Xbox One wkrótce z szerszym wsparciem dla modów?

Xbox One wkrótce z szerszym wsparciem dla modów?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/28/2018, 11:34 PM

Liczba odsłon: 2186

Pecety od zawsze były mekką dla fanów modowania gier, ale od jakiegoś czasu wydawcy i producenci konsol dokładają starań, by także one mogły brać udział w tej zabawie. Przykładowo wsparcie dla modów ma dziś tylko garść tytułów na Xbox One, ale w przyszłości ma się to zmienić. Tak przynajmniej wynika z wyciekłych dokumentów Microsoftu, który rzekomo pracuje nad większą otwartością dla modów i ich natywnym wsparciem.

Xbox One mody w grach

Dokumenty, do których dotarł WindowsCentral, designem przypominają te, które niedawno mówiły o pracach Microsoftu i Razera nad klawiaturą i myszą dla Xbox One, stąd możemy wnioskować, że pochodzą z tego samego źródła. Na chwilę obecną Fallout 4, The Elder Scrolls V: Skyrim, Halo 5 (za pośrednictwem Forge) czy Cities: Skylines mają swoje własne systemy modowania, działające w pewnym zakresie i opracowane przez odpowiednie studia. Deweloperzy będą mogli oczywiście nadal decydować o przyznaniu takiego wsparcia, ale Microsoft idzie o krok dalej i buduje system, który nie tylko zapewni w dużym stopniu infrastrukturę, pozwalającą działać tym funkcjom, ale i platformę do ich publikowania w Xbox Store niejako na wzór Steam Workshop.

Według ustaleń WindowsCentral nowa platforma o nazwie Xbox Community Content nadejść ma "tego lata", przybierając postać infrastruktury zbudowanej dla deweloperów, by pomóc im wspierać zawartość generowaną przez użytkowników (UGC) i mody w grach. Jeśli plany zostaną zrealizowane, deweloperzy będą mogli zdefiniować, czym są mody dla ich gier, oraz zdecydować o ich monetyzacji lub jej braku. Deweloper będzie mógł też ustalić, czy mody mogą mieć jedynie charakter kosmetyczny (np. podmienione skiny i tekstury), czy też mogą ingerować w gameplay (np. dodając nowe bronie, mapy, zadania czy kampanie).

Autorzy raportu twierdzą, że dokumenty pochodzą sprzed paru miesięcy, a wstępne wsparcie dla omawianej technologii miało zostać rozpoczęte w marcu. Odpowiednie biblioteki staną się jednak dostępne dopiero tego lata. Przyszłe iteracje serwisu mają zawierać pełną integrację z powłoką Xboksa, pokazywanie modów bezpośrednio na stronie gry w Xbox Store, rekomendacje, wsparcie komercyjne dla twórców modów, rekomendacje, recenzje i integracje, dzięki którym można będzie oglądać mody w przeglądarce.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia