Podczas wydarzenia DICE Phil Spencer podjął temat negatywnych zachowań graczy

Podczas wydarzenia DICE Phil Spencer podjął temat negatywnych zachowań graczy

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 2/22/2018, 11:20 AM

Liczba odsłon: 1704

Nie od dziś wiadomo, że Internet pełen jest trolli gotowych zwyzywać czy nawet grozić innym jego użytkownikom, byleby tylko podnieść w ten sposób swoją samoocenę. Nie inaczej jest również w przypadku gier wieloosobowych – wystarczy popełnić najdrobniejszy błąd podczas rozgrywki, by zostać werbalnie zrównanym z ziemią przez wszystkowiedzących ekspertów. Widać to zwłaszcza w przypadku tytułów posiadających system rankingowy, jak chociażby Counter Strike: Global Offensive oraz Overwatch. To właśnie z tymi produkcjami najbardziej kojarzeni są tak zwani toksyczni gracze, potrafiący zrujnować rozgrywkę pozostałym członkom zespołu. Z biegiem czasu problem narasta, lecz dopiero niedawno zaczęły przyglądać mu się poważne media, w efekcie czego branża gier wideo bronić się musi przed często wyolbrzymianymi zarzutami, które stawiają ludzie zupełnie o gamingu nie mający pojęcia. Oczywiście sprawa ta dotyczy również Microsoftu – w końcu nie tylko produkuje on gry, lecz również systemy umożliwiające ich uruchomienie, czyli konsole z rodziny Xbox.

Xboks to wciąż główny wkład Microsoftu w gaming

Opinia publiczna ma to do siebie, że często wyszukuje kozła ofiarnego na którym skupi swój gniew – nieistotne nawet, czy naprawdę zasłużony. Już niejedna firma stanęła przez to u bram bankructwa po niefortunnej wypowiedzi swojego pracownika – stąd też ostrożność nawet większych przedsiębiorstw podczas wszelkich rozmów z przedstawicielami mediów. Aby uniknąć jakichkolwiek oskarżeń związanych z poziomem kultury pewnych graczy, Microsoft postanowił już zawczasu zbudować sobie dobrą prasę, czego dowodzi ostatnia wypowiedź Philla Spencera podczas konferencji DICE w Las Vegas. Co prawda skupił się on raczej na wygłoszeniu mowy na temat tego, w jaki sposób gry pomagają nam zrozumieć innych ludzi oraz o wpływie szeroko pojętej kultury na gaming, jednak poruszył też wspomnianą wcześniej kwestię – negatywne zachowania graczy. Niestety, zrobił to przy okazji w swoim lakonicznym stylu, nie udzielając tym samym żadnych konkretnych informacji.

Warto wspomnieć przy tym, że w ostatnich miesiącach system oceny zachowania graczy został zmieniony, zaś prace nad nim jeszcze finalnie się nie zakończyły. Oznacza to, że wystąpienie Spencera miało nie tylko załagodzić media coraz bardziej przyglądające się branży gier wideo, lecz również w jakiś sposób dać subtelnie do zrozumienia, że czekają nas kolejne zmiany we wspomnianym systemie. Możliwe nawet, że będzie to miało miejsce już podczas Spring Creators Update, jednak pozostaje to jeszcze kwestią otwartą.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia