Windows 7 32-bit czy 64-bit?

Windows 7 32-bit czy 64-bit?

 Adam Stępień
Adam Stępień
00:00
22.10.2009
87 komentarzy
557618 wyświetleń

32-bit czy 64-bit? Oto pytanie, które coraz częściej zadają sobie potencjalni klienci nowego systemu Windows. Problem ten praktycznie nie istniał przy Windowsie XP, gdyż architektura x64 (64-bitowa) była wtedy jeszcze w powijakach. Kwestia ta stanęła otworem de facto dopiero przy wydaniu Windows Vista, a już na pewno powraca jak bumerang przy Windows 7.

32-bitowy, 64-bitowy - co to oznacza

Znajdując informację o 32-bitowej wersji systemu Windows albo 64-bitowej, powinniśmy kojarzyć ją ze sposobem przetwarzania danych przez komputer. 64-bitowe wersje systemu Windows mogą korzystać z większej ilości pamięci niż wersje 32-bitowe. Pozwala to skrócić czas poświęcany na wymianę procesów w pamięci, gdyż część z nich jest przechowywana w pamięci RAM, a nie na dysku twardym. 32-bitowe i 64-bitowe wersje systemu Windows są przeznaczone do użytku na komputerach odpowiednio z procesorami 32-bitowymi i 64-bitowymi. Możliwe jest działanie 32-bitowego systemu Windows na komputerze z procesorem 64-bitowym, dzięki emulacji, natomiast niemożliwe jest korzystanie z 64-bitowego systemu Windows na komputerze z 32-bitowym procesorem.

Czy mój system jest 64-bitowy?

Aby sprawdzić, czy używany system jest 64-bitowy, należy kliknąć kolejno: Start -> Panel Sterowania -> System i konserwacja -> System.

32-bitowy system

Czy mój procesor jest 64-bitowy?

Aby sprawdzić, czy używany procesor jest 64-bitowy, należy kliknąć kolejno: Start -> Panel Sterowania -> System i konserwacja -> Informacje wydajności i narzędzia -> Wyświetl i drukuj szczegóły

32-bitowy procesor

Mam 32-bitowy system, chcę 64-bitowy system

Jeżeli jesteś użytkownikiem 32-bitowego systemu Windows, a chcesz dokonać zmiany systemu na Windows 7, to po jego zakupie nie możesz dokonać sprawnego uaktualnienia systemu wraz z programami i ustawieniami, lecz musisz zainstalować Windows 7, stosując tzw. czystą instalację i zmigrować wszystko ręcznie. Prezentację takiej operacji opisujemy w artykuły Z Windows XP do Windows 7 - jak. Proces ten wygląda analogicznie dla Windows Vista 32-bit.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Większość programów 32-bitowych będzie działać w 64-bitowym środowisku systemu Windows. Nie dotyczy to sterowników, które koniecznie muszą być 64-bitowe z uwagi na "zamknięcie" jądra systemowego i ograniczenie dostępu niepewnych źródeł kodu. Nie będą także działać aplikacje 16-bitowe.

Aktualnie nie jest powszechne pisanie 64-bitowych programów. Postawienie na architekturę x64 jest jednak przyszłościowe. Ponadto zapewnia możliwość obsługi i wykorzystania dużej ilości pamięci RAM (znika ograniczenie 4 GB dla procesu 32-bitowego systemu).

Kupując pudełkową wersję Windows 7 BOX otrzymujemy dwie płyty instalacyjne: 32-bitową wersję systemu i 64-bitową.

Więcej informacji o architekturze x64 można znaleźć w dziale Sprzęt na CentrumXP.pl. Dział ten co prawda nie jest pierwszej nowości, ale większość informacji w nim zawartych jest aktualnych do dziś.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Podstawowe informacje o Windows 7

Komentarze

  • Emil 21:18 22.10.2009

    na ile ta skala jest, na 10?

  • Mołek 15:33 23.10.2009

    Wnioskuje że skala jest pięciostopniowa ze względu na 5 gwiazdek.

  • Sapphire 22:08 23.10.2009

    Czy ten artykuł odpowiada na pytanie zadane w tytule? Poza stwierdzeniem braku ograniczenia pamięci 4 GB, ani trochę.

  • pytający 18:38 24.10.2009

    Czy INTEL CORE 2 DUO E6550 jest 64bitowy?

  • Bronco 19:23 24.10.2009

    "Czy INTEL CORE 2 DUO E6550 jest 64bitowy? "   Tak, z całą pewnością jest.[img]../tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-cool.gif[/img]

  • Piotr G 11:20 25.10.2009

    Artykuł nie odpowiada na pytanie. Ocena za arykuł 1 [img]../tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif[/img]

  • Robert 11:52 25.10.2009

    ...bardzo interesujące! Kupię notebooka z procesorem 64-bit i windows7 w wersji 64-bit i... nie podłączę skanera i drukarki bo nie pisze się sterowników do tej wersji - genialne rozwiązanie!

  • M. 12:21 25.10.2009

    Kiedy ok. 4 lata temu instalowałam 64-bitowy XP na P4 Intela faktycznie był problem ze sterownikami. Dzisiaj nie sterowniki są problemem, a brak wsparcia programistów dla aplikacji jeśli chodzi o 64-bit. Najprościej wpisać w google model drukarki/skanera i sprawdzić dostępność sterowników. Nie powinno być z tym problemów. Pozdrawiam...

  • robert 13:13 25.10.2009

    systemy 32 bitowe zawieszajom się czesciej i som mniej odporne na wirusy

  • robert 13:19 25.10.2009

    64 bity 8 giaramu zwysz jamam 12 gb ramu[img]../tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif[/img]

  • Gari 13:44 25.10.2009

    @robert Ty to masz raczej problemy z obsługą słownika. I proszę cię... Bez wyjeżdżania z dysleksjami i innymi dysmózgowiami....

  • M. 15:22 25.10.2009

    Gari - nie czepiaj się kolegi, on własne ułomności rekompensuje sobie ilością RAM w kompie :) Wracając do tego jaki system wybrać : 32 czy 64-bit, moim zdaniem jeśli nie siedzi się na technologicznym złomie (wszystkie procesory Intela powyżej P4, a u konkurencji Athlony 64 i powyżej wspierają 64-bit), oraz nie ma się konieczności korzystania z jakiejś archeologicznej aplikacji - kupowanie w dzisiejszych czasach systemu 32-bit jest krokiem do tyłu. Ze sterownikami do sprzętu nie ma problemu (pod warunkiem, że sprzęt nie pochodzi od babci ze strychu), część aplikacji jest już pod 64-bit, a większość 32-bitowych chodzi bezproblemowo. Podobnie jest z grami ale w tej dziedzinie wsparcie jest jeszcze bardziej znikome. Moim zdaniem jeśli rynek (czyli my) nie wymusi na programistach pracy odnośnie wsparcia dla 64-bit, będą kolokwialnie mówiąc "zlewać" temat dalej. Dlatego osobiście proponuję pozbyć się strachu przed systemami 64-bitowymi. To wielki krok do przodu !! Pozdrawiam...

  • Cintulek 21:29 25.10.2009

    A mozna by to tak po angielsku jak co po kolei ;]

  • Marcin 18:14 26.10.2009

    "Skala do pięciu"- u mnie jest 5,9

  • bhsodng 16:18 27.10.2009

    skala jest do 1 do 7.9 jest to wyraźnie napisane.

  • Dragoon44 21:47 28.10.2009

    Dla tych co nie wiedzą: Już jest w Planach nowy system Windows, który już nie będzie podzielony na 32 bit i 64bit. Więc co do systemu 64 bit to niewypał. Jak wiadomo! Windows 7 to miał być ostatni system Microsoftu. Teraz pracują "niby" nad ostatnią wersją systemu który ma być dopracowany na maxa - tutaj porównam procesory 3 rdzeniowe które też są niewypałem, więc teraz rozumiecie że wszystko zaczyna się od testowania czy coś tam wypali. Jeśli chdzi o wirusy i programy to będzie naprawdę ostra zmiana. A tak na marginesie, wziąłem ten news z bardzo popularnego portalu co napisali że jakiś tam pracownik MS miał blog i napisał oficjalna informację. (wziąte od int...pl dział Nowe Technologie)- nie będe pisał linka do portalu bo to może urazić moderatorów centrumxp.pl więc napisałem początek nazwy portalu.

  • Darth 19:05 29.10.2009

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows_8 http://pl.wikipedia.org/wiki/Midori_(system_operacyjny) Linki są z wiki więc mm nadziej że moderatorzy się nie obrażą :P To prawda będą nowe systemy Windows ale to nie skońcy się na jednym systemie :P, a wracając do x64 to naprawdę warto bo oprócz braku ograniczenia na pamięć można odczuć przyrost prędkości, np. Vista świetnie sobie radzi z emulacją x86 gorzej jest np. z 16-bitowymi programami, ostatni wźiąła mnie chętka na klasyka (Commandos 1) i pojawił się problem naszczęście brat ma XP i luz :P no i jeszcze można ewentualnie program skopiować(juz zainstalowany) i uruchomic w trybie zgodności choć niezawsze działa :P Jak już ktoś tu wyżej wspomniał instalacja 32 bitowych to krok w stecz, aaa... np, W7 oferuje tworzenie wirtualnych maszyn, instalujesz W98 i chula, bo tak analogiczie jeżeli potrzebujesz stary program to jest on pod stary sprzet , wirtualny system nie powinnien zakłucic pracy programu , mały ukłon w strone W7, pracowałem na W7 x64 i pozytywnie , obecnie Vista x64 bo 7 to była beta wersja :P Pozdrawiam

  • M. 19:28 30.10.2009

    Nie zgodzę się, że system 64-bit to niewypał. Porównanie szybkości pracy na systemie x64 i x32 przy tym samym konfigu kompa nie wymaga zbytniej spostrzegawczości. Niewypał to brak aplikacji i gier 64-bit, bo to jest warunkiem maksymalnego wykorzystania systemu 64-bit. Ogólnie rzecz biorąc w ogóle Vista i 7 to niewypały. Większość "fajerwerków" i rozwiązań bezpieczeństwa, którymi Microsoft kusi klienta za sporą kasę - Linux i Mac OS miały już lata temu. Jeśli na kimś robi wrażenie np. Aero i te wszystkie bajery, to proponuję zobaczyć sobie Compiz Linuxa. I proszę mi nie pisać, że W 7 oferuje tworzenie wirtualnych maszyn, bo to sobie można zrobić na każdym systemie. Fakt, że przy dzisiejszych konfigach kompów (na których instaluje się W 7) jest to prostsze, bo wirtualna maszyna zawsze zjada sporo zasobów komputara. Właśnie w taki sposób na XP (na VMware) stanęła u mnie pierwsza Vista (RC) kilka lat temu. Fakt - trochę ciężko było rozgospodarować na 2 systemy 512 MB RAM :) Wracając do Windows 7 - jeśli już kupić, to tylko 64-bit. Jeśli procesor na to nie pozwala, to moim zdaniem nie warto sobie w ogóle ani Vistą, ani 7 zawracać głowy. Pozdrawiam...

  • Shenandoath 18:43 02.11.2009

    o to chodzi

  • captain_jack 09:01 03.11.2009

    Na szczęście mam windowsa 7 box więc mam dwie płytki. Na samym początku zainstalowałem wersję 64bit i z niej ostatecznie zrezygnowałem, komputer nie zachowywał się stabilnie choć miałem wszystkie sterowniki pobrane z witryny WU Microsoftu. W prawdzie teraz nie mogę wykorzystać 5 GB ramu które mam, ale nie ma to dla mnie znaczenia. Liczy się stabilność i możliwość korzystania z wszystkich aplikacji bez problemu. W wersji 64bit różnie z tym bywało. Myślę że za rok może dwa, poprawi się wsparcie dla wersji 64 bit i wtedy spokojnie można go instalować. Dziś mogę stwierdzić że to jeszcze nie ten czas[img]../tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif[/img]. Wersja 32 bit zachowuje się idealnie nie mam z nią żadnych problemów a przecież oto chodzi. Zaznaczam że mój komputer to nie zabytek, tylko w miarę nowoczene urządzenie, nie ma nawet roku. Z racji tego że mam dwie płytki kiedyś w przysłości mogę zainstalować wersję 64 bit i dlatego uważam że wersja box windowsa 7 jest optymalnym wyborem na ten czas. Pozdrawiam[img]../tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif[/img]

  • M. 22:49 04.11.2009

    [b]captain_jack - [/b]jeśli masz możliwość bezproblemowego korzystania z [u]wszystkich[/u] aplikacji (jak napisałeś), czy na Win 7 32-bit, czy na jakimkolwiek innym systemie operacyjnym - tylko pogratulować :) Moim zdaniem zbyt szybko poddałeś się z W 7 64-bit, ale to Twoje prawo. Jeśli chodzi o stabilność, to od czerwca pracuję na W 7 64-bit RC i w porównaniu do Visty - duża poprawa. Komputer pracuje jako stacja robocza 24/7 i nie zanotowalam w temacie stabilności żadnych problemów (chociaż to RC). Co do optymalnego wyboru - dla mnie optymalny wybór to stosunek realnej wartości produktu jaką dla mnie przedstawia, do ceny. I tutaj cena wersji BOX u mnie kompletnie dyskwalifikuje Win 7 z kategorii optymalnego wyboru :) Szczerze mówiąc na chwilę obecną szkoda by mi było kasy nawet na OEM. Niestety ostatnio weszłam w posiadanie (niechcący) Visty Home Premium 64-bit w sprzedaży wiązanej z laptopem, więc nie pozostaje mi nic innego jak zrobić upgrade do 7. Jeśli chodzi o laptopy, to niestety każdy dołączony  system potrzebuje kilkudniowej inwestycji czasowej nad dopracowaniem (głównie wyłączeniem zbędnych śmieci) i dopiero po tej operacji os zaczyna mieć normalny apetyt na zasoby komputera. Jak tylko znajdę czas, żeby się tym zająć - zapewne napiszę o stabilności i ew. problemach. Pozdrawiam...

  • captain_jack 10:14 06.11.2009

    Masz rację cenę wersjo box jest nie do przyjęcia, mi udało się ją kupić w przedsprzedaży za którą zapłaciłem 499zł więc zoszczędziłem prawie 300zł. Gdyby przysło mi dziś kupić wersję box też bym z niej zrezygnował, za droga, z tym się zgodzę. Pozdrawiam.[img]../tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif[/img]

  • ezio12345 15:51 06.11.2009

    Czy intel core 2 duo e6420 jest 64 bitowy?

  • matrix0123456789 16:03 06.11.2009

    [b]@Robert Jeśli nie ma sterowników 64bit dla Windows 7, to prawdopodobnie nie ma też 32bit dla Windows 7[/b] [b]W sprawie sprzętu ja mam 64bit, i nie działa mi jedynie karta telewizyjna w sensie trochę działa, ale pod koniec używania xp też nie chodziła za dobrze[/b] [b]Jeśli chodzi o soft, to aplikacje w .Net dostosowują swoją "bitowość" do systemu, a x86 korzystają z WoW64. [/b]  

  • M. 20:31 08.11.2009

    [b]ezio12345 - [/b]każdy 2-rdzeniowy procesor Intela ma architekturę Intel 64 (EM64T), ktora świadczy o tym, że jest 64-bitowy. Dla swojego spokoju zassaj sobie aplikację[b] CPU-Z[/b] i przekonaj się sam :) Pozdrawiam...[b] [/b]

  • kasia 07:10 19.11.2009

    a ja wnioskuje,zebyscie czytali co jest na stronie napisane. skala jest do 7,9

  • seba 23:31 09.12.2009

    niedziała mi niemoge zailować

  • e6750 09:02 11.01.2010

    czy intel e6750 obsluguje 64bit ?

  • mandel 11:10 12.01.2010

    czy dobrze zrobię montując na systemie 64-bit Windowsa 7 - 32-bit?

  • skazany na viste;/ 19:37 31.01.2010

    problem z sterownikami maja przede wszystkim wlasciciele laptopow, nie wspomne o typowo firomowych programach obslugujacych np. przyciski funkcyjne czy inne nietypowe funkcje laptopa, a do tego jak sie jeszcze doda zabawne pomysly co niektorych firm(SONY), zeby instalować  sterowniki modyfikowane przez firme (grafika, dzwiek, chipset, nawet k.. czytniki kart) to menadzer urzadzen w polowie jest zolty od nieznanych urzadzen....

  • wb50 19:59 11.02.2010

    mam win 7 64bit, na procesorze 7i i jest to bomba, jest wspaniały ale!!! nie chodzi drukarka, skaner, po za tem jest rewelacyjny i bardzo szybki Warto to mieć

  • Uriel75 09:16 27.02.2010

    No to jeszcze moje trzy grosze :) Co do systemów w wersji x86 i x64 powiem tak, że testowałem obydwie wersje. Bajki o sterownikach są rzeczywiście bajkami. Nawet stary, płaski skaner znalazł się przez WU, także wiekowa karta AVerMedia z bodajże 1998 roku :). Funkcjonalność obydwóch wersji jest taka sama, jednakże używam wersji x86. Dlaczego? Nie śmiejcie się, ale nie lubię bałaganu na dysku. A dwa foldery "Program Files" to za duży kocioł... Pozdrawiam :)

  • noname 18:15 15.03.2010

    max ilość punktów to 7,9.

  • koncza 01:25 22.03.2010

    W7 64bit niestety ze względu na brak sterownika do drukarki HP LaserJet 1000 zmieniam na wersję 32 bit. Nikt mnie nie przekona do wersji 64 bitowej, chyba że będę musiał powiekszyć pamięć powyżej 4 GB.

  • szajung 17:47 09.04.2010

    odnośnie  sterowników  7 to niewypał albo też nowa drukarka ( urządzenie wielofunkcyjne SCX 4500) szajsung to niewypał. zupełny brak sterowników dla wersji 64bit i zapowiedz ze ich nie zamierzają mieć. totalna olewka urzytkownika. pzdr

  • seba0354 20:10 03.05.2010

    ja mam laptopa asus n61vg series mam procesor intel core2 duo ram 4 gb i karte graficzną jeden gb klasyfikacje mam 5,4 i mam windowsa 7 home premium 64bit i kazda gra mi dziala  nic sie nie zacina

  • fazzzi 15:49 20.05.2010

    ja mam system operacyjny windows 7 ultmate i bardzo dobrzę sie sprawia na miom kompie

  • zifcio 21:40 27.05.2010

    Nie jestem w tym wszystkim dobry,mam wiele braków i w związku z tym mam pytanie do szanownych fachowców: Dostałem komp z intel core2 duo,ramu 1 gb,windows vista home premium.Kupiłem uaktualnienie do win vista-czyli win7 home premium,wersja 32 i 64 bit,którą zainstalować? dodam,że mam zamiar dokupić ramu i zrobić z tego co najmniej 2 giga,a może więcej.Podpowiedżcie mi też czy warto maksymalnie w tym przypadku zwiększyć ram?Niecierpliwie czekam na radę.Pozdro.

  • Qzi 05:20 04.06.2010

    Jak dla mnie rewelka, jestem w pełni świadom tego, że chwalę dziecko Microsoftu, a przy ilości czasu jaki przeznaczam na ten system (w pracy i w domu) to żadne marnotractwo, aż miło. Znajomy zauważył, że przy 4Gb Ram a 8Gb system wcale się nie różni każda operacja z "tajmerem" wygląda niemal identycznie. Powinna być regulacja szybkości animacji całego interfejsu chociażby przy minimalizacji / maksymalizacji / tabulacji okien etc. etc. [b]może pozostaje mi czekać na Win 8[/b] - z logiem kwadratowego okna z przedziału 2 klasy pociągu osobowego :D Pzdr

  • Roman 17:41 10.07.2010

    Windows7 Home Premium ale wersji a  64 Bitową . Jest niczym Szybkość światła .ale WindowsXP professional 64 Bit to niewypał .Ale Windows7 Home Premium 64 bitowa jest najlepsza ja mam procesor AMD który tak samo wersję 64 bitową . Ech wolę Windows7 z 64 bitową.

  • Roman 18:30 24.08.2010

    Windows 7 Home Premium . Mam wersji 64 Jest bardzzzzzzzzzzzooooooo . Fajnie niż 32 Bity też było bardzo Fajnie tylko XP . Tylko Aplikacje u mnie chodzą Pełną Parą . Mogę się cieszyć  tą Stabilnością i Bardzo Uwielbiam Windows 7 home Premium wersji 64 i 32 . tye daw wersję Alichektury - Wszystko jedno by było

  • muzyk 22:47 08.09.2010

    Mam okazję pogrywać z programu Traktor PRO niestety 64 Bit odpada ,żaden informatyk nie poradził sobie , tylko wersja 32 bitowa zdajee egzamin .Pozdrawiam

  • GSz 22:24 31.10.2010

    Kolega wyżej ma problem z "Traktor PRO" ja natomiast nie mogę zmusić do działania Jacket (GPU Acceleration Engine for Matlab) wraz z Matlabem (wersja studencka jest tylko 32 bitowa) na Win7 64 bit i koniec końców ze swojej perspektywy uważam, że jeszcze jest trochę za wcześnie na 64 bitowy Windows (nawet Visual Studio 2010 jest tylko via WOW64, podobnie jak cała masa aplikacji vide Firefox, Flash etc.).

  • peruwiańczyk 17:27 25.11.2010

    mam pytanie,czy jest sens instalować win7 przy sprzecie: AMD ATHLON64 X2 4800+(2,50GHZ) 2GB DDR800 RAM ATI RADEON HD 3850 512 GDDR3 dysk i reszta niewazne chyba;)

  • borsuk 14:17 24.12.2010

    Skala jest do 7.9

  • BackstageBones 23:15 29.12.2010

    CZy procesor Intel Dual Core E6500 jet 64bitowy? Mam windows 7 prof x84 i w opcji panelu sterowania nie jest wyświetlane to, czy procesor jest 64 bitowy.

  • michallo 23:31 01.01.2011

    Witam was. Nie wiem ale jak instalowałem windows 7 ultimate 64bit na 7 letnim komputerze z prockiem 32 bitowym intel pentium 4 2x2,66 to jakoś wszystko ładnie i pięknie chodziło :) trochę mało ramu bo jeden gb ale zainstalowałem na nim 7 64bit dla testów, bo i tak na takim "złomie"najlepiej xp chodzi :)

  • helios26 14:46 03.01.2011

    Wszyscy przedmówcy podchodzą do tego tematu raczej technicznie i odnosząc się do gier. Ja natomist chciałbym usłyszeć odpowiedź co do działania aplikacji a interesuje mnie Photoshop. I tak dwa tygodnie temu kupiłem nowego laptopa bez systemu.Dołączone płyta ze strownkami Win7 32 i 64bit. Zainstalowałem bo tyle potrafię system W7 Ultimate 64bit. Laptop ma zainstalowane 4GB Ram a system widzi 3,79GB. Ale to i tak dla mnie nie jest tak znaczące. Interesuje mnie Wasza odpowiedź na mój problem. Otóż amatorsko zajmuję się grafiką i korzystam z Photoshopa CS4 Na starym lapku z win XP wszystko działało ok. włącznie z doinstalowanymi wtyczkami VerusFluid Mask i Corel KnockOut. Zrobiłem obraz tej aplikacji i przenisłem na nowy laptop z W7 64bit. Sam PhotoShop działa ok i chyba operacje przeprowadza szybciej, ale w/w wtyczki widać ale nie można ich uruchomić. Usunąłem z Photoshopa te wtyczki i instalowałem ręcznie. WerusFluid Mask jak i KnockOut dają się zainstalować lecz również się ich nie da uruchomić z poziomu Photoshopa. I teraz tak Wertusfluid  Mask działa jako osobna apilkacja a KnockOut nie daje się uruchomić. Jak gdybym zinstalował W7 32bit? to pójdzie to i tu konkretna Wasza porada co właśnie wybrać. Jest jeszcze możliwość insdtalacji WindowsXP Mode czy jakoś tak.

  • zet 21:51 08.01.2011

    Skala jest do 7,9

  • lapatop 13:56 11.01.2011

    @helios - prawdopodobnie karta graficzna ma pamięć współdzieloną... czyli "zjada" część z RAM na swoje potrzeby - wartość pamiąci oddanej karcie możesz ustawić w BIOSie. Też ciekaw jedtem porównania Photoshopa w 32 i 64 - ma ktos doświdczenia?

  • kamyl 01:14 19.02.2011

    a ja mam pytanie czy Intel(R) Core(TM)2Duo CPU T5470 jest 64 bitowy ?bo niestety ten dziad  (komputer) nie chce mi powiedzieć

  • darkestkhan 15:55 28.02.2011

    @kamyl jak najbardziej; ja mam T3400 i windows 7 x64 smiga pieknie (ale nawet w ulamku nie tak swietnie jak linux)

  • Snajpi 21:01 13.03.2011

    Mam pytanie! Mam system Windows 7 32bitowy i 8 GB Ram czy bedzie to współpracowało? Proszę o odpowieć :)

  • marcinn19 09:17 18.04.2011

    czy mozna zrobic win7 z 64bit-ow na 32

  • marcinn19 09:26 18.04.2011

    i jak na legalu

  • Cisu 08:29 27.05.2011

    Jeżeli chodzi wam o skalę wydajności systemu to jest ona od 1 do 7,9. Pozdrawiam

  • Tax 01:26 24.07.2011

    Windows 7 64bit wymiata, wszystko gra i ani jednej przywieszki odkąd mam laptopa. polecam i daje 10 na 10

  • suchy 08:02 28.07.2011

    Witam mam pytanie czy procesor Intel core i3 m330 jest 64 bitowy ?

  • 1gb 21:30 01.08.2011

    Witam mam pytanie czy jeśli mam 1,00GB RAM to mogę mieć Windowsa 7 64bit,czy jestem "skazana" na 32bit?

  • gabriel 20:04 09.08.2011

    skala jest do 7.9

  • @1gb 09:12 25.08.2011

    To raczej twój komputer nie potrzebuje 64, do 4 gb ramu polecam 32b

  • siwy 16:52 01.09.2011

    Mam pytanko, 2 gb ram wystarczy do pracy przy 64 bit.???

  • haigrek 20:53 07.09.2011

    @Snajpi Będzie działało ale bez obsługi całej ilości ram. 32bit ma ograniczenie do 4GB. @suchy Tak @1gb Nie, nie jesteś skazana ale nie ma sensu instalowanie 64bit przy tej ilosci pamieci RAM. @siwy To samo co wyżej.

  • willim gates 08:41 04.10.2011

    skala jest do 7.9 pozdrawiam i zapraszam do zakupu

  • tomo 10:54 03.11.2011

    Na dysku SSD to dopiero wypas, odpala się w 30 sekund.

  • a 17:11 07.11.2011

    czy inter core duo cpu e7600 ma 64 bity

  • carmaniac 18:15 13.12.2011

    A co jeśli mam równo 4GB RAMu? 32bit obsługuje podobno tylko 3,5GB. Poza tym mam wrażenie, że sprzęt choć świeży (i5 4x2.8GHz, ATI Radeon 5650) nie hula jak powinien - np. Shift 2 ledwo działa. Czy zmiana na 64bit coś da?

  • windows 7 16:15 19.12.2011

    skala jest na 5,9 ale do końca nie jestem pewny xd

  • windows 16:17 19.12.2011

    a jak bym miał wybierać to wersie 64 bitt bo jest lepsza. np graficznie

  • Krzysiek S 16:22 06.01.2012

    Czy pentium 4 CPU 640 3.20 Ghz jest 64 bitowy? Nie mogę znaleźć nigdzie dokładnej informacji, mam tylko że obsługuje 64 bitowe rozszerzenia czy to oznacza że mogę taki system zainstalować zważywszy jeszcze na to że mam ten procesor na płycie asus P5LD2 SE rev.1.0

  • boobass 15:09 17.01.2012

    mam pytanie kupiłem ostatnio laptopa z windows 7 ale 64-bit - czy jest mozliwośc uruchomienia wersji 32-bit bez reinstalacji systemu?

  • Ej mam 7 19:58 10.02.2012

    mam w7 i che sie dowiedziec czy dam rade jakos go zmienic na 32 bitowy system??

  • Rufii28 21:08 18.02.2012

    Od miesiaca używam windows 7 na poczatku zainstalowałem 64-bit i bylem zalamany caly czas byly jakies problemy, gry mi sie zawieszały jakieś dziwne błędy, pełna irytacja i juz chciałem wrocić do Xp ale zainstalowałem WIndows 7 32-bity i wszystkie problemy znikneły poza jednym ze z moich 8gb ramu 32bitowy system potrafi użyć jedynie 3gb ramu ale prawde mówiac gołym okiem nie jestem w stanie zauważyć utraty tych 5gb ramu. Jeśli zależy Ci na stabilności to polecam 32bitowy sytem

  • marwwa 03:45 22.02.2012

    Mam trzy komputery stacjonarne 32-bitowe XP. Teraz mi przybył notebook z Windows 7 64-bity. Coś mi nie wychodzi drukowanie zdalne z notebooka na drukarkach dołączonych do stacjonarnych. Czy jestem skazany na ściąganie podwójnych sterowników ?

  • Kuba 12:53 17.10.2012

    Czy INTEL PENTIUM D 805 jest 64 bit ?

  • Joanna z Torunia 15:56 17.02.2013

    Mój 14 letni syn mówi, że najlepiej jest kupić 32-bitowy. To samo usłyszał w gimnazjum. Mikrosoft dużo pieniędzy bierze podobno za kolejne 32bity. Podobno dodatkowo aż 400zł co jest ceną z kosmosu. Nauczyciel w gimnazjum mojego syna powiedział, że lepiej jest kupić pendrive 32bity i będzie się miało Windows 7 z 64bitami lub nawet więcej. Nie zapłaci się wtedy 400zł tylko maksymalnie około 150zł za pendrive 32 GB - tzw giga bity. Mój mąż ma firmę transportową i 4 takie 32bitowe systemy zamówił do nowych komputerów. Ja mam zakład fryzjerski więc się tak nie znam :-)

  • AD 19:15 02.07.2013

    Głupoty gada pendrive"a 32 bity to może sobie w tyłek wsadzić ;p A czemu ? Bo by system miał 64 bity musi posiadać pliki x64 i odpowiednie do tego sterowniki a z tym pendrive to jakiś dobry agent musiał wyskoczyć^^ ...

  • kohe 14:39 09.11.2013

    Czy mój procesor jest 64 bitowy ? Mam Windowsa XP 32 bitowego i niestety po przeczytaniu tego artykułu dalej nie wiem, ile bit ma mój procesor (Athlon II XII 250) . Windows XP nie ma w Panelu sterowania Systemu i konerwaji ,a ma jedynie System - nic więc się nie zgadza.

  • bartek134 17:28 28.06.2014

    u mnie jest tylko 3,9

  • Mirek 19:58 25.12.2014

    Masz zapewne 32bit"owy ja mam taki i aktualnie tez XP a szukam wlasnie info o tym jak sprawdzic. jezeli we wlasciwosciach tam gdzie jest system nie masz napisane ze jest to wersja 64bit"owa i nic o tym nie pisze oznacza ze masz 32bit"y jak ja zreszta widze ze procek masz ten co ja:) Napisalem to bo moze tez ktos kiedys szukac info :)

  • Mirek 20:05 25.12.2014

    Ps. jesli ktos ma mniej niz 5Gb ram lepiej instalowac architekture 32bit:)

  • Bronek 08:45 19.06.2015

    Ja zainstalowałem sobie taki program SIW -tam znajdziecie info o procesorze jaki jest czy 32 bit czy 64 bit

  • ja 19:22 26.08.2015

    windows 7 32-bit

  • Windows 7 Home Basic 19:49 14.04.2016

    0 problemów jest

  • Pindol 16:18 21.10.2016

    ja mam 64 bitowy procek ale mam 4gb ramu i windows 32bity ale chcąc nie chcąć pokazuje mi 3,25gb wiec ja tu sie was pytam :P jak to można zrobic zeby wykorzystywał pełne 4gb

  • Trocisz 09:33 19.03.2018

    System rezerwuje zawsze jakąś część pamięci RAM mniej więcej 0,5 GB w systemie 32 bitowym. Jest to po prostu rezerwa więc de facto wykorzystujesz tą część pozostałą. I nie da się tego obejść.

  • Amadeusz Labuda 09:52 19.03.2018

    Na szczęście w przypadku współczesnych maszyn 512 MB RAMu to żaden wydatek ;)

Skomentuj

Autor