Xbox One X widziany oczami deweloperów

Xbox One X widziany oczami deweloperów

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/7/2017, 6:49 AM

Liczba odsłon: 1813

Poznaliśmy już lepiej kilka flagowych produkcji, które w pełnej krasie oddają nowe możliwości Xbox One X i dowiedzieliśmy się co nieco o procesie produkcyjnym. Premierowy event trwa dalej. Jak mówi Larry Hryb, dowiedzieliśmy się, w jaki sposób gry zainspirowały nowego Xboksa. Teraz w rozmowie z twórcami Assassin's Creed Origins mamy się przekonać, jak to wygląda od drugiej strony, czyli w jaki sposób Xbox One X inspiruje deweloperów.

Xbox One X

Jako pierwszy o swoich doświadczeniach mówi Albert Penello z działu Xbox Console Marketing. Po raz pierwszy słyszymy, że Microsoft chciał stworzyć jedną konsolę, a w zasadzie stworzył dwie. Pierwszą z nich jest Xbox One X, który dziś wchodzi na rynek, a drugą - jej edycja dev kit, przeznaczona dla deweloperów i zaprojektowana dla ich wygody (niemniej jednak o jej istnieniu wiadomo było od dawna). Z wersji tej korzystał właśnie Sylvain Trottier, Assasin's Creed Technology Director z Ubisoft. Jego najbardziej znaczącym wrażeniem było to, jak łatwo przenieść grę do 4K. Sama tylko konwersja zajęła twórcom Assassin's Creed Origins dzień lub dwa. Xbox One X pozwolił też deweloperom "przekroczyć granice" i uzyskać m.in. wyższą szczegółowość obrazu, większe odległości rysowania itd.

Xbox One X

Albert Penello przypomina, że dziś, w dniu premiery Xbox One X, jest już dostępnych 50 aktualizacji rozszerzających gry, a w przyszłym tygodniu dołączy do nich kolejnych siedem. Assassin's Creed Origins jest jedną z najświeższych produkcji (jego premiera miała miejsce zaledwie kilka tygodni temu) i również jedną z najlepiej wyglądających... zwłaszcza w HDR. Ale to nie wszystko. Ubisoft potwierdził kilka kolejnych aktualizacji dla Xbox One X - otrzymają je For Honor, Steep, The Division i Ghost Recon Wildlands.

Xbox One X

Oglądamy teraz partyjkę w Gears of War 4, w której udział bierze jego twórca, Rod Fergusson z The Coalition. Mówi on o kolejnym ciekawym aspekcie Xbox One X z punktu widzenia dewelopera. Korzystając z nowej konsoli gracze mogą wreszcie zobaczyć grę taką, jaką widzieli ją artyści i twórcy. Fergusson także uważa, że 4K, HDR i efekty, takie jak wyższej jakości dynamiczne cienie, wprowadzają do świata gier więcej życia i czynią go bardziej realistycznym.

Źródło: http://www.centrumxp.pl/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia