Doświadczenie korzystania z Teams może czasami być zakłócane przez warunki środowiskowe lub konfiguracyjne, co może prowadzić do wysypywania się aplikacji czy problemów z uruchamianiem i aktualizacją. Zwykle wtedy użytkownicy uzyskują pomoc od administratora Microsoft 365. Skąd oni mogą wiedzieć, co dolega aplikacji Teams? Dowiedzą się tego z nowego pulpitu nawigacyjnego.
Do tej pory wiedza administratorów dotycząca tego, co konkretnie dzieje się z aplikacją Teams u użytkownika końcowego, była częściowo ograniczona. W diagnostyce pomoże im nowe narzędzie do proaktywnego i efektywnego rozwiązywania problemów. Jest to nowy pulpit nawigacyjny stanu klienta Teams (Teams client health dashboard) w Microsoft Teams Admin Center.
To zaawansowane narzędzie jest zaprojektowane, by fundamentalnie usprawnić zarządzanie Teamsem przez administratora jako pierwsze narzędzie w Teams Admin Center, które proaktywnie daje szczegóły potrzebne do jak najlepszego zapewnienia prawidłowego stanu klientów desktopowych Teams w organizacji.
Nowy pulpit stanu klienta Teams zmienia paradygmat, oferując scentralizowany widok stanu klienta i metryk aktualizacji, praktycznych wglądów oraz narzędzi naprawczych - wszystko w centrum administratora Teams. Jest zaprojektowany, aby pomagać adminom szybko identyfikować i rozwiązywać problemy, które wpływają na produktywność użytkownika końcowego. To jest ten rodzaj tablicy, który chcesz dodać do zakładek i często odwiedzać.
— S. Singh, D. Rosenthal, M. RothKugel, W. Dixon i W. Vadhanasin z Microsoft
Nowy pulpit kondycji klienta Microsoft Teams skupia się na możliwościach działania administratora i jest zakorzeniony w kluczowych zasadach:
- Gotowość do działania: tablica prezentuje jedynie problemy wymagające zaangażowania admina, nie pokazując tych, którymi zajmuje się Microsoft. Administratorzy mogą skupić się na przypadkach, w których ich praca liczy się najbardziej.
- Kwalifikacje: pulpit wykorzystuje dane odzwierciedlające prawdziwe doświadczenia użytkowników, w tym poza połączeniami i spotkaniami. Unika wyświetlania scenariuszy, które naprawiają się same i nie wymagają uwagi admina. Dzięki temu nie musi on badać przypadków, które de facto nie są problemami.
- Powtarzalność: pulpit nawigacyjny naświetla regularnie powtarzające się problemy u tego samego użytkownika lub na tym samym urządzeniu, skupiając się raczej na problemach wymagających interwencji niż na jednorazowych incydentach. Filtrując odizolowane, jednorazowe przypadki, pulpit pozwala administratorom skupić się na trwałych problemach, które wymagają szczególnej uwagi.
Nowy pulpit nawigacyjny stanu klienta Teams jest już dostępny dla wszystkich administratorów Teams w Teams Admin Center. Warto go dodać do zakładek.