Definiowanie reguł

Definiowanie reguł

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 11/18/2017, 12:00 AM

Liczba odsłon: 1986

Reguły skrzynki odbiorczej w kliencie pocztowym Office 365 umożliwiają automatyczne wykonywanie określonych czynności na wiadomościach przychodzących. W tym poradniku pokażemy jak w bardzo prosty sposób zastosować regułę przenoszenia niechcianych wiadomości do katalogu Wiadomości-śmieci z poziomu listy konwersacji oraz jak utworzyć regułę, która będzie przenosiła odebrane wiadomości do wskazanego katalogu na podstawie podanych kryteriów.

Wiadomości-śmieci:

  1. Na liście konwersacji klikamy niechcianą wiadomość prawym przyciskiem myszy.
  2. Z menu kontekstowego wybieramy opcję Utwórz regułę.
  3. Menu kontekstowe wiadomości w programie Outlook Web App

  4. W panelu konfiguracji reguły skupiamy się na warunku oraz zwiera te wyrazy w temacie, który musimy usunąć.
  5. Usuwanie warunku z reguły

    WAŻNE: Jeżeli ten warunek nie zostanie usunięty, reguła będzie przetwarzać wiadomości, które zwierają taki sam temat, jaki jest zawarty w wybranej wiadomości.

  6. W sekcji Wykonaj wszystkie następujące czynności, do której przypisana jest akcja Przenieś wiadomość do folderu klikamy odnośnik Wybierz.
  7. Z listy katalogów dostępnych w naszej skrzynce pocztowej wybieramy folder Wiadomości-śmieci.
  8. Menu wyboru katalogu, do którego mają być przenoszone wiadomości na podstawie reguły

  9. Konfigurację reguły kończymy klikając przycisk OK w oknie kreatora.

Poprawna konfiguracja reguły przenoszącej wiadomości do katalogu niechcianych, powinna wyglądać tak, jak na poniższym zrzucie ekranu.

Poprawna konfiguracja reguły przenoszącej wiadomości do folderu Wiadomości-śmieci

Przenoszenie wiadomości do wskazanego katalogu:

  1. Klikamy ikonę koła zębatego (Ustawienia) na górnej belce nawigacyjnej.
  2. W sekcji Ustawienia aplikacji przechodzimy do elementu Poczta.
  3. Ustawienia aplikacji

  4. W panelu nawigacyjnym z lewej strony ekranu przechodzimy do kategorii Skrzynka odbiorcza i reguły oczyszczania.
  5. W panelu reguł skrzynki odbiorczej klikamy przycisk + (Nowa).
  6. Wprowadzamy nazwę reguły.
  7. W sekcji warunków rozwijamy menu Wybierz, następnie otwieramy kolejne menu Została wysłana lub odebrana i wybieramy opcję Odebrana od…
  8. Konfiguracja reguły

  9. Z listy kontaktów wybieramy nazwę użytkownika lub jego adres e-mail.
  10. W sekcji akcji reguły rozwijamy menu Wybierz, następnie otwieramy kolejne menu Przenieś, kopiuj lub usuń i wybieramy opcję Przenieś wiadomość do folderu…
  11. Konfiguracja akcji reguły

  12. Z listy katalogów dostępnych w skrzynce pocztowej wybieramy ten, do którego chcemy przenosić wiadomości.
  13. Menu wyboru folderu, do którego ma zostać przeniesiona wiadomość

  14. Konfigurację reguły kończymy klikając przycisk OK w oknie kreatora.

Poprawna konfiguracja reguły przenoszącej wiadomości od wybranego kontaktu do wskazanego katalogu skrzynki pocztowej, powinna wyglądać tak, jak na poniższym zrzucie ekranu.

Poprawnie skonfigurowana reguła

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia