Tuż przed weekendem pisaliśmy, że w Microsoft Store i Xbox Store pojawiła się zapowiada funkcja koszyka zakupów. Teraz Microsoft informuje, że funkcja w Xbox Store musi zostać tymczasowo wyłączona i na jej powrót gracze będą musieli poczekać kilka tygodni.
Pomysł wdrożenia koszyka zakupów do Microsoft Store po raz pierwszy pojawił się w czerwcu. W połowie sierpnia funkcja ujrzała światło dzienne i była dostępna dla użytkowników komplikacji Windows Insider w Windows 10 i przeglądarkowej wersji Sklepu. Koszyk pojawił się również w Xbox Store, ale w tym wypadku mogli skorzystać z niego tylko użytkownicy programu Xbox Insider w pierścieniach Skip Ahead, Preview Alpha i Preview Beta. Koszyk w Sklepie Microsoft działa jak każdy inny, który znamy z wielu sklepów internetowych. Nie musimy płacić za każdy produkt osobno, ale gromadzimy je w koszyku i płacimy za całość zakupów.
Xbox Insiders, thanks so much for your feedback on the new Shopping Cart feature in the Store! We’ve heard your feedback and are now taking Shopping Cart offline to make fixes and improvements. Shopping Cart will return to the Store in the next few weeks.
— Brad Rossetti (@WorkWombatman) 17 sierpnia 2018
O konieczności tymczasowego wyłączenia koszyka w Xbox Store poinformował za pośrednictwem Twittera Brad Rossetti, będący menedżerem oddziału Xbox and PC Gaming w Microsofcie. Powodem jest konieczność wprowadzenia poprawek licznych błędów, które zostały zgłoszone przez użytkowników. Gracze skarżyli się głównie na szybkość działania funkcji, niektórzy nie mogli dodać do koszyka więcej niż dwóch produktów, a w przypadku innych zapisanie elementu powodowało automatycznie przeniesienie do ekranu głównego konsoli. Rossetni nie podaje konkretnej daty przywrócenia funkcji, ale podaje, że aktualizacja potrwa kilka tygodni.