Jak wiadomo, odpowiednio zorganizowany kalendarz stanowi jeden z nieodłącznych elementów każdej sprawnie funkcjonującej firmy. W usłudze SharePoint bardzo łatwo jest utworzyć tego typu element, usprawniając tym samym zarządzanie pracą zespołu.
W celu stworzenia kalendarza w SharePoint:
- Logujemy się do Office 365 danymi konta o odpowiednich uprawnieniach.
- Z głównego menu wybieramy SharePoint.
- Przechodzimy na witrynę, na której ma się znaleźć tworzony właśnie kalendarz.
- W lewym górnym rogu, nieco poniżej nazwy witryny znajduje się rozwijane menu Nowa. Wybieramy w nim opcję Aplikacja.
- Znajdujemy pozycję opisaną jako Kalendarz. Najprościej możemy tego dokonać za pomocą wyszukiwarki. Gdy już odnajdziemy wspomniany element, klikamy jego ikonę.
- W ekranie, który się pojawi, możemy wpisać pożądaną nazwę oraz wcisnąć polecenie Utwórz, co zakończy proces tworzenia. Zalecane jest jednak przejście w Opcje zaawansowane, celem dodania opisu.
- Będąc tutaj, można ustalić nie tylko nazwę i opis kalendarza, lecz również to, czy udostępniać ma on harmonogram członków. Gdy już będziemy gotowi, aby zakończyć proces kreacji, klikamy Utwórz.