Definiowanie reguł

Definiowanie reguł

 Łukasz Klimkiewicz
Łukasz Klimkiewicz
00:00
18.11.2017
0 komentarzy
655 wyświetleń

Reguły skrzynki odbiorczej w kliencie pocztowym Office 365 umożliwiają automatyczne wykonywanie określonych czynności na wiadomościach przychodzących. W tym poradniku pokażemy jak w bardzo prosty sposób zastosować regułę przenoszenia niechcianych wiadomości do katalogu Wiadomości-śmieci z poziomu listy konwersacji oraz jak utworzyć regułę, która będzie przenosiła odebrane wiadomości do wskazanego katalogu na podstawie podanych kryteriów.

Wiadomości-śmieci:

  1. Na liście konwersacji klikamy niechcianą wiadomość prawym przyciskiem myszy.
  2. Z menu kontekstowego wybieramy opcję Utwórz regułę.
  3. Menu kontekstowe wiadomości w programie Outlook Web App

  4. W panelu konfiguracji reguły skupiamy się na warunku oraz zwiera te wyrazy w temacie, który musimy usunąć.
  5. Usuwanie warunku z reguły

    WAŻNE: Jeżeli ten warunek nie zostanie usunięty, reguła będzie przetwarzać wiadomości, które zwierają taki sam temat, jaki jest zawarty w wybranej wiadomości.

  6. W sekcji Wykonaj wszystkie następujące czynności, do której przypisana jest akcja Przenieś wiadomość do folderu klikamy odnośnik Wybierz.
  7. Z listy katalogów dostępnych w naszej skrzynce pocztowej wybieramy folder Wiadomości-śmieci.
  8. Menu wyboru katalogu, do którego mają być przenoszone wiadomości na podstawie reguły

  9. Konfigurację reguły kończymy klikając przycisk OK w oknie kreatora.

Poprawna konfiguracja reguły przenoszącej wiadomości do katalogu niechcianych, powinna wyglądać tak, jak na poniższym zrzucie ekranu.

Poprawna konfiguracja reguły przenoszącej wiadomości do folderu Wiadomości-śmieci

Przenoszenie wiadomości do wskazanego katalogu:

  1. Klikamy ikonę koła zębatego (Ustawienia) na górnej belce nawigacyjnej.
  2. W sekcji Ustawienia aplikacji przechodzimy do elementu Poczta.
  3. Ustawienia aplikacji

  4. W panelu nawigacyjnym z lewej strony ekranu przechodzimy do kategorii Skrzynka odbiorcza i reguły oczyszczania.
  5. W panelu reguł skrzynki odbiorczej klikamy przycisk + (Nowa).
  6. Wprowadzamy nazwę reguły.
  7. W sekcji warunków rozwijamy menu Wybierz, następnie otwieramy kolejne menu Została wysłana lub odebrana i wybieramy opcję Odebrana od…
  8. Konfiguracja reguły

  9. Z listy kontaktów wybieramy nazwę użytkownika lub jego adres e-mail.
  10. W sekcji akcji reguły rozwijamy menu Wybierz, następnie otwieramy kolejne menu Przenieś, kopiuj lub usuń i wybieramy opcję Przenieś wiadomość do folderu…
  11. Konfiguracja akcji reguły

  12. Z listy katalogów dostępnych w skrzynce pocztowej wybieramy ten, do którego chcemy przenosić wiadomości.
  13. Menu wyboru folderu, do którego ma zostać przeniesiona wiadomość

  14. Konfigurację reguły kończymy klikając przycisk OK w oknie kreatora.

Poprawna konfiguracja reguły przenoszącej wiadomości od wybranego kontaktu do wskazanego katalogu skrzynki pocztowej, powinna wyglądać tak, jak na poniższym zrzucie ekranu.

Poprawnie skonfigurowana reguła


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Outlook

Komentarze

Skomentuj

Autor