Xbox One wkrótce z szerszym wsparciem dla modów?

Xbox One wkrótce z szerszym wsparciem dla modów?

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
23:34
28.06.2018
1 komentarz
745 wyświetleń

Pecety od zawsze były mekką dla fanów modowania gier, ale od jakiegoś czasu wydawcy i producenci konsol dokładają starań, by także one mogły brać udział w tej zabawie. Przykładowo wsparcie dla modów ma dziś tylko garść tytułów na Xbox One, ale w przyszłości ma się to zmienić. Tak przynajmniej wynika z wyciekłych dokumentów Microsoftu, który rzekomo pracuje nad większą otwartością dla modów i ich natywnym wsparciem.

Xbox One mody w grach

Dokumenty, do których dotarł WindowsCentral, designem przypominają te, które niedawno mówiły o pracach Microsoftu i Razera nad klawiaturą i myszą dla Xbox One, stąd możemy wnioskować, że pochodzą z tego samego źródła. Na chwilę obecną Fallout 4, The Elder Scrolls V: Skyrim, Halo 5 (za pośrednictwem Forge) czy Cities: Skylines mają swoje własne systemy modowania, działające w pewnym zakresie i opracowane przez odpowiednie studia. Deweloperzy będą mogli oczywiście nadal decydować o przyznaniu takiego wsparcia, ale Microsoft idzie o krok dalej i buduje system, który nie tylko zapewni w dużym stopniu infrastrukturę, pozwalającą działać tym funkcjom, ale i platformę do ich publikowania w Xbox Store niejako na wzór Steam Workshop.

Według ustaleń WindowsCentral nowa platforma o nazwie Xbox Community Content nadejść ma "tego lata", przybierając postać infrastruktury zbudowanej dla deweloperów, by pomóc im wspierać zawartość generowaną przez użytkowników (UGC) i mody w grach. Jeśli plany zostaną zrealizowane, deweloperzy będą mogli zdefiniować, czym są mody dla ich gier, oraz zdecydować o ich monetyzacji lub jej braku. Deweloper będzie mógł też ustalić, czy mody mogą mieć jedynie charakter kosmetyczny (np. podmienione skiny i tekstury), czy też mogą ingerować w gameplay (np. dodając nowe bronie, mapy, zadania czy kampanie).

Autorzy raportu twierdzą, że dokumenty pochodzą sprzed paru miesięcy, a wstępne wsparcie dla omawianej technologii miało zostać rozpoczęte w marcu. Odpowiednie biblioteki staną się jednak dostępne dopiero tego lata. Przyszłe iteracje serwisu mają zawierać pełną integrację z powłoką Xboksa, pokazywanie modów bezpośrednio na stronie gry w Xbox Store, rekomendacje, wsparcie komercyjne dla twórców modów, rekomendacje, recenzje i integracje, dzięki którym można będzie oglądać mody w przeglądarce.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.windowscentral.com/how-microsoft-exploring-bringing-mods-xbox-one

Polecamy również w kategorii Xbox One

Komentarze

  • Hyprift 12:38 23.10.2018

    Myślę że to będzie wyglądało tak że do tworzenia modów wymagane będzie Windows 10 połączonym kontem Xbox aplikacji. Natomiast gracze tylko konsolowi będą mogą pobrać lub też za drobną opłatą. Nie widzę sensu aby Microsoft zezwolił na dodawanie modów poprzez transferami dysków lub pedrive o formatach jakich dotąd nie wykrywa. Na pewno będą to mody legalne, "CC" czyli spodziewać się można nie wiele, do czasu gdy ktoś zainteresowany będzie miał chęci do jakiejkolwiek gry wżycić na stronę wiecej modów dla graczy z platformą Xbox. Jak mówiłem, Będą mody ale wymagane będą prawa autorskie z licencją, oraz Windows 10 razem z aplikacją i kontem Xbox One.

Skomentuj

Autor