Xbox One zaliczył "najmocniejszy styczeń w historii"

Xbox One zaliczył "najmocniejszy styczeń w historii"

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/11/2017, 12:18 PM

Liczba odsłon: 2226

W ubiegłym roku Xbox One przez kilka miesięcy pozostawał najlepiej sprzedającą się konsolą w USA. Styczeń jednak należał do PlayStation 4, podobnie jak grudzień, kiedy to produkt Sony minimalnie wyprzedził rywala. Mimo to Microsoft ogłosił, że w kontekście sprzedaży i użytkowania Xbox One miniony miesiąc był "najmocniejszym styczniem w historii".

Grudniowe wyniki sprzedaży sprowadziły Xbox One na drugie miejsce po kilku miesiącach prowadzenia. Styczeń wydawał się tego powtórzeniem. Mimo że Sony zaliczyło kolejną wygraną, drużyna zielonych ma co świętować. Jak pisze Mike Nichols, CVP działu Xbox Marketing w Microsoft: "Dzięki nieprzerwanemu wsparciu od naszych fanów, 2017 już odznaczył się mocnym startem, jako że liczba godzin spędzonych w grach Xbox One wzrosła o 21% w perspektywie rocznej [year-over-year]. Xbox One według danych NPD Group zaliczył ponadto w USA najlepszy styczeń w historii i był jedyną konsolą ósmej generacji, która odnotował wzrost w styczniu w porównaniu do poprzedniego roku. Zespół Xbox jest zobowiązany dostarczać najlepszego doświadczenia gamingowego dla naszych fanów".

Microsoft zapowiedział na początku roku najbliższe wydawnictwa na Xbox One, wliczając w to Halo Wars 2, Resident Evil 7 biohazard, For Honor, Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands, TEKKEN 7, Thimbleweed Park, Mass Effect Andromeda, South Park: The Fractured but Whole i Tacoma. Pojawią się też dodatki i rozszerzenia do wydanych wcześniej tytułów: Gears of War 4, Forza Horizon 3, ReCore, Dead Rising 4 i Minecraft. Niewiele z tego ukazało się jednak w styczniu, a jedyną produkcją AAA był wspomniany Resident Evil 7, który zadebiutował również na PS4 ze wsparciem dla VR. Być może to przyczyniło się do słabszych wyników.

Brak wsparcia dla zestawów VR można uznać za słabą stronę w konsoli najnowszej generacji, ale to w przypadku rodziny Xbox zostanie rozwiązane przez Project Scorpio, który ukaże się prawdopodobnie w drugiej połowie tego roku. Czy VR stanie się też udziałem podstawowego Xbox One? Tego jeszcze nie wiadomo.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia