Build 2018: Szczegóły dotyczące przyszłości Fluent Design

Build 2018: Szczegóły dotyczące przyszłości Fluent Design

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 5/9/2018, 11:54 AM

Liczba odsłon: 1974

Fluent Design jest obecnie sukcesywnie wprowadzany w kolejne miejsca, a w April 2018 Update pojawił się między innymi w Menu Start, Centrum Akcji oraz w Ustawieniach systemowych. Tymczasem Build 2018 trwa, a na jednej z sesji, zatytułowanej Fluent Design: Evolving our Design System, dowiedzieliśmy się, jaka przyszłość czeka Windows 10 pod względem jego estetyki i designu.

Build 2018 - przyszłość Fluent Design

Wysuwany pasek narzędziowy

Microsoft przedstawił swoje plany na ten rok w kwestii designu i dalszych zmian interfejsu systemu Windows 10. Zaprezentowano między innymi całkiem nowy element, jakim jest command bar flyout - wysuwany, ruchomy pasek narzędziowy. Celem tej zmiany jest zaoszczędzenie cennej przestrzeni roboczej i udostępnianie użytkownikowi najbardziej potrzebnych w danej chwili narzędzi. Pojawiają się one w wysuwanym menu, a nie jak do tej pory - w postaci wstążki. Po najpotrzebniejsze z nich nie będziemy musieli więc sięgać kursorem do paska narzędziowego. Pierwszą aplikacją, w której zostanie to zaimplementowane, będzie OneNote.

Build 2018 - przyszłość Fluent Design

Cień i głębia

Na przykładzie właśnie aplikacji OneNote Microsoft przedstawił sposób, w jaki chce nadać więcej głębi i przestrzeni aplikacjom, podobnie jak zrobił to w samym systemie. OneNote, któremu do tej pory brakowało wspomnianej głębi, posiadał też ograniczoną paletę kolorów. Dlatego też Microsoft da deweloperom większe możliwości zarządzania kolorystyką aplikacji. Elementy aplikacji mają również otrzymać nowe efekty cienia, co sprawi, że staną się bardziej trójwymiarowe. Efekt przezroczystości, czyli efekt tak zwanego akrylu pojawi się również w wyskakujących okienkach pop-up.

Aplikacje bardziej przyjazne dla użytkowników myszki

Do tej pory aplikacje UWP były projektowane z myślą o ekranach dotykowych i obsłudze dotykiem, w efekcie czego korzystanie z nich przy użyciu myszki nie zawsze było komfortowe. Teraz Microsoft pracuje nad tym, aby aplikacje UWP mogły dostosować się do różnego typu obsługi bez względu na to, czy używamy dotyku czy myszy.

To samo doświadczenie na wielu urządzeniach

Co ważne, zmiany te dotyczą nie tylko systemu Windows 10, ale również urządzenia mobilnego i VR. Zmiany te są więc kompleksowe i mają za zadanie stworzyć spójny i wizualnie atrakcyjny ekosystem, na który składa się nie tylko sam system operacyjny, lecz również aplikacje, które możemy na nim uruchomić. Fluent Design zagościł w Windows 10 na dobre i jego ekspansja będzie nabierać tempa.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia