Pierwsze samodzielnie opublikowane gry już w Sklepie Xbox

Pierwsze samodzielnie opublikowane gry już w Sklepie Xbox

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/19/2017, 3:02 PM

Liczba odsłon: 2076

Kilka miesięcy temu Microsoft powołał do życia Xbox Live Creators Program - nową inicjatywę stanowiącą dopełnienie istniejącego już ID@Xbox. Program ma na celu umożliwienie każdemu deweloperowi niezależnemu szybkie publikowanie posiadających wsparcie dla Xbox Live gier na Xbox One i PC z Windows 10 w całkowicie otwarty sposób. Z jednej strony oznacza to możliwość dodania funkcji Xbox Live do gier UWP, zaś z drugiej - ich łatwą publikację. Pierwsze gry wydane w ramach Xbox Live Creators Program właśnie dotarły do Sklepu Xbox.

W przeciwieństwie do ID@Xbox i jego własnych regulacji, ograniczeń i procedur, Creators Program bardziej bezpośrednio celuje w platformę Xbox i jej możliwości. Zapoczątkowany w marcu program wydał już swoje pierwsze owoce. Mogą je zobaczyć uczestnicy Xbox Insider Program w kręgu Alpha Ring. Po wejści do nowej sekcji The Creators Collection w Sklepie Xbox pojawi się lista sześciu nowych tytułów od pierwszych deweloperów biorących udział w programie.

Xbox Live Creators Program

Jak mówi szef programu ID@Xbox, Chris Charla, gry opublikowane za pośrednictwem Creators Program wymagały znacznie mniej "obróbki" niż inne tytuły na Xbox One. Podczas gdy twórcy aplikacji ID@Xbox podlegają regulacjom prawnym i ściślej współpracują z Microsoft, nowa kolekcja Creators Program jest opcją bardziej otwartą, w zasadzie dostępną dla każdego. Gry będą musiały być oczywiście zgodne z określonymi zasadami dotyczącymi zawartości, jednak ostatecznie wygląda to na początek bardziej otwartego Sklepu Xbox, przypominającego sklepy z aplikacjami mobilnymi.

Pierwsza fala gier wydanych za pośrednictwem programu obejmuje trzy płatne i trzy darmowe tytuły:

  • Whispers in the Dark
  • Stereo Aereo
  • Animal Rivals
  • Derelict Fleet
  • Space Cat!
  • Solitaire HD

Jeśli chodzi o stymulowanie deweloperów gier na swoją platformę, Microsoft stawia na dość zróżnicowaną zawartość. Rzecz jasna produkcje AAA i tytuły na wyłączność traktowane są priorytetowo, niemniej jednak firma z Redmond - w przeciwieństwie do choćby Sony - podejmuje wiele wysiłków, by przyciągnąć też twórców indie i zapewnić im dogodne warunki publikacji.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia