AirSim - otwartoźródłowa platforma autorstwa Microsoft Research, pozwalająca w bezpiecznym środowisku VR testować drony, autonomiczne pojazdy i zrobotyzowane systemy - debiutował jako wtyczka dla Unreal Engine. Dziś o dostępności AirSim na swojej platformie poinformowało Unity Technologies. Dzięki jego współpracy z Microsoftem trenowanie inteligentnych pojazdów będzie wygodniejsze - zapewnią to silnik Unity i środowisko C#.
AirSim pełni rolę symulatora dla systemów autonomicznych, zapewniając realistyczne środowiska i dynamikę pojazdów. W tych warunkach deweloperzy mogą bezpiecznie eksperymentować z AI, deep learningiem, reinforcement learningiem i computer vision. Symulacja, jak sama nazwa wskazuje, jest sposobem na modelowanie i obserwowanie rzeczywistych scenariuszy w kontrolowanym, wirtualnym środowisku, które można traktować jako poligon doświadczalny. Wypadek w symulatorze wyrządza bowiem tyleż realnych szkód, co kraksa w GTA czy innej grze.
Korzystając z Entity Component System i C# Job System, AirSim na Unity działa płynnie i wyświetla obraz o wysokim współczynniku fps. Gdy połączymy to z Visual Studio, otrzymamy pełne i zintegrowane środowisko do rozwoju. Co więcej, AirSim nie kończy się na Windows. Już wkrótce z jego możliwości będą też mogli korzystać użytkownicy Linuksa. Dodatkowe możliwości AirSim na platformie Unity to integracja z ML-Agents od Unity i szybkie budowanie fotorealistycznych scenerii z pomocą Unity Asset Store.
Jak zacząć korzystać z AirSim w Unity? Wszystkie niezbędne informacje znaleźć można na GitHub.