Microsoft mówi ostatecznie NIE dla Xbox VR?

Microsoft mówi ostatecznie NIE dla Xbox VR?

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 6/21/2018, 1:54 PM

Liczba odsłon: 2021

Rzeczywistość wirtualna jest teraz dostępna na wielu różnych platformach i zaczyna być naprawdę popularnym źródłem rozrywki. Dostępna jest na smartfonie, komputerze oraz konsoli. Jednak w tym ostatnim przypadku, na razie jedyną opcją jest zestaw PlayStation VR. Ten stan rzeczy raczej się nie zmieni, bo Microsoft oficjalnie potwierdził, że nie planuje wprowadzenia obsługi VR i AR do Xbox One.

Xbox One VR

W 2016 roku Phil Spencer zapowiadał, że najmocniejsza konsola Microsoftu, ukrywająca się wtedy pod nazwą Project Scorpio, będzie obsługiwać VR wysokiej jakości. Jak wiadomo, tak się nie stało do tej pory, choć przewidywano, że Microsoft wprowadzi do Xbox One na przykład obsługę gogli Oculus Rift. Na zeszłorocznej konferencji na E3, Spencer określił wprowadzenie VR do Xboxa jako działanie długofalowe, a VR nie jest jeszcze gotowe, by pojawić się na Xbox One. Jednak czas weryfikuje plany, a do tego momentu nic z nich nie zostało zrealizowane.

Szef Marketingu Microsoft, Mike Nichols, wydaje się całkiem pogrzebać nadzieje na VR na Xbox, bo w wywiadzie przeprowadzonym dla Gameindustry.biz stwierdził, że Microsoft nie ma żadnych planów dotyczących konsol Xbox w rzeczywistości wirtualnej lub mieszanej. Dodał jednocześnie, że komputer to obecnie najlepsza platforma dla VR, a zespół Xbox skupia się na tym, by zmaksymalizować przyjemność z odbioru tego, co wyświetlane jest na standardowym ekranie telewizora.

Xbox One VR

Czy jest to jednoznacznie zła wiadomość? Z jednej strony popularność PlayStation VR daje nadzieje na to, że również na Xbox wirtualna rzeczywistość zostałaby pozytywnie przyjęta. Z drugiej jednak strony, traktować to trzeba wciąż jako ciekawostkę i rzeczywistym stwierdzeniem jest, że najlepsze wrażenia z VR zapewnia jedynie odpowiednio mocny komputer z dodatkowymi akcesoriami. Na przykład w postaci specjalnego stanowiska do poruszania się w każdym kierunku. Niestety, póki co, koszt takiego profesjonalnego zestawu, np opartego na goglach HTC Vive, zamyka się w okolicach 50 tysięcy złotych. Zresztą same gogle dorównują nieraz ceną samej konsoli. Kto wie, być może VR na konsoli Microsoftu zobaczymy dopiero w 9 generacji konsol.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia