Jak krok po kroku skonfigurować infolinię w Microsoft Teams?

Jak krok po kroku skonfigurować infolinię w Microsoft Teams?

Autor: Marcin Szczęsny

Opublikowano: 2/11/2022, 7:00 PM

Liczba odsłon: 2364

Infolinia umożliwia automatyzację procesu kontaktu Klienta z właściwą osobą/działem w organizacji. Korzystając z Microsoft 365 do tego celu możemy wykorzystać usługę Microsoft Teams wykorzystując funkcjonalność "automatyczny recepcjonista". W tym poradniku zobaczysz krok po kroku, jak to zrobić!

Warunki wstępne

1. Licencje

  • Phone System
  • Microsoft Teams Phone Virtual User – darmowa licencja, jeżeli nie została automatycznie przypisana do dzierżawy po zakupie subskrypcji Phone System należy ją dodać w Microsoft Store z poziomu centrum administracyjnego Microsoft 365 lub w przypadku modelu CSP skontaktować się z Partnerem

2. Numer telefonu:

Aby dodać numer telefonu, przechodzimy do Centrum administracyjnego Teams > Usługi głosowe > Numery telefonów > Dodaj.

Infolinia w Teams

Podajemy:

  • Nazwę numeru
  • Opis numeru, który w przyszłości może pomóc zidentyfikować do czego numer służy
  • Lokalizację
  • Typ numeru

Infolinia w Teams

Wybieramy operatora:

Infolinia w Teams

Infolinia w Teams

Podajemy:

  • Ilość numerów
  • Miasto
  • Numer kierunkowy
  • i klikamy Next

Infolinia w Teams

Składamy zamówienie:

Infolinia w Teams

Po krótkiej chwili:

Infolinia w Teams

Klikamy Zakończ:

Infolinia w Teams

Numer został dodany:

Infolinia w Teams

3. Konto zasobu – pomimo zbieżności nazw nie jest to ten sam obiekt, który tworzymy na potrzeby np. salek konferencyjnych. Konto zasobu na potrzeby infolinii tworzymy w centrum administracyjnym Teams > Usługi głosowe > Konta zasobów. Klikamy Dodaj:

Infolinia w Teams

Podajemy:

  • Nazwę wyświetlaną konta
  • Nazwę użytkownika
  • Wybieramy domenę
  • Wybieramy typ konta
  • i klikamy Zapisz

Infolinia w Teams

Konto zasobu zostało utworzone.

Infolinia w Teams

Przypisujemy licencję Microsoft Teams Phone – Virtual User do konta zasobu w Centrum administracyjnym Microsoft 365 > Użytkownicy > Aktywni użytkownicy.

Infolinia w Teams

Przypisujemy do konta zasobu numer telefonu – w Centrum administracyjnym Microsoft Teams > Usługi głosowe > Konta zasobów wybieramy wcześniej utworzone konto i klikamy Przypisz.

Infolinia w Teams

Wybieramy:

  • Typ numeru – w tym przypadku online.
  • Wyszukujemy wcześniej utworzony numer – jeżeli numer się nie wyszukuje automatycznie najprawdopodobniej należy zaczekać na rozpropagowanie się informacji o przypisanej wcześniej subskrypcji.

Infolinia w Teams

Klikamy Dodaj.

Infolinia w Teams

Klikamy Zapisz.

Infolinia w Teams

Po krótkiej chwili weryfikujemy, czy numer telefonu został przypisany do konta zasobu:

Infolinia w Teams

Konfiguracja infolinii:

Przed rozpoczęciem konfiguracji infolinii dobrze jest przygotować schemat drzewa infolinii, a następie wykorzystywane w niej elementy jak komunikaty, nagrania głosowe, kolejki itp.

Na potrzeby tego poradnika infolinia będzie prostym obiektem składającym się z:

  • powitania,
  • menu wyboru pozwalającego na kontakt,
  • zespołem wsparcia – wcześniej przygotowania kolejka,
  • osobą odpowiedzialną za bloga – dedykowany kontakt.

Aby skonfigurować infolinię, otwieramy Centrum administracyjne Microsoft Teams > Usługi głosowe > automatyczni recepcjoniści i klikamy Dodaj:

Infolinia w Teams

Podajemy:

  • nazwę obiektu;
  • opcjonalnie operatora – opcja ta daje dzwoniącemu możliwość połączenia się wybraną przez nas osobą, kolejką lub zewnętrznym numerem telefonu w przypadku, gdy żaden z przygotowanych przez nas wyborów nie odpowiada potrzebom dzwoniącego;
  • Infolinia w Teams

  • strefę czasową;
  • język, jaki będzie wspierać infolinia, między innymi język, jakim będzie posługiwał się automatyczny lektor czytający zdefiniowane przez nas komunikaty;
  • w przypadku wyboru języka wspierającego funkcjonalność, jak np. język angielski, możemy włączyć komendy głosowe, które pozwolą dzwoniącemu na wybór głosowy opcji w menu zamiast tonowego z klawiatury telefonu;
  • i klikamy Next.
  • Infolinia w Teams

Konfigurujemy powitanie – w naszym przypadku komunikat odczyta automat:

Infolinia w Teams

Konfigurujemy komunikat dla menu wyboru infolinii – w naszym przypadku komunikat dzwoniący będzie mógł wybrać 2 opcje korzystając z wybierania tonowego z klawiatury telefonu lub wydając komendę głosową:

Infolinia w Teams

Konfigurujemy menu wyboru – klikamy Dodaj i wybieramy kolejno numer, komendę głosową, gdzie ma być przekierowane połącznie (konkretna osoba, kolejka, poczta, komunikat itp.), konfigurujemy obiekt docelowy, z którym połączy się dzwoniący:

Infolinia w Teams

Ustawiamy godziny pracy:

Infolinia w Teams

Konfigurujemy zachowanie infolinii po godzinach pracy i klikamy Dalej:

Infolinia w Teams

Podobną konfigurację możemy wykonać dla dni wolnych od pracy, definiując daty i zachowanie infolinii:

Infolinia w Teams

Infolinia w Teams

Opcjonalnie możemy skonfigurować dostępność użytkowników dla infolinii:

Infolinia w Teams

Dodajemy wcześniej utworzone konto zasobu:

Infolinia w Teams

Wyszukujemy wcześniej utworzone konto zasobu i klikamy Dodaj:

Infolinia w Teams

Klikamy Dodaj:

Infolinia w Teams

Zamykamy kreator tworzenia automatycznego recepcjonisty:

Infolinia w Teams

Infolinia jest gotowa. Czas na testy i ewentualne poprawki 😊

Infolinia w Teams

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia