Microsoft 365 Copilot powstał po to, aby odmienić realia pracy w takim stopniu, w jakim wcześniej zrobiły to komputery i internet. Sztuczna inteligencja pomaga pracownikom wykonywać zadania szybciej, dzięki temu, że nie muszą oni tracić czasu na zbędne czynności. A jak to się sprawdza w praktyce?
W ramach inicjatywy wprowadzania sztucznej inteligencji do sektora publicznego rząd Wielkiej Brytanii przez kilka miesięcy testował Copilota z 20 tysiącami pracowników. Teraz dzieli się dokładnym raportem z wykresami i wnioskami. To ciekawy dokument, który mówi o tym, w jakich scenariuszach asystent AI jest przydatny, ile czasu pozwala zaoszczędzić na konkretnych zadaniach, w jakich aplikacjach jest najchętniej otwierany oraz jak jest oceniany przez pracowników.
Brytyjska agencja rządowa Government Digital Service (GDS) udostępniła prawdopodobnie największy jak do tej pory raport dotyczący użycia Microsoft 365 Copilot. Usługa była testowana od 30 września do 31 grudnia 2024 przez 20 tys. pracowników rządowych z różnych agencji. Najważniejsze statystyki omawiamy na naszym blogu: