HP i Dell tną ceny komputerów z Windows 7

HP i Dell tną ceny komputerów z Windows 7

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/27/2014, 9:41 PM

Liczba odsłon: 5250

Minęły już przeszło 2 lata od premiery Windows 8, następcy potężnego Windows 7. Choć Windows 8 oferuje kilka nowości i ulepszeń - od funkcji dotykowych i nowoczesnego wyglądu, po wsparcie dla najnowszych sterowników - nie przekroczył dotąd 13% udziałów w rynku systemów operacyjnych. Z kolei najczęściej wybierany Windows 7 znajduje się obecnie na ponad 50% PC, podpiętych do sieci. Czy wkrótce się to zmieni?

W piątek, 31 października 2014 r., nastąpi kluczowy dzień w cyklu życia Windows 7. Microsoft zaprzestanie sprzedaży systemu (w wersjach Basic, Home i Ultimate) dla nowych komputerów producentów OEM. Oznacza to, że producenci - jak HP czy Dell - nie będą mogli dłużej kupować licencji na produkty z serii Windows 7 i preinstalować ich na gotowych zestawach komputerowych czy laptopach. Niemniej jednak będą oni mogli sprzedać dotychczas wyprodukowane urządzenia, na których zainstalowano Windows 7 przed wspomnianą datą. Nie są to dobre wieści dla producentów sprzętu, którzy nadal promują zestawy z 5-letnim systemem. Zarówno Dell, jak i HP obniżają ceny zestawów z Windows 7 i zachęcają do ich zakupu, pomijając właściwie sprzęt z Windows 8.

Windows 7

Obaj producenci oferują oczywiście komputery z Windows 8, jednak na próżno ich szukać w reklamach na ich stronach głównych. Przykładowo, HP mocno promuje niedrogie laptopy z Windows 7, które cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników. Wkrótce jednak może się to zmienić. Producenci zaczną wyprzedawać istniejące zestawy i będzie ich na rynku coraz mniej. To jednak nie koniec dystrybucji Windows 7. Edycja Professional będzie nadal sprzedawana producentom. Data zakończenia dystrybucji w formie preinstalowanej nie została jeszcze ustalona.

Windows 7

Możemy zadać sobie pytanie, co stoi za tak dobrymi wynikami sprzedaży Windows 7 (i i tak słabymi Windows 8)? Z jednej strony - oczywiście - jest to świadomy wybór wielu konsumentów. Z drugiej zaś osoby, kupujące po prostu nowy laptop lub zestaw komputerowy bez specjalnego zainteresowania systemami (lub nie znające różnic między nimi), same przyczyniają się do wzrostu udziałów rynkowych danej wersji. Producenci oczywiście wykorzystują falę popularności i promują sprzęt z preinstalowanym Windows 7.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia