Menu kategorii
  • Outlook zamyka się lub zawiesza zaraz po otwarciu? Można to naprawić

    Outlook zamyka się lub zawiesza zaraz po otwarciu? Można to naprawić

     Krzysztof Sulikowski
    Krzysztof Sulikowski
    15:46
    12.08.2022
    746 wyświetleń

    Microsoft potwierdził niedawno nowy problem z desktopowym Outlookiem. U niektórych użytkowników aplikacja zamyka się lub zawiesza krótko po uruchomieniu. W artykule pomocy technicznej firma wyjaśniła, że pracuje już nad poprawką, a tymczasem użytkownicy mogą sami to naprawić poprzez edycję rejestru.

    Microsoft zdiagnozował już źródło problemu. Wygląda na to, że Outlook sam się zamyka lub przestaje odpowiadać, kiedy wartość ciągu "EmailAdress" w tożsamości Office jest pusta. Kiedy uruchamiasz Outlook Desktop, przechodzi on przez ładowanie profilu i przetwarzanie, na krótko się otwiera i następnie przestaje odpowiadać — czytamy na stronie Microsoft Support. Ten konkretny problem można potwierdzić, otwierając Windows Event Viewer Application Log i wyszukując "Event 1000" lub "Event 1001" i sprawdzając następujące szczegóły:

    • Faulting application name: OUTLOOK.EXE, version: 16.0.15427.20194, time stamp: 0x62e9be45
    • Faulting module name: mso20win32client.dll, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x62e4fd3c
    • Exception code: 0x01483052
    • Fault offset: 0x000000000024074d
    • Faulting process id: 0x1328
    • Faulting application start time: 0x01d8acfa5984509d
    • Faulting application path: C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\OUTLOOK.EXE
    • Faulting module path: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Office16\mso20win32client.dll

    Nim nadejdzie poprawka, problem można rozwiązać samodzielnie. Microsoft nie wie jeszcze, dlaczego wspomniany klucz EmailAdress jest niepoprawnie ustawiony. Najlepiej, gdyby zajęła się tym aplikacja Office, ale póki tak się nie dzieje, można to uczynić samemu. Aby to zrobić:

    1. Wyloguj się z Office'a, a następnie zaloguj ponownie, aby wypełnić ponownie ustawienia tożsamości w rejestrze.
    2. Jeżeli tożsamość nie ustawiła się poprawnie, możesz wyłączyć obsługę diagnostyczną, której funkcje sprawiają, że Outlook przestaje odpowiadać:
      [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Options\General]
      "DisableSupportDiagnostics"=dword:00000001
    3. Możesz spróbować ręcznie ustawić adres e-mail na tożsamość użytkownika, który widzi problem w ścieżce rejestru, o której mowa powyżej.

    Jeśli problem u Was występuje, a nie chcecie grzebać w rejestrze, to w oczekiwaniu na poprawkę możecie korzystać z Outlook.com w przeglądarce.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło: https://support.microsoft.com/en-us/topic/outlook-closes-shortly-after-it-is-opened-2d32d880-70a0-4ee0-b1e9-9e920721abdd

    Polecamy również w kategorii Outlook