Microsoft czerpie obecnie zyski głównie z dwóch źródeł: usługi Azure oraz pakietu Office. Nic więc dziwnego, że stara się on zwiększyć ich bezkonkurencyjność na rynku. W przypadku Office 365 widać to nie tylko w poprawkach i usprawnieniach dokonywanych w istniejących już składnikach pakietu, lecz również w dodawaniu do niego całkiem nowych elementów. Jednym z najświeższych z nich jest Microsoft Forms.
Jak wiadomo, giganci technologii IT mają to do siebie, iż nałogowo wręcz podpatrują pomysły u konkurencji, by później samemu je zaadoptować. Podobnie sprawa ma się w przypadku Microsoft Forms, czyli odpowiedzi giganta z Redmond na istniejące już od dłuższego czasu Google Forms. Narzędzie to służy do łatwego tworzenia prostych ankiet, z których wyniki można później bez problemu podejrzeć. Samo narzędzie Microsoftu jest bardzo intuicyjne w obsłudze, zaś wszystkie dane i wykresy czytelne i klarowne.
Mimo iż Microsoft Forms w chwili obecnej ukazał się jedynie w wersji Preview przeznaczonej dla użytkowników biznesowego pakietu Office 365, domyślnie ma stać się dostępnym w każdym jego wariancie w ciągu najbliższych miesięcy.