"Jest jeszcze wiele projektów dla Xbox", czyli czego Microsoft nie pokazał na E3

"Jest jeszcze wiele projektów dla Xbox", czyli czego Microsoft nie pokazał na E3

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/26/2017, 2:58 PM

Liczba odsłon: 1722

Tegoroczne wystąpienie Microsoft na targach E3 można podzielić na dwa główne etapy. Pierwszym z nich była wyczekiwana prezentacja "najpotężniejszej konsoli w historii", czyli Xbox One X. Drugi etap to już prezentacje kilkudziesięciu nadchodzących gier, zarówno tych ekskluzywnych na konsolę, jak i zgodnych z Xbox Play Anywhere. W międzyczasie przewinęła się też zapowiedź wstecznej kompatybilności z oryginalnym Xbox z 2001 roku.

Jedną z cech wyróżniających Microsoft na tle największej konkurencji w postaci Sony było zdecydowanie położenie mocnego nacisku na gry twórców niezależnych. Można wręcz było odnieść wrażenie, że mimo high-endowego klimatu Xbox One X w rzeczywistości show skradły właśnie "indyki". Dlaczego zyskały one tak dużo "czasu antenowego", który większość prelegentów E3 przenaczyłoby raczej na produkcje klasy AAA? Microsoft (w przeciwieństwie do Sony) dość aktywnie wspiera deweloperów indie, ale to już wiemy. Nowe światło na minione wystąpienie rzuca komentarz Aarona Greenberga, szefa marketingu działu Xbox. Twierdzi on, że w demonstracjach gier i zwiastunów "zachowano odpowiednią równowagę co do tego, jak wiele można pokazać z dużym wyprzedzeniem". Innymi słowy, Microsoft skupił się na tytułach, które od premiery dzieli już niewiele, zaś produkcje dopiero rozpoczęte zostawia sobie na potem.

Początek wystąpienia Microsoftu na E3 2017 - prezentacja Xbox One X

Długoterminowe zapowiedzi mogą oczywiście przyczynić się do wzrostu zainteresowania konsolą, ale Microsoft wie już, że w takich przypadkach lepiej zachować ostrożność. Wielu graczy doświadczyło rozczarowania w związku ze Scalebound. Ekskluzywny tytuł na Xbox One zapowiedziano jeszcze na E3 2014, jednak z powodu wielu opóźnień został on ostatecznie anulowany. Negatywny wydźwięk takich sytuacji spowodował, że Microsoft zaczął unikać zapowiedzi, które nie są absolutnymi pewnikami.

Z drugiej strony gracze - w tym także ci rozważający zakup Xbox One X - nie powinni wyzbywać się oczekiwań. Jak tłumaczy Greenberg, wciąż jest na co czekać: "Mogę powiedzieć tyle, że jest wiele innych projektów związanych z Xbox, w tym sporo wielkich tytułów, o których dziś jeszcze nie mówimy". Szef marketingu Xbox nie zdradza, o jakie tytuły może chodzić, jednak w odpowiedzi na pytanie o Sunset Overdrive powiedział "nigdy nie mów nigdy".

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia