Office posiada już narzędzie, które pozwala zweryfikować poziom dostępności tworzonego przez nas dokumentu tak, aby był przyjazny w odbiorze dla każdego człowieka. W szczególności chodzi o tych użytkowników, którzy dotknięci są różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Możemy to zrobić za pomocą narzędzia o nazwie Weryfikator dostępności (Accessibility Checker). Teraz proces ten będzie o wiele łatwiejszy, bo Microsoft pozwoli na sprawdzanie poziomu dostępności w locie już na etapie tworzenia dokumentu.
Aplikacje pakietu Office mogą teraz same sugerować zalecane działanie, na które powinniśmy zwrócić uwagę. Narzędzie to działa w tle i wyświetla dyskretne powiadomienie w momencie, gdy wykryty zostanie jakiś konflikt dostępności. Zaleci też zmiany, jakie powinniśmy wprowadzić, aby nasz dokument był bardziej dostępny dla osób niepełnosprawnych i po prostu bardziej użyteczny dla wszystkich. Funkcję tę można włączyć w testowej wersji pakietu Office Insider udostępnionej 15 marca 2019 roku (wersja 1904 - kompilacja 11504.20000). Po pomyślnych testach pojawi się ona zapewne u każdego użytkownika pakietu Office 365.