W tym roku prezentacja Microsoftu na E3 wyglądać moze zupełnie inaczej

W tym roku prezentacja Microsoftu na E3 wyglądać moze zupełnie inaczej

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 1/18/2018, 9:45 AM

Liczba odsłon: 2200

Jednym z głównych źródeł dochodu Microsoftu wciąż niezmiennie pozostają rozwiązania biznesowe, takie jak chociażby Office 365 oraz platforma Azure – nie oznacza to jednak, że gigant nie próbuje swoich sił również na zupełnie innych, dobrze rokujących na przyszłość rynkach. Widoczne jest to zwłaszcza w przypadku branży gier wideo, która dopiero ostatnimi czasy zaczęła przynosić ogromne zyski. Oczywiście Microsoft już od wielu lat produkuje własne konsole i wydaje autorskie gry, jednakże bądźmy szczerzy, dotychczas nie inwestował w to tak ogromnych sum jak w przeciągu ostatniego roku. Wydając tak ogromny kapitał na rozwój i bieżące działania nie można oczywiście zapomnieć o odpowiedniej reklamie, również w kontekście gier wideo – czy jest zaś lepszy sposób na rozreklamowanie rozwiązań dla graczy, niż wystąpienie na prestiżowych targach E3?

Ekspozycja Microsoftu podczas jednej z edycji E3

Tak więc w ubiegłym roku Microsoft zagościł na targach E3 w Los Angeles, robiąc przy tym mnóstwo medialnego zamieszania, głównie za sprawą przeznaczonego na to czasu antenowego i kilku interesującym zapowiedziom. Nie sposób przy tym pominąć faktu, że całość transmitowana była za pomocą stworzonego przez giganta portalu streamingowego (Mixer), zaś podczas wydarzenia pojawiła się dodatkowo oficjalna zapowiedź konsoli Xbox One X i gier w jakości 4K. Widzowie bardzo pozytywnie ocenili przygotowane prezentacje, nie pomijając jednak przy tym uwag na temat tego, co warto byłoby poprawić przed następną edycją E3. Wygląda na to, że gigant wziął sobie te rady do serca.

W jednym z ostatnich wywiadów Phil Spencer, szef działu Xbox, zapytany został przez dziennikarzy portalu Digital Trends o plany Microsoftu na E3 2018. Co prawda nie ujawnił on żadnych szczegółów, jednakże wspomniał o tym, że czekają nas pozytywne zmiany. Wydaje się to odnosić do zmiany samej koncepcji przeprowadzenia wydarzenia, wobec czego klasyczna formuła trailer-przemowa-trailer może zostać zastąpiona zupełnie nową formą prezentacji. Mało tego, podczas najnowszej edycji E3 gracze oczekiwać mogą kontynuacji kilku wyjątkowo udanych gier – mowa tu o tytułach takich jak Halo 6, Gears of War 5 czy też Fable 4.

Jak widać Microsoft coraz większą uwagę przykłada do branży gier wideo oraz towarzyszącej jej otoczki medialnej. Należy przy tym zaznaczyć, że targi E3 należą do najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń w świecie gier, wobec czego gigant spodziewać się może sporego zainteresowania swoim wystąpieniem. Nie jest jeszcze znany dokładny harmonogram prezentacji, jednak oczekiwać można, że ponownie cały dzień poświęcony zostanie właśnie Microsoftowi. Wydarzenie odbyć ma się w Los Angeles, w dniach 12-14 czerwca – o ile oczywiście nic nie ulegnie zmianie.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia