Dziś w nocy informowaliśmy Was o domniemanej dacie wydania i rozpoczęcia przedsprzedaży HoloLens w jego edycji deweloperskiej. Doniesienia te zostały potwierdzone przez Microsoft, który zapowiedział wydanie urządzenia 30 marca tego roku. Dziś firma rozpoczęła wysyłanie zaproszeń do przedsprzedaży. HoloLens Developer Edition można kupić za 3000 dolarów. W zestawie znajdziemy futerał ochronny, ładowarkę, szmatkę z mikrofibry, klikacz Bluetooth, nakładki na nos i paski na głowę.
W zestawie znajdzie się też pakiet oprogramowania: studio grafiki 3D, które umożliwia manipulację obiektami w "skali rzeczywistej", specjalna wersja Skype, umożliwiająca prowadzenie rozmów z wykorzystaniem hologramów, HoloTour, czyli rodzaj programu wycieczkowego, przenoszącego użytkownika do wybranych lokalizacji, oraz trzy gry, o których pisaliśmy dziś w nocy: Fragments, Young Conker i RoboRaid (wcześniej znany pod nazwą Project X-Ray).
Poniżej przedstawiamy pełną specyfikację HoloLens Developer Edition:
Optyka · Przezroczyste holograficzne soczewki |
Sensory · 1 IMU |
Rozumienie człowieka · Dźwięk przestrzenny |
Wejście / Wyjście / Łączność · Wbudowane głośniki |
Zasilanie · Żywotność baterii – 2-3 godziny użytkowania, 2 tygodnie czuwania |
Procesory · Architektura Intel 32 bit |
Waga · 579 g |
Pamięć · 64 GB Flash |
OS i aplikacje · Windows 10 |
Czego potrzebuje deweloper? · Komputer z Windows 10 z możliwością uruchomienia Visual Studio 2015 i Unity 5.4 |
Dość zaskakująco prezentuje się architektura 32-bitowa i zaedwie 2 GB pamięci RAM, zważywszy na spore możliwości renderowania. Te przypadną w udziale głównie specjalnemu układowi HPU, który odciąży pozostałe procesory, by skupić się na przetwarzaniu obrazów oraz renderowaniu i łączeniu elementów świata 3D. Jak wcześniej wspomnieliśmy, przedsprzedaż została już uruchomiona. By z niej skorzystać (oraz poznać sporo faktów dotyczących HoloLens) koniecznie wejdźcie na oficjalną stronę Microsoft HoloLens.