Ubisoft i Nationalux: HoloLens zdobywa kolejnych deweloperów

Ubisoft i Nationalux: HoloLens zdobywa kolejnych deweloperów

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/4/2017, 12:59 PM

Liczba odsłon: 1721

HoloLens, choć w sprzedaży dostępny od ponad roku, wciąż pozostaje bardziej narzędziem w rękach deweloperów i firm, aniżeli sprzętem konsumenckim. Z tego względu mówi się przede wszystkim o jego wyszukanych (często dopiero możliwych) zastosowaniach, które użytkownikom będą dopiero proponowane. Do platformy dołączają co raz to nowi deweloperzy - dziś weźmiemy pod lupę dwóch z nich. Ubisoftu raczej nie trzeba specjalnie przedstawiać, niemniej jednak wymaga tego Nationalux, którego oferta jest dość innowacyjna - nawet jak na HoloLens.

Ubisoft wystąpił na konferencji Unite Europe 2017 z tematem “AR Prototyping for the HoloLens”. Firma mówiła o trzech projektach wykorzystujących możliwości mappingu przestrzennego gogli AR. Jedna z zaprezentowanych gier to Toy Soldiers, czyli dobrze znane nam z dzieciństwa żołnierzyki, choć tym razem w zupełnie innym wydaniu. Drugi tytuł to Rabbid Rockets, gdzie zadaniem użytkownika będzie prawdopodobnie unikanie i strzelanie do latających dokoła obiektów. Warto zauważyć, że gracz ma do dyspozycji dwa wirtualne, mechaniczne ramiona, którymi poruszać będzie można prawdopodobnie za pomocą kontrolerów ruchu lub samych tylko rąk. To, co pokazał Ubisoft, traktujemy raczej jako technologiczne demo, bo do grywalnych propozycji jeszcze temu daleko. Tak czy inaczej fakt, iż na HoloLens tworzy deweloper znany z produkcji AAA, to już całkiem spora nobilitacja.

www.vrfocus.com www.vrfocus.com www.vrfocus.com www.vrfocus.com www.vrfocus.com

Kolejnym deweloperem, który ogłosił prace związane z HoloLens, jest Nationalux. Koreańscy specjaliści od dźwięku przestrzennego z Nationalux Research Center tworzą aplikację AR, która będzie rozpoznawać muzykę na podstawie okładki albumu, plakatu, kodu QR lub innych źródeł, a następnie odtworzy ją z własnej biblioteki liczącej 5 milionów utworów. Czym byłby jednak HoloLens bez swoich możliwości przestrzennych? Aplikacja od Nationalux będzie odtwarzać muzykę, dzieląc kanały na symulacje 5.1-7.1, biorąc pod uwagę odległość od wirtualnego źródła, dostosowując głoścność i opóźnienie. Użytkownik będzie mógł doświadczyć odbioru w warunkach 3D, w rzeczywistości posiadając jedynie zestaw słuchawkowy wbudowany w HoloLens. Doświadczenie audio będzie można kontrolować za pomocą dotyku i gestów.

Co ciekawe, Nationalux pozwala artystom umieszczać w swoim serwisie wielokanałowe utwory w jakości lossless (przy kompresji bezstratnej), a jego serwis pretenduje do miana sklepu z muzyką nowej generacji. Aplikacja od Nationalux ukaże się też na iOS i Androida, jednak funkcje premium siłą rzeczy będą dostępne tylko dla HoloLens.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia