Salesforce wybrał Microsoft Azure jako dostawcę chmury publicznej dla Marketing Cloud

Salesforce wybrał Microsoft Azure jako dostawcę chmury publicznej dla Marketing Cloud

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/14/2019, 5:36 PM

Liczba odsłon: 1231

Kilka lat temu Salesforce i Microsoft ogłosili partnerstwo, które miało na celu integrację kilku usług obu firm, by ułatwić życie wspólnym klientom. Niestety ich relacje mocno się popsuły, kiedy Microsoft wykupił LinkedIn. Na to przejęcie chrapkę miał również Salesforce i trudno mu było przełknąć porażkę. Doszło nawet do tego, że CEO Marc Benioff oczerniał i umniejszał gigantowi z Redmond. Złe emocje najwyraźniej ostygły, a sentymenty odłożono na bok, bowiem firmy ogłosiły właśnie nowe partnerstwo strategiczne.

Salesforce i Microsoft ogłosili plany rozszerzenia partnerstwa strategicznego, które pomoże ich klientom zaspokoić potrzeby ich firm oraz poprawi produktywność zespołów. Mówiąc normalnym językiem, Salesforce wybrał Microsoft Azure jako dostawcę chmury publicznej dla Salesforce Marketing Cloud. To dość radykalna zmiana, ponieważ dotąd Marketing Cloud był dostępny tylko na AWS i Google Cloud. W planach jest też zbudowanie nowej integracji, która połączy Sales Cloud oraz Service Cloud od Salesforce z Microsoft Teams. Zapowiedzi te skomentowali dyrektorzy obu firm.

W Salesforce niepowstrzymanie skupiamy się na napędzaniu zaufania i sukcesu dla naszych klientów. Jesteśmy podekscytowani, rozszerzając nasze partnerstwo z Microsoft i zestawiając wiodący CRM z Azure oraz Teams, by dostarczyć niesamowite doświadczenia klienta.
— Marc Benioff i Keith Block, CEO Salesforce
W świecie, w którym każda firma staje się firmą cyfrową, chcemy umożliwić każdemu klientowi i partnerowi budowanie doświadczeń na naszych wiodących platformach. Łącząc moc Azure i Microsoft Teams z Salesforce, naszym celem jest pomóc biznesom w zaprzęgnięciu mocy Microsoft Azure, aby lepiej służyć klientom.
— Satya Nadella, CEO Microsoft

Salesforce Marketing Cloud pozwala marketingowcom poznawać klientów, personalizować plany, angażować klientów w dowolnych kanałach i analizować wpływ, by poprawić skuteczność kampanii. Wprowadzając to środowisko do Azure, Salesforce dołącza do 95% firm z listy Fortune 500, które czerpią korzyści z infrastruktury Azure.