Jednym z podstawowych narzędzi pakietu Office 365 jest kalendarz – również w przypadku SharePoint. Oczywiście by stał się w pełni funkcjonalny, musimy go zapełnić wydarzeniami, w innym przypadku korzystanie z niego będzie po prostu bezcelowe. Warto zaznaczyć, że do stworzonych w ten sposób wydarzeń można utworzyć przypomnienie, a jak tego dokonać, możecie się dowiedzieć z jednego z naszych pozostałych poradników.
W celu utworzenia wydarzenia w kalendarzu SharePoint:
- Logujemy się do Office 365 przy użyciu konta administratora.
- Z głównego menu wybieramy SharePoint, by następnie przejść do witryny, na której znajduje się wybrany kalendarz, a następnie do niego samego.
- Gdy znajdziemy się już w pożądanym kalendarzu, wybieramy datę poprzez kliknięcie przypisanego jej pola. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, należy przewinąć miesiące widocznymi na ekranie strzałkami.
- Po zaznaczeniu daty, jej pole powinno się podświetlić, zaś w jego prawym dolnym rogu pojawi się opcja Dodaj oznaczona małą ikonką plusa. Wybieramy ją.
- Wyświetlone zostanie menu tworzenia nowego zdarzenia. Począwszy od góry, możemy wypełnić pola odpowiedzialne za nazwę wydarzenia, jego lokalizację, czas, w przeciągu którego będzie się odbywało, a także jego krótki opis. W rubryce Kategoria przypisać możemy je do jednej z gotowych kategorii bądź dodać własną. Ułatwi to późniejszą nawigację w kalendarzu. Jeśli zaznaczymy pole przy Wydarzenie całodzienne, nie będzie ono przypisane do konkretnych godzin. Z kolei zaznaczając Cykl, określić możemy, co jaki czas ma być ono powtarzane.
- Opcjonalnie możemy do tworzonego wydarzenia dołączyć pliki bądź też sprawdzić poprawność pisowni w wybranym języku. Gdy już ukończymy wypełnianie danych zawartych w oknie, należy wybrać polecenie Zapisz, co finalizuje proces.