Inteligentne agenty konwersacyjne to przyszłość, ale Microsoft nie zapomina o Cortanie

Inteligentne agenty konwersacyjne to przyszłość, ale Microsoft nie zapomina o Cortanie

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
18:46
06.05.2019
339 wyświetleń

Microsoft zademonstrował dziś nowe podejście do wirtualnych agentów, które wykracza poza ograniczenia tradycyjnych poleceń i otwiera drogę do prawdziwie "konwersacyjnych" doświadczeń. Firma wyjaśnia, na czym polega owo przejście od komend do konwersacji. Podejście tradycyjne opiera się na ręcznie dobranym zestawie umiejętności (jak np. w Cortana Skills) lub też interpretowaniu tego, co mówi użytkownik, by system back-endowy mógł podjąć odpowiednią akcję. W rezultacie dzisiejsi cyfrowi asystenci nie mogą łączyć umiejętności ani przenosić kontekstu z jednej interakcji do następnej. Microsoft znalazł sposób, by pójść o krok dalej.

W zeszłym roku gigant przejął firmę Semantic Machines, czyli jednego ze światowych liderów w konwersacyjnej AI. Jej pracownicy wspólnie z naukowcami z Microsoft stworzyli nową technologię sztucznej inteligencji, która wyjdzie poza ramy jednej interakcji, jednej domeny i jednego agenta.

Nasza technologia tworzy pamięć z jednej akcji do następnej i pozwala Wam zrobić więcej. Przekracza ona granice umiejętności i łączy usługi back-endowe, zarówno od Microsoftu, jak i te zewnętrzne. Jest również nakierowana na przyszłość, w której każda organizacja ma własnych agentów z własnymi, unikalnymi kontekstami, tak jak dziś każda z nich ma swoje własne aplikacje i witryny, a agenci ci będą mogli bez przeszkód współpracować.
– Rajesh Jha, Executive Vice President, Microsoft Experiences and Devices

Jak już wspomnieliśmy, Microsoft nie zapomniał w tym wszystkim o Cortanie! Nowy silnik konwersacyjny będzie więc zintegrowany z cyfrową asystentką, ale też dostępny dla deweloperów poprzez Microsoft Bot Framework, Microsoft Azure i inne platformy. Będzie on również napędzał (jak w przypadku wielu innych technologii giganta) zarówno własne usługi Microsoftu, jak też rozwiązania jego klientów.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2019/05/06/build-2019-people-centered-experiences-microsoft-365-productivity-cloud/

Polecamy również w kategorii Sztuczna inteligencja