Podsumowanie roku dla Xboksa i dalsze zapowiedzi

Podsumowanie roku dla Xboksa i dalsze zapowiedzi

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/8/2019, 11:31 PM

Liczba odsłon: 1072

Podsumowanie roku 2018 w świecie technologii Microsoft już wprawdzie dawno za nami, aczkolwiek nie zaszkodzi spojrzeć na te minione 12 miesięcy od strony platformy Xbox. Na takie podsumowanie porwał się Microsoft, dodając do niego kilka planów na ten rok. My zebraliśmy dla Was wszystkie wnioski i zapowiedzi. Zapraszamy do lektury!

Xbox Game Pass

W roku 2018 do Xbox Game Pass wprowadzono 116 tytułów z 11 różnych gatunków, a program zakończył rok z ponad 65 partnerami (na starcie w czerwcu 2017 r. było ich 25). 53 z tych tytułów to produkcje deweloperów z programu ID@Xbox, a 17 to gry dodane do Xbox Game Pass w dniu ich globalnej premiery. Wśród nich znalazły się m.in. Sea of Thieves, Laser League, State of Decay 2, Warhammer 2: Vermintide, Graveyard Keeper, Sinner: Sacrifice for Redemption i Forza Horizon 4.

Microsoft skupił się także na aspekcie rodzinnym. Xbox Game Pass ma obecnie w swojej bibliotece 49 tytułów z ratingiem "E" (i 87 E + E10). Są to gry odpowiednie dla każdego, co znaczy, że mogą w nie grać nawet najmniejsze dzieci.

XBOX

O rosnącym sukcesie programu subskrypcji gier świadczy też czas spędzony na graniu w dostępne tytuły. Członkowie programu poświęcili w zeszłym roku o 20% więcej czasu na granie, zaś liczba odpalanych przez nich gier wzrosła o 40%, wliczając w to tytuły spoza programu. Microsoft podaje też, że gry obecne w katalogu zaliczają wzrost użytkowania nawet o 6 razy.

W listopadzie i grudniu do biblioteki trafiło w sumie 24 gier, z czego 7 w dniu premiery (w tym Mutant Year Zero: Road to Eden, Ashen, Below i Kingdom Two Crowns). W styczniu - jak zapowiada Microsoft - do Xbox Game Pass dołączy kolejne ponad 10 gier, z czego 3 w dniu premiery.

Więcej gier z pierwszej ręki

W ubiegłym roku do stajni Xbox dołączyło siedem studiów, wliczając w to przejęcia Playground Games, Ninja Theory, Undead Labs, Compulsion Games, InXile Entertainment i Obsidian Entertainment, a także utworzenie The Initiative.

Do biblioteki wstecznej kompatybilności dodano ponad 100 nowych tytułów, rozszerzając cały katalog do ponad 550 pozycji, z czego 57 to gry ulepszone dla Xbox One X. Zdobywające liczne nagrody Forza Horizon 4 stała się najlepiej ocenianym tytułem na wyłączność Xbox w tej generacji, a w pierwszym tygodniu od premiery zagrały w nią ponad 2 miliony graczy. Sea of Thieves zadebiutowało natomiast jako pierwsza gra wydana w Xbox Game Pass w dniu ogólnej premiery i stało się najszybciej sprzedającą się franczyzą w tej generacji Xboksa.

XBOX

W minionym roku swoje 5 urodziny świętował program ID@Xbox. Zaliczył on również ważny kamień milowy, jako że pod jego szyldem opublikowano tysięczną grę. Microsoft podaje, że gracze spędzili już ponad 4 miliardy godzin, grając w tytuły niezależne z ID@Xbox.

Cross-play zyskał na popularności

Microsoft dokładał wielu starań, by popularyzować ideę cross-playingu, czyli wspólnej gry dla użytkowników różnych konsol i komputerów. O jego potyczkach z niechętnym do tej wspólnej imprezy Sony pisaliśmy wielokrotnie... W 2018 roku Microsoft wraz z Epic Games umożliwili cross-networkową grę w Fortnite na Xbox One - fenomen, który przyciągnął ponad 78 milionów graczy.

Microsoft współpracował też z Nintendo, umożliwiając wspólną grę w Minecraft na Nintendo Switch, Xbox One, Windows i telefonach. W ten sposób społeczność 91 milionów graczy Minecrafta mogła się do siebie zbliżyć jeszcze bardziej.

Mixer

Platforma streamingowa Microsoftu zaliczyła w zeszłym roku zdrowy wzrost. W styczniu Microsoft ogłosił, że Mixer ma 10 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a sześć miesięcy później ich liczba się podwoiła!

Microsoft wspomina X018

X018 - drugie po E3 największe show Xboksa - przyciągnęło 9 tysięcy lokalnych fanów, a oglądało je online ponad 20 milionów widzów z całego świata. Naszym zdaniem dużo większą sensację wywołał jednak keynote Microsoftu na E3, który okazał się najczęściej oglądanym i komentowanym spośród wszystkich wystąpień.

Co dalej?

Microsoft podzielił się planami na ten rok. O części zapowiedzi już zapewne słyszeliście, więc możecie potraktować je jako przypomnienie. Przede wszystkim czeka nas kilka premier ze stajni Microsoft Studios, w tym Crackdown 3, Ori and the Will of the Wisps, Gears 5, Gears Pop! oraz Minecraft: Dungeons. Warto też wspomnieć o nadchodzącej aktualizacji zawartości "The Arena" dla Sea of Thieves. Rozszerzenie to ukaże się w pierwszej części tego roku. Nowe tytuły wyjdą też w programie ID@Xbox - to m.in. The Artful Escape of Francis Vendetti, Tunic i ATLAS. Oprócz gier z Microsoft Studios czekają nas też gry zewnętrznych studiów na Xboksa One, z czego wiele ukaże się z ulepszeniem na Xbox One X. Wśród nich znajdziemy Anthem, Devil May Cry 5, Jump Force, Kingdom Hearts 3, Metro Exodus, Mortal Kombat XI, Resident Evil 2, Tom Clancy’s The Division 2 i wiele innych.

Microsoft pisze też, że nie może się doczekać, by pokazać nam efekty prac Microsoft Studios. Zespoły deweloperów skupiają się na implementacji nowych technologii Microsoftu, dostarczaniu zawartości na nowe platformy i usługi, takie jak Xbox Game Pass, a także na tworzeniu nowych tytułów ekskluzywnych. Microsoft zapowiada też dalszy rozwój swoich franczyz, choć nie wspomina jeszcze o Forzie Motorsport 8 - ta zepewne ukaże się dopiero w 2020 roku.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia