Microsoft Office dominuje wśród pakietów biurowych

Microsoft Office dominuje wśród pakietów biurowych

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 10/19/2013, 2:37 PM

Liczba odsłon: 5119

Według znanej firmy analitycznej pakiet Microsoft Office jest najczęściej wykorzystywanym zestawem narzędzi biurowych w przedsiębiorstwach. Przewaga pakietu Office nad pozostałymi jest ogromna.

Badania przeprowadziła agencja Forrester. W ankiecie brało udział 155 mniejszych i większych przedsiębiorstw działających w różnych branżach na rynkach całego świata.

Największą popularnością cieszy się pakiet Office 2010, który jest zainstalowany na komputerach 85 procent badanych firm. Drugie miejsce zajął Office 2007. Najnowsza wersja pakietu Microsoftu Office 2013 używany jest przez 22 procent przedsiębiorstw. Liczba ta będzie na pewno rosnąć, bo kiedy firmy zaczną aktualizować swoje systemy do Windows 8.1 zaktualizują również wersję narzędzi biurowych.

Stając przed wyborem pakietu często można usłyszeć opinię, że darmowe edycje - LibreOffice czy OpenOffice - zapewniają te same możliwości, więc nie ma potrzeby wydawać pieniędzy na pakiet Microsoft Office. Jak się okazuje, osoby decydujące w firmach o wyborze oprogramowania stawiają na markowe rozwiązania. Darmowe pakiety OpenOffice, LibreOffice czy Google Docs nie cieszą się dużym zainteresowaniem. Z tych programów korzysta odpowiednio 3, 2 i 13 procent firm.

Forrester w swoim raporcie dodaje jeszcze, że 2011 roku 13 procent badanych przedsiębiorstw deklarowało, że w kwestii pakietu biurowego stawia na OpenOffice. Spadek o 10 procent w ciągu zaledwie dwóch lat to bardzo kiepski wynik.

Źródło: http://blogs.forrester.com/philipp_karcher/13-10-17-office_productivity_software_is_no_closer_to_becoming_a_commodity

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia