Zgodnie z zapowiedzią Halo 5 będzie jedną z 80 gier, których możliwości zostaną rozszerzone już w dniu premiery Xbox One X. Frank O'Connor z 343 Industries zdradził na ten temat więcej szczegółów. Jak wynika z jego raportu, Halo 5 nie obsługuje pełnego HDR, niemniej jednak odniesie pewne zauważalne korzyści z HDR i 4K. Więcej o zbliżającej się aktualizacji możecie przeczytać poniżej.
"Z pewnością zauważycie znaczne korzyści podczas uruchamiania [Halo 5] na zestawach HDR. Oczywiście sama gra renderuje się w 4K, korzysta z wyższej rozdzielczości tekstur (będzie to poważne pobieranie) i zasobów, niemniej jednak HDR był szczególnie trudny z kilku powodów. Po pierwsze, H5 ma oczywiście dwa lata i aktualizacja nie jest zwykłym tylko przełączeniem - trzeba było 'ruszyć' całą zawartość. Gra była rozwijana w czasie, gdy systemy HDR wciąż były problematyczne. Nawet dziś konsumenci mają trochę problemów z 10-bit/Dolby Vision etc." - wyjaśnia O'Connor. Problemy z implementacją HDR udało się z kolei rozwiązać w Halo Wars 2. W tym przypadku użytkownicy Xbox One X mogą liczyć na pełne HDR, bowiem gra została zbudowana od podstaw z myślą o takim wsparciu.
Kolejnym interesującym aspektem w podrasowanym Halo 5 jest symetria kolorów w projektach poziomów oraz ich równowaga i dopasowanie. "Jedna strona jest niebieska, a druga strona jest czerwona, często w dość subtelnym znaczeniu. Wyważyliśmy już tę różnicę i 'retroaktywnie' zastosowaliśmy zmiany" - dodaje szef franczyzy Halo i wraca do tematu nieszczęsnego HDR - "Istnieją sposoby całkowitego pokrycia HDR istniejącej zawartości, ale efekty wychodzą różne i naprawdę zależą od tego, jakie materiały pokrywają. Postawiliśmy więc na konserwatywne i ostrożne wyniki dla tego konkretnego oprogramowania".
Halo 5 jest jednym z wielu przykładów gier, których nawet aktualizacja zorientowana na Xbox One X nie jest w stanie podrasować na tyle, by w 100% wyciągnęły wszystkie możliwości nowej konsoli.