Nieco ponad miesiąc temu pisaliśmy na łamach naszego portalu o ewolucji mobilnej wersji popularnego komunikatora, Skype. Microsoft starał się, by stał się on jak najbardziej współczesny, ewidentnie celując głównie w dzisiejszą młodzież (emotikony, tęczowe kolory oraz im podobne). Jak się jednak okazuje, nie wyszło to aplikacji na korzyść. Wśród opinii użytkowników zdecydowanie przeważają te negatywne, często nie pozostawiające na twórcach odświeżonej wersji suchej nitki.
W przypadku iOS poziom rozgoryczenia odbiorców można bardzo łatwo zawrzeć w liczbach – Skype otrzymał w App Store zaledwie 1,5 gwiazdki na 5 możliwych. W przypadku wersji dedykowanej na Androida sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana, bowiem Google Play sumuje wszystkie oceny, łącznie z tymi wystawionymi przed feralną aktualizacją. Nie zmienia to faktu, że wśród ostatnich opinii znacząco dominują te wyceniające komunikator na zaledwie 1 gwiazdkę (również tutaj maksymalny wynik to 5). Użytkownicy obu wersji mobilnych narzekają głównie na bardzo nieintuicyjną nawigację, problemy z niektórymi opcjami, oraz źle dobrane skalowanie części elementów.
Krótko mówiąc, wygląda na to, że aktualizacja mobilnej wersji Skype okazała się przerostem formy nad treścią. Pozostaje jedynie pytanie, czy Microsoft postanowi powrócić do wcześniejszego designu aplikacji, czy też nadal będzie brnął w kierunku jego modernizacji.