Super Mario jako hologram? Zobacz krótki pokaz możliwości HoloLens

Super Mario jako hologram? Zobacz krótki pokaz możliwości HoloLens

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/18/2016, 4:12 PM

Liczba odsłon: 1975

Przez ostatni rok prezentowaliśmy Wam przeróżne zastosowania technologii Microsoft HoloLens. Przez soczewki urządzenia dane nam było obserwować scenariusz zakupu i personalizacji samochodu, udzielanie wskazówek rezydentom Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, projektowanie wnętrza sklepu czy wreszcie nową perspektywę dla Minecraft. HoloLens wydaje się pod tym kątem idealnym środowiskiem dla gier AR, takich jak choćby Pokemon GO. Choć co do planów wydawniczych tego tytułu nie ma jeszcze pewnych informacji, holograficzne gogle Microsoftu potrafią obsługiwać też inne tytuły - i nie chodzi nam tylko o mocarne produkcje 3D.

Tym razem mamy coś dla fanów retrogamingu. Niektórzy z nas nie widzą przeszkód, by na komputerze PC za kilka tysięcy złotych odpalać gry sprzed dziesięciu czy dwudziestu lat. W końcu nic tak dobrze nie wygląda na 23 calach, jak Fallout 2, Worms Armageddon albo Quake... Zestawienie, któremu dziś należy się chwila uwagi, jest jeszcze bardziej radykalne. Chodzi mianowicie o fuzję high-endowego HoloLens z archaicznym NES, znanym w Polsce głównie za sprawą konsoli Pegasus i jej klonów. Dzięki emulatorowi N3S można (już nie na ekranie monitora czy telewizora, ale na soczewkach HoloLens) uruchamiać tytuły, które zapewne świetnie znają nasi starsi czytelnicy. Mowa tu o prawdziwych klasykach: Super Mario Bros., Donkey Kong, Space Invaders, Zelda II: The Adventure of Link czy Tetris. Jak to wygląda z perspektywy użytkownika? Zobaczcie na wideo poniżej:

N3S jest nastawionym na pracę w 3D emulatorem NES dla Windows, który obecnie znajduje się w fazie alpha. Zasada działania programu różni się zasadniczo od innych emulatorów. N3S na podstawie elemtentów 2D tworzy ich trójwymiarowe reprezentacje, renderowane w czasie rzeczywistym w środowisku rzeczywistości rozszerzonej. Osiągnięcie takiego efektu wbrew pozorom nie było łatwe. Jak wyjaśnia Andrew Peterson, twórca emulatora, "HoloLens nie uruchomi większości gier przy pełnej prędkości, zwłaszcza gdy mowa o wbudowanym edytorze, a ludzie tworzą bardziej skomplikowane siatki 3D dla sprite'ów. Musiałem także ręcznie dostosowywać i optymalizować aplikację dla HoloLens w sposób, który nie działałby w przypadku wielu gier, które miałyby zachować wystarczający współczynnik fps".

Bardzo szczegółowy opis działania N3S został opublikowany na stronie dewelopera. Emulator jest projektem open-source, a jego kod źródłowy można pobrać z repozytorium GitHub.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia