Microsoft już od dawna pracuje nad technologią rozszerzonej rzeczywistości, zaś działania te w sposób oczywisty ogniskują się na stworzonych przez niego na wpół autonomicznych goglach. Niestety, daleko nam jeszcze do techniki pozwalającej na bezproblemowe sterowanie interfejsem tego pokroju rozwiązań za pomocą jedynie naszego ciała, o czym gigant z Redmond doskonale wie. Postanowiono więc rozwinąć HoloLens o dodatkowe akcesoria, będące w założeniu urządzeniami wejścia. O ile jednak konkurencja w swoich okularach VR/AR postawiła wyłącznie na rozwiązania sprawdzone, o tyle Microsoft postanowił nieco zaryzykować, wybijając się z tłumu. Tak właśnie narodziła się pewna nietypowa różdżka…
Microsoft Patent: Augmented reality input device https://t.co/qmxB5WnOq4 pic.twitter.com/TIz7KeTBbt
— WalkingCat (@h0x0d) 23 sierpnia 2017
Premiera kolejnej wersji gogli HoloLens datowana jest dopiero na rok 2019. W ten sposób Microsoft kupił sobie sporo czasu, który planuje wykorzystać na dopracowanie nawet najmniejszych detali nowego urządzenia – w tym również jego akcesoriów. Prace nad nimi trwają już od dłuższego czasu, czego potwierdzenie znajdujemy w niedawnym tweecie sprawdzonego informatora, działającego pod pseudonimem WalkingCat. Dotarł on do dokumentacji jednego z patentów giganta z Redmond, opisującego urządzenie o kształcie przypominającym różdżkę, kojarzące się też w pewnym stopniu z kontrolerami stworzonymi przez Nintendo. Cała sprawa nie byłaby jednak tak ciekawa, gdyby było to pierwsze pojawienie się jej w mediach. Na początku czerwca zeszłego roku, na oficjalnym kanale Microsoft Windows pojawił się materiał promujący HoloLens. Widać na nim doskonale, że jedna z przedstawionych postaci podczas pracy w rozszerzonej rzeczywistości używa kontrolera wyglądającego identycznie z tym, które przedstawia wspomniany patent. Oznacza to krótko mówiąc, że koncepcja stworzenia tego typu akcesorium narodziła się już dosyć dawno, lecz nadal jest rozwijana.
Prawdopodobnie nie zobaczymy omawianej różdżki przed premierą HoloLens 2.0, przynajmniej na półkach sklepowych. Warto jednak wiedzieć, w jaką stronę rozwija się technologia AR/VR, zwłaszcza że użytkownicy obecnych rozwiązań zwykli raczej narzekać na mankamenty współczesnych kontrolerów przystosowanych do pracy w tych warunkach. Kto wie, być może pod postacią różdżki stworzonej przez inżynierów z Redmond kryje się rewolucja, która zdominuje rynek tk jak niegdyś zrobiły to myszki komputerowe?