Microsoft dodaje nowe funkcje do Excela i PowerPoint Designera

Microsoft dodaje nowe funkcje do Excela i PowerPoint Designera

Krzysztof Sulikowski
21:37
02.08.2018
1 komentarz
1007 wyświetleń

PowerPoint Designer to wtyczka, pozwalająca stworzyć wysokiej jakości slajdy w zaledwie kilka sekund. Wystarczy wrzucić zdjęcie do naszej prezentacji, a Designer dostarczy kilku pomysłów na projekt. Excela natomiast naszym czytelnikom przedstawiać nie trzeba. Oba te narzędzia otrzymały w ostatnich dniach dość użyteczne aktualizacje. Designer zyskał wsparcie dla tabel, natomiast Excel został doposażony w system komentarzy spójny z pozostałymi aplikacjami Office. Jak prezentują się nowe funkcje i dla kogo są dostępne?

Microsoft Office

Zacznijmy od Excela. W tej niewielkiej aktualizacji użytkownicy programu zyskują dostęp do spójnego doświadczenia komentowania - takiego, jakie było już obecne w Word, Excel i PowerPoint. Użytkownicy mogą teraz łatwo podążać za konwersacjami w dokumencie i podejmować z nimi bezpośrednie akcje, jak choćby poprzez @wzmiankowanie i zagnieżdżone odpowiedzi. "Te usprawnienia ułatwiają pracę nad arkuszami z wieloma współpracownikami i zwiększają czytelność oraz edytowanie na różnych urządzeniach" - twierdzi Microsoft. Aktualizacja dostępna jest dla desktopowej aplikacji Excel.

Excel

Druga nowość dotyczy wtyczki PowerPoint Designer. Wtyczka ta opiera się na kombinacji zautomatyzowanego projektowania i inteligentnej analizy obrazu. W dzisiejszej nowości Designer (Design Ideas) zajmie się projektowaniem wyglądu tabel. Jeśli w naszej prezentacji PowerPoint występuje tabela, Designer dostarczy kilku projektów, spośród których możemy wybrać ten najlepiej nam odpowiadający, podobnie jak wybieramy propozycję designu samej prezentacji. Działanie tej funkcji możecie zobaczyć na animacji:

Wsparcie dla tabel w PowerPoint Designerze jest już dostępne dla Office Insiderów w kompilacjach Insider Fast i Insider Slow. Do ogólnodostępnego wydania Office 365 funkcja trafi prawdopodobnie za kilka tygodni.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://mspoweruser.com/microsoft-brings-threaded-comments-to-excel/

Polecamy również w kategorii Office 365

Komentarze

  • Szymek 16:50 03.08.2018

    Excel wolniej chodzi od czasu aktualizacji. Dziękuję bardzo za taką zmianę.

Skomentuj

Autor