Z badań wynika również, że ogólna sprzedaż komputerów desktopowych spadła aż o 20 procent. Najbardziej straciły „maki”, których rozchód obniżył się o 38 procent. Komputery desktopowe z systemem Microsoft Windows zanotowały natomiast spadek o 15 procent. Ze statystyk wynika jednocześnie, iż ogólna sprzedaż notebooków znacznie wzrosła – notebooki ze stajni Apple sprzedawały się lepiej (+22 procent), nieco gorzej wypadły notebooki z systemem Windows (+15 procent). Jak powiedział w wywiadzie dla agencji Reuters analityk NPD Group, notebooki Apple MacBook wydają się być są nieco bardziej atrakcyjne w porównaniu z notebookami stworzonymi do pracy pod Windows. Sytuacja wygląda inaczej w przypadku komputerów desktopowych, gdzie komputery Apple iMac „potrzebują odświeżenia”. Apple nie obawia się jednak swojej pozycji i nie planuje obniżki cen.
Wyniki badań wydają się być nieco zaskakujące. Należy jednak wziąć poprawkę na miejsce ich przeprowadzania badań oraz na aktualną sytuację gospodarczą.