Pojawiły się pierwsze od czasu E3 informacje na temat Intelligent Delivery

Pojawiły się pierwsze od czasu E3 informacje na temat Intelligent Delivery

Amadeusz Labuda
11:20
18.09.2017
0 komentarzy
917 wyświetleń

Już od dłuższego czasu w mediach powiązanych z branżą gier wideo głośno jest o pewnym zagadnieniu , mianowicie o rozmiarze najnowszych produkcji, zwłaszcza wykorzystujących tekstury jakości 4K. Problem ten dotyczy zwłaszcza graczy konsolowych, bowiem zarówno PlayStation 4 jak i Xbox One dysponują bardzo ograniczoną pamięcią, którą rozszerzyć jest o wiele trudniej niż w przypadku komputera. Wszystko wskazuje jednak na to, że Microsoft intensywnie pracuje nad rozwiązaniem tej niedogodności, dodatkowo planuje dokonać tego w sposób inny niż rozbudowa dysków twardych.

Biblioteka gier Xbox One to obecnie setki tytułów, z których spora ilość zajmuje naprawdę dużo miejsca

Pierwszy raz o opcji Intelligent Delivery (inteligentne dostarczanie) usłyszeć mogliśmy podczas minionych targów gamingowych E3. Wspomniano tam ogólnikowo o problemie z grami zajmującymi coraz więcej miejsca oraz o tym, że już niebawem gry wydawane na konsole Xbox wykorzystywać będą tylko właściwe sobie zasoby (jak chociażby tekstury 1080p lub 4K, zależnie od modelu urządzenia). Nie podano wtedy jednak żadnych detali, jednakże kilka dni temu serwis Digital Foundry dotarł do interesujących informacji. Według jego relacji, gry mające ukazać się w przyszłości faktycznie korzystać będą z mechanizmów selekcjonowania niezbędnych danych, jednak nie ograniczą się one do wyboru rozmiarów tekstur. Pobierane wybiórczo będą również prawdopodobnie pliki dźwiękowe powiązane z lokalizacją – w przypadku gier takich jak FIFA potrafią one ważyć naprawdę dużo, zaś niekoniecznie potrzebujemy w Polsce francuskiego dubbingu. Kolejną innowacją ma być możliwość wspierania w przypadku Xbox One X instalacji tytułu z dwóch płyt (gdzie limit sprzętowy wynosi ich tak naprawdę nawet 50). Przedstawiciel Digital Foundry stwierdził nawet, że możliwe jest rozbicie części danych na osobne płyty – dzięki temu na przykład w strzelankach wybrać będziemy mogli, czy chcemy zainstalować pełną grę czy może jedynie tryb dla jednego gracza (co powinno znacząco odciążyć nasz dysk, w końcu tryb wieloosobowy to między innymi nowe mapy i tekstury).

Rzekomo informacje te pochodzą z dokumentacji do twórców, zaś sam serwis Digital Foundry jako pierwszy miał styczność z najnowszą konsolą Microsoftu, wobec czego należy podejść do tych rewelacji w zasadzie jak do pewniaka. Na ile sprawdzi się nowy system pobierania zawartości, dowiemy się dopiero po jego debiucie, ten zaś miejsce będzie miał prawdopodobnie krótko po premierze Xbox One X. Czy Intelligent Delivery pojawi się również w przypadku starszych tytułów obecnie nie wiadomo.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.neowin.net/news/microsofts-new-tech-ensures-reduction-in-download-sizes-for-xbox-one-games?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3

Polecamy również w kategorii Xbox One

Komentarze

Skomentuj

Autor