HoloLens 2 oficjalnie zapowiedziany!

HoloLens 2 oficjalnie zapowiedziany!

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/24/2019, 6:45 PM

Liczba odsłon: 1865

Po wstępie Satyi Nadelli i prezentacji Julii White na scenę wkroczył Alex Kipman z zapowiedzią HoloLens 2. Tak, to nie żart. Po kilku latach oczekiwań w końcu dane nam jest zobaczyć drugą generację holograficznych gogli. Trzy rzeczy, które są dla tego wydania istotne, to immersja, komfort i natychmiastowe użycie.

Jeśli mowa o immersji, to HoloLens 2 cechuje wyższe zagęszczenie pikseli i podwojenie pola widzenia. Alex Kipman porównuje to do przejścia z 720p do 2K dla każdego oka. Zmniejszyły się przy tym wymiary gogli oraz ich waga - według Kipmana nie ma na świecie drugiej takiej technologii. Immersji posłuży też śledzenie ruchów oczu za pomocą czujnika, takiego jak w Windows Hello. HoloLens 2 pozwoli też "dotykać" hologramów, co oznacza ulepszoną obsługę gestów.

MWC

Jeśli chodzi o komfort, to według Kipmana poprawiono go trzykrotnie. Microsoft prowadził rozległe badania nad ergonomią, by urządzenie lepiej dopasowywało się do naszych głów. Natychmiastowe użycie oznacza, że HoloLens 2 loguje nas, gdy tylko go założymy. Rozpoznaje on nie tylko nasze oczy, ale również dłonie. Otóż to - nasze dłonie są indywidualnie śledzone i rozpoznawane. Pozwala to bardziej precyzyjnie "dotykać" hologramów, przenosić je, obracać etc. Innymi słowy znacząco poprawia się precyzja interakcji.

MWC

Technologia ta pozwala też wygodnie przesuwać suwaki, naciskać przyciski czy... grać na holograficznym pianinie. Choć są to hologramy, precyzja naprawdę robi wrażenie. Immersji dodają też efekty dźwiękowe.

MWC

HoloLens w pierwszej generacji cierpiał na niedostatek aplikacji w czasie premiery. Druga generacja nie powtarza już tego błędu. W momencie premiery będzie jej towarzyszyć cała gama produktów od wielu dostawców (kadr powyżej), w tym także własne rozwiązanie Microsoftu - Dynamics 365 Guides, nota bene dostępne od dziś w wersji Preview.

MWC

Microsoft prezentuje też rozwiązanie Spacial, które realizuje ideę Collaborative Computing. Jest to aplikacja pozwalająca użytkownikom teleportować się holograficznie i pracować wspólnie w jednej scenie, będącej połączeniem światów wirtualnego i fizycznego.

Konferencja trwa. Z dalszą częścią relacji możecie zapoznać się tutaj. W tej części Microsoft ujawnia kolejne możliwości nowych gogli, takie jak integracja z chmurą i otwartość platformy, a także rozpoczyna przedsprzedaż i podaje cenę zestawu.