Salesforce jako aplikacja zintegrowana z Microsoft Teams

Salesforce jako aplikacja zintegrowana z Microsoft Teams

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/22/2020, 8:03 PM

Liczba odsłon: 2616

Na łamach CentrumXP już kilkakrotnie pisaliśmy o współpracy Microsoftu z Salesforce. Wcześniej dostawca oprogramowania CRM wybrał Microsoft Azure jako dostawcę chmury. Teraz aplikacja Salesforce rozpoczęła fazę pilotażową w Microsoft Teams. Integracja będzie oferowana klientom Sales and Service Cloud w wersji Enterprise lub Unlimited bez dodatkowych opłat.

Dla wielu zespołów — w tym zespołów sprzedaży obecnych w wielu organizacjach — nie ma bardziej krytycznych danych niż dane klientów, zwykle przechowywanych w aplikacji do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Ścisłe powiązanie między informacjami o klientach a rozmowami wokół nich może zwiększyć produktywność każdego zespołu, który współpracuje z klientami, dlatego z przyjemnością obserwujemy integrację Salesforce z Microsoft Teams. Teraz możecie przeplatać kluczowe rekordy klientów i spraw wewnątrz Microsoft Teams.

Integracja pomoże zespołom sprzedaży w komunikacji i kontynuowaniu rozmów "na korytarzu", których obecnie brakuje w codziennej rutynie wielu sprzedawców, którzy przeszli na pracę zdalną. W przypadku zespołów serwisowych integracja umożliwi lepszą koordynację i szybsze czasy odpowiedzi na otwarte sprawy, umożliwiając lepszą współpracę zespołową zarówno w dziale usług, jak też poza nim. Jako że wszystko kręci się wokół czatu, obecność Salesforce w Teams pozwala zintegrować kluczowe dane klientów bezpośrednio w rozmowie, zachowując ich kontekst. Szczegóły danych kontaktowych klientów są wyświetlane w ramach szerszego strumienia czatu. Administratorzy mogą również wybrać i określić poziom widoczności tych informacji, tj. czy mogą być udostępniane w zabezpieczonym zespole, czy wymagają logowania do Salesforce, aby je wyświetlić.

Salesforce w Teams

Integracja pozwala też przypinać informacje o kliencie jako kartę w kanale. Na karcie tej można przeglądać i aktualizować informacje o dostawcach i powiązane kontakty, a także przeglądać aktualizacje i działania. Ułatwia to pracę, zwłaszcza gdy używamy zespołu lub kanału dla każdego klienta, aby całościowo zarządzać wszystkimi aspektami tej relacji. Możemy dodać odpowiedni widok Salesforce jako kartę, aby uzyskać zintegrowany obszar roboczy, w którym zgromadzone będą pliki czatu wraz z kluczowymi informacjami o klientach przechowywanymi w Salesforce CRM.

Salesforce w Teams

Aby zacząć korzystać z tych możliwości, klienci Salesforce będą musieli skontaktować się ze swoimi customer success representatives lub account executives, aby nadzorowali integrację w Teams. Następnie właściciele zespołów mogą dodać aplikację Salesforce do zespołu poprzez AppSource albo Sklepu w Microsoft Teams.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia