Wyzwanie
Sukces w dzisiejszym szybko ewoluującym otoczeniu gospodarczym zależy od
zdolności firm do dokonywania wyboru tych osiągnięć technologicznych, które
wiążą się dla organizacji ze wzrostem produktywności i zwiększeniem oferowanej
wartości. Osoby podejmujące decyzje komercyjne i technologiczne stają jednak
przed koniecznością dokonania wyboru spośród niezliczonych możliwości w
zakresie rozwoju infrastruktury technicznej i aplikacji, a złe inwestycje mogą
znacznie ograniczyć zdolności konkurencyjne przedsiębiorstw. Firma Giga
Information Group, doradca w zakresie e-businessu, zauważyła, że jedynie około
1/3 wszystkich inwestycji w nowe technologie tworzy dodatnią wartość
komercyjną netto . Nacisk na analizowanie i uzasadnianie podejmowanych w
przedsiębiorstwach decyzji o inwestycjach technologicznych - w szczególności
tych związanych z modernizacją – nigdy nie był tak silny, jak obecnie.
Opanowanie sposobów dokonywania oceny i przekazywania informacji o strategiach
IT rozumianych jako źródło mierzalnych korzyści komercyjnych jest zatem
niezmiernie istotne dla dzisiejszych menedżerów i decydentów.
Uwzględniając korzyści i koszty związane z używanym systemem operacyjnym przed jego wdrożeniem, przedsiębiorstwa zyskują możliwość lepszego prognozowania zwrotu z inwestycji netto (ROI), ponieważ brane są pod uwagę specyficzne uwarunkowania natury technicznej i komercyjnej. System Windows® XP Professional jest owocem czterech lat kontaktów z użytkownikami systemów Windows 2000 Professional, Windows NT® Workstation oraz Windows 95/98. Windows XP jest dobrym ze względu na wartość komercyjną rozwiązaniem w zakresie:
-
Zwiększania produktywności pracowników
-
Ograniczania kosztów zarządzania infrastrukturą IT
-
Optymalizacji procesów biznesowych
-
Komunikowania się z klientami i partnerami biznesowymi
Niniejsza broszura pomaga menedżerom ds. handlowych i technicznych ocenić (dokładnie) potencjalny zwrot z inwestycji netto w sytuacji, gdy ich organizacja zmieni system operacyjny na Windows XP Professional.
Mierzenie wartości komercyjnej Windows XP
Aby móc w sposób definitywny określić wartość opartego na nowej technologii
produktu dla organizacji, trzeba dysponować miarami pozwalającymi określić
całkowitą wartość komercyjną generowaną przez ten produkt. Dokonywanie pomiaru
wartości komercyjnej nowego systemu przed przeprowadzeniem wdrożeń i
aktualizacji tradycyjnie już stanowi wyzwanie z uwagi na obecność wielu
nienamacalnych i niemierzalnych korzyści generowanych przez nowe systemy.
Wprowadzane są jednak nowe narzędzia pozwalające organizacji ocenić wpływ
inwestycji technologicznych na wartość komercyjną netto przed zaangażowaniem
zasobów inwestycyjnych. Poniżej opisano kilka narzędzi, które mogą Państwu
pomóc ocenić wpływ na wartość komercyjną decyzji o aktualizacji używanego w
Państwa organizacji systemu do Windows XP Professional:
-
Kalkulator zwrotu z inwestycji uaktualnienia oprogramowania do Windows XP Professional (Forbes) – Wprowadzając założenia dotyczące kosztów i dane właściwe dla istniejącego w Państwa organizacji otoczenia technologicznego mogą Państwo szybko dokonać dokładnej analizy zwrotu z inwestycji ROI po dokonaniu migracji do systemu Windows XP Professional. To dostępne w trybie on-line narzędzie stanowi doskonały punkt wyjścia dla osób myślących o obliczeniu prawdziwych kosztów i korzyści wynikających z aktualizacji systemu operacyjnego.
-
Schemat Microsoft REJ (szybkiego formułowania uzasadnień ekonomicznych) – Szybkie Formułowanie Uzasadnień Ekonomicznych Microsoft (REJ) jest schematem pozwalającym specjalistom IT analizować i optymalizować efektywność ekonomiczną inwestycji w technologie informatyczne oraz przydzielać optymalne zasoby i kapitał projektom związanym z IT. REJ umożliwia zarówno przedsiębiorstwom, jak i grupom związanym z IT zrozumienie wpływu możliwości technologicznych na poprawę wskaźników określających osiągane przez firmę sukcesy – wraz z zarówno kosztem wdrożenia i posiadania, jak i wpływem inwestycji na strategię.
-
Ocena Całkowitego Kosztu Posiadania (TCO) Gartnera – Stworzone przez Gartner Group narzędzie do zarządzania TCO analizuje początkowe i późniejsze koszty związane z wdrożeniami nowych technologii.
Wnioski oraz dalsze działania
W dzisiejszej gospodarce odnoszące sukcesy firmy tworzą wartość ekonomiczną
poprzez efektywne wykorzystywanie zasobów zarówno mierzalnych, jak i
niemierzalnych. Przedsiębiorstwa mogą wychodzić naprzeciw dającej się zmierzyć
poprawie skuteczności operacyjnej redukując koszty związane z technologiami
informatycznymi oraz koszty ponoszone przez użytkowników ostatecznych, jak
również utrzymując pozytywny wpływ na wydajność związany ze zwiększoną
produktywnością pracowników mających bezpośrednie kontakty z klientami. Wiele
działających we wszystkich branżach organizacji może już określić namacalną
wartość związaną z aktualizacją systemu do Windows XP Professional. Wielkie
organizacje wdrażające Windows XP Professional w ramach programu wczesnego
wdrażania – a można tu wymienić GE Capital IT Solutions, Macromedia, Meredith
Corporation, Ministerstwo Zasobów Odnawialnych Kolumbii Brytyjskiej, Avanade,
GMAC Commercial Mortgage Corporation czy Sąd Najwyższy Stanu Oklahoma
twierdzą, że Windows XP Professional wygeneruje znaczącą wartość, rozwiąże
problemy biznesowe i odegra ważną rolę w kształtowaniu przyszłości ich firm.
Niektóre przypadki wzrostu wartości komercyjnej początkowo niemierzalnej, takiej jak lepsze stosunki z partnerami i klientami oraz zoptymalizowane procesy biznesowe również odegrają istotną rolę w tworzeniu i utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej w miarę jak wzrost produktywności generowany przez Windows XP Professional będzie w organizacjach coraz bardziej zauważalny. Gdy przedsiębiorstwa nauczą się, jak lepiej mierzyć i monitorować wpływ tej poprawy na wydajność firmy, prawdziwa wartość pieniężna inwestycji w nowy system stanie się jeszcze bardziej namacalna. Przedsiębiorstwa takie, jak Enterasys, GMAC Commercial Mortgage Corporation, JR East Information Systems czy Wells Fargo Bank już korzystają z potencjału, jaki system Windows XP Professional dostarcza w związku z optymalizacją procesów biznesowych i wsparciem dla przebiegającej w organizacji sprawniejszej komunikacji z klientami i partnerami biznesowym.