Holograficzne przyciski w sklepach, czyli przyszłość zakupów według Microsoftu

Holograficzne przyciski w sklepach, czyli przyszłość zakupów według Microsoftu

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/7/2019, 7:22 PM

Liczba odsłon: 618

Mixed Reality to bez wątpienia kategoria przyszłościowa, w której jest jeszcze wiele do zrobienia. Microsoft nie ustaje w wysiłkach, by tę technologię dalej rozwijać i dostarczać rozwiązań różnym gałęziom przemysłu. Niewiele dotąd było przykładów mariażu technologii MR z doświadczeniem zakupowym, a niemal wszystkie nie wyszły poza fazę prototypu. Microsoft chce to zmienić.

Jak najłatwiej dotrzeć z rozwiązaniami opartymi na rzeczywistości rozszerzonej do możliwie największej grupy klientów? Nim zestawy VR/AR/MR staną się dobrem konsumenckim, klienci zapoznają się z takimi rozwiązaniami najpierw w różnych miejscach - sklepach, salonach sprzedaży czy miejscach pracy. Microsoft opatentował pomysł na to, jak wykorzystać MR w doświadczeniu zakupów. Zobaczmy, co opisuje ten patent.

[Patent] objaśnia system i metodę dla rzeczywistości mieszanej, które obejmują przycisk holograficzny (np. obiekt 3D), który może być pobrany z witryny dostawcy. Przycisk holograficzny pozwala użytkownikowi w świecie rzeczywistości mieszanej zamówić artykuł, dokonując z nim interakcji. Użytkownik w świecie MR może umieścić ten przycisk obok odpowiedniego obiektu rzeczywistego. Za każdym razem, gdy użytkownik dokonuje interakcji z obiektem rzeczywistym poprzez jego mieszaną rzeczywistość (np. wirtualnej interakcji z realnym obiektem), przycisk holograficzny może się ukazać, by użytkownik mógł zamówić element powiązany z tym przyciskiem.
– Microsoft

Jak to sobie wyobrażamy? Klient sklepu ubiera gogle HoloLens i przechadza się, oglądając towary na ekspozycji. Zamiast ładować je do wózka, zamawia je, klikając hologram, który znajduje się przy każdym oglądanym produkcie. Zamówienie odbiera dopiero przy kasie lub w innym punkcie, a być może zamawia wprost do domu.

Proponowane rozwiązanie wydaje się na pewno użyteczne i może pomóc w zwiększeniu zaangażowania klienta, ale od sprzedawcy wymaga zainwestowania w zestawy rzeczywistości mieszanej (HoloLens), co na pewno nie jest tanie. Z drugiej strony może być to bardziej opłacalne od instalacji interaktywnych menu na każdej półce i przy każdym towarze.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia