Office Delve to narzędzie do zarządzania treściami firmowymi lub organizacyjnymi, skrojone niejako na wzór popularnego Flipboard. Sieć spersonalizowanych połączeń i biznesowa platforma społecznościowa w jednym - czy może się to udać? Sukces utrzymanego w podobnym charakterze Yammera pokazał, że jak najbardziej.
Delve opiera się na technologii Office Graph. To sposób na połączenie danych, dotyczących konkretnej osoby, i powiązanych z nią informacji w firmowej sieci. Office Graph - jak pisze Microsoft - "używa wyrafinowanych technik maszynowego uczenia się, by odwzorować związki pomiędzy ludźmi, treściami i aktywnością w Office 365." Platformy, z których pozyskiwane są dane, to skrzynka Outlook, OneDrive dla firm, SharePoint Online i Yammer. Jak wygląda to w praktyce? Poniższe wideo zobrazuje to dokładniej.
Poprzez zastosowanie funkcji uczenia się i współpracy z Office 365, Delve raczej samo dostarcza właściwych danych, aniżeli zmusza użytkownika do samodzielnego przeczesywania bazy. "Delve sprawia, że praca jest bardziej intuicyjna i łatwiej jest nawigować. Zamiast przekopywać się przez email, wyszukiwać w Yammerze czy eksplorować SharePoint i OneDrive for Business, by znaleźć właściwe rzeczy, możesz skorzystać z Delve, by odpowiednie informacje zostały ci dostarczone." Na bardziej osobistym poziomie Delve ułatwi wyszukiwanie ważnych emaili, rozpoznając, kto jest ważnym dla użytkownika nadawcą oraz z kim aktualnie współpracuje. Aplikacja pozwoli nawet przygotować się w ten sposób do spotkań biznesowych.
Delve powinien w ciągu kilku dni znaleźć się w pakiecie aplikacji u wszystkich subskrybentów biznesowej edycji Office 365. To jednak nie koniec eksperymentów z Office Graph. Microsoft planuje jeszcze wydanie serii narzędzi, opartych na wspomnianej technologii w bliżej nieokreślonej przyszłości.