Office 365 po raz pierwszy bardziej dochodowy od tradycyjnego Office'a

Office 365 po raz pierwszy bardziej dochodowy od tradycyjnego Office'a

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/21/2017, 1:09 PM

Liczba odsłon: 1837

Microsoft opublikował dziś wyniki finansowe pokrywające czwarty kwartał roku fiskalnego 2017 (drugi kwartał bieżącego roku kalendarzowego). Q4 FY2017 najlepiej scharakteryzować ogromnym wzrostem z tytułu chmury (zwłaszcza usług Azure), sukcesem Office i puszczeniem w niepamięć biznesu mobilnego. Raport zawiera sporo twardych danych, jednak o kondycji finansowej firmy z Redmond równie dużo mówią dodatkowe konotacje. Tym razem przyjrzymy się bliżej kwestii Office 365 w odniesieniu do tradycyjnie licencjonowanego Office'a.

W minionym kwartale zyski z komercyjnych produktów i usług chmurowych Office wzrosły o 5%, na co największy wpływ miał bez wątpienia Office 365 (+43%). Microsoft podał też do wiadomości, że wśród konsumentów liczba subskrybentów Office 365 wzrosła w ciągu jednego kwartału z 26,2 mln do 27 mln. Co to wszystko oznacza? Po raz pierwszy w swojej historii Office 365 Commercial przyniósł większe zyski od tradycyjnych licencji biznesowych Office. Wyłania się z tego wyraźny trend, wskazujący na to, że przedsiębiorstwa z całego świata coraz częściej wybierają oparty na chmurze model subskrypcji, odchodząc od tradycyjnego modelu, w którym za jedną wersję pakietu Office płaciło się jednorazowo.

Office 365 Microsoft 365

Office 365 zadebiutował w 2010 r. jako nowa generacja pakietu produktywnego Microsoft. Połączył on wówczas aplikacje i usługi Office, SharePoint Online, Exchange Online i Lync Online, które dla subskrybentów pozostawały zawsze aktualne. Dziś, po przeszło siedmiu latach Office 365 zaczął zarabiać więcej niż tradycyjny Office. To spory przełom, zwłaszcza że "chmurolubność" wciąż nie jest cechą wielu rynków. Firmy wybierają jednak często opcję abonamentową, która pozwala w każdej chwili wykupić lub zlikwidować licencję Office z możliwością zawarcia umowy na miesiąc. Jest to wygodne także wtedy, gdy zmieniają się urządzenia w firmie lub gdy licencje wdraża się masowo, na wielu stanowiskach jednocześnie. Inną ważną cechą Office 365 jest jego stała aktualność. Innymi słowy, niezależnie od tego, kiedy rozpoczniemy subskrypcję, jeśli pojawi się nowa odsłona pakietu lub aplikacji, będziemy mogli zacząć z nich korzystać bez dodatkowych opłat.

Microsoft spodziewa się, że zyski z Office 365 będą stale rosły, przede wszystkim za sprawą powiększającej się bazy klientów, wzrostu średniego przychodu na użytkownika (ARPU) i adaptacji pakietów premium, takich jak E5.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia