnych.

Następnie głos zabrał Dell, który twierdzi, że jego XPS 13 wyświetla 2 miliony więcej pikseli niż MacBook, wyposażony w wyświetlacz Retina. Producent nie wspomniał oczywiście o wadze i grubości swojego urządzenia. Dell XPS 13 jest cięższy i grubszy niż MacBook, niemniej jednak posiada dwa porty USB, mini DisplayPort oraz czytnik kart SD. Macbook posiada tylko jedno złącze USB-C, będące jednocześnie gniazdem ładowania. By skorzystać z dodatkowych wejść, użytkownik musi nabyć specjalną przejściówkę.

Ostatni głos w dyskursie zabrał Asus, dokonujący porównania MacBooka ze swoim laptopem: Zenbook UX305. Tym razem znów poszło o grubość. 12.3-milimetrowy Zenbook na pewno wypada lepiej w porównaniu z MacBookiem, posiada też trzy porty USB, port micro HDMI oraz czytnik kart SD. Asus oczywiście zapomniał wspomnieć, że Zenbook UX305 jest wciąż nieco cięższy od konkurenta i posiada 13-calowy wyświetlacz o niezbyt imponującej rozdzielczości 1920x1080 pikseli (produkt Apple oferuje 2304x1440 pikseli).

Czy tego typu porównania uczą nas czegoś nowego? Nie od dziś producenci komputerów porównują swoje produkty, uwydatniając ich najlepsze cechy, jednocześnie wylewając na konkurencję wiadra pomyj. Działania marketingowe Asusa, Dell czy Lenovo mogą wydać się zaskakująco podobne do retoryki, którą uwielbia stosować Apple podczas swoich wystąpień i zapowiedzi. Z drugiej strony warto zauważyć, że rynek PC nie przygotował jeszcze bezpośredniej odpowiedzi na nowego MacBooka, który zbiera całkiem przychylne recenzje.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia