Test Windows Vista beta build 5456

Test Windows Vista beta build 5456

 Paweł Wujczyk
Paweł Wujczyk
00:00
20.07.2006
65 komentarzy
22072 wyświetlenia

Pierwsze o czym należy powiedzieć rozpoczynając test nowego bulid’u to fakt jego całkowitej niestabilności. System na każde polecenie odpowiada po chwili oczekiwania. Brak w nim szybkości i stabilności, z którymi się spotkaliśmy podczas testów poprzednich wersji. Miałem wrażenie jakby w systemie było uruchomionych zbyt dużo programów. Po uruchomieniu Menadżera zadań i wyświetleniu wszystkich procesów przeraziłem się. Zaraz po instalacji bez żadnych dodatkowych programów w systemie uruchomione były 42 procesy, które razem zajmowały 670 MB! Aby sprawdzić co jest przyczyną tylu procesów zajrzałem i przestudiowałem uruchamiane automatycznie usługi. Wraz z przeglądaniem startujących wraz z systemem procesów dziwiłem się coraz bardziej. Usługa Telefon, SuperFetch, Kopia zapasowa czy też Windows Audio w przypadku, którym nie miałem zainstalowanej karty muzycznej raczej nie powinny być cały czas włączone.  Zacząłem wyłączać poszczególne z pozycji. Okazało się, że cały panel Usługi jest całkowicie niedopracowany. Odnalazłem usługi, które były już uruchomione a jedyną akcją dla nich jaką mogłem wykonać to ich wystartowanie. Również nie mogłem wyłączyć wszystkich usług, które chciałem. Niemożliwe było np. odłączenie Telefonu ponieważ zależna od niego była usługa Remote Access Connection Menager a tej system nie pozwolił na zatrzymanie. Czy Microsoft uznał, że w systemie musze mieć włączony telefon? Po wyłączeniu około 15 usług, które w tym momencie nie były mi potrzebne, system od razu przyspieszył na tyle, że mogłem pracować na nim nie denerwując się zbytnio.

Podczas tych pierwszych chwil spędzonych wraz z nowym Windows Vista uruchomiłem Menadżer zadań. Oprócz dużej ilości procesów zauważyłem tam zmiany, na które nie zwróciłem uwagi podczas poprzednich testów. Do ww. okienka zostały dodane nowe elementy. Na zakładce Procesy obok standardowych kolumn takich jak Nazwa obrazu¸ Użycie procesora czy też Nazwa użytkownika została dodana pozycja Opis, w której znajdują się szczegóły dotyczące danego wątku. Następna zakładka – Usługi - jest nowością w Menadżerze zadań. Tutaj możemy szybko sprawdzić jakie z usług są uruchomione. Mamy również możliwość zatrzymania lub restartowania danego procesu. Kolejna sekcja – Wydajność z wyglądu się nie zmieniła, nadal mamy dwa wykresy prezentujące użycie procesora oraz pamięci. Na dole w dalszym ciągu wyświetlane są statystyki dotyczące pamięci. Został do tej strony jednak dodany nowy przycisk – Resource Monitor…, który otwiera dodatkowe narzędzie statystyczne. W programie Resource Monitor możemy analizować szczegóły użycia dysku, procesora, pamięci a także kart sieciowych. Oprócz wykresów aplikacja przedstawia nam swoje wyniki również w formie tekstowej. Narzędzie to jest ciekawe i na pewno się przyda podczas określania, który program lub proces najbardziej wpływa na wydajność jednostki.

Po doprowadzeniu systemy do stanu, w którym reaguje na nasze polecenia w przyzwoitym czasie, możemy rozpocząć przegląd jego nowości. Zacznijmy od okna Welcome Center, Sam wygląd jego nie zmienił się w stosunku do poprzedniej wersji, co ciekawe jednak moduł ten tym razem nie poradził sobie ze ściągnięciem i zainstalowaniem sterowników do mojej karty muzycznej. Czyżby krok w tył? Mam nadzieję, że następny bulid zostanie dopracowany w tym elemencie bo nie wyobrażam sobie komputera bez efektów dźwiękowych.

Po skorzystaniu z odnośnika w oknie Welcom Center przeszedłem do modułu Performance Rating and Tools. Tutaj zdziwiłem się po raz kolejny. Ponieważ chociaż wymieniłem kości RAM, zwiększyłem ilość miejsca na dysku twardym, moja ogólna ocena komputera obniżyła się. Posiadając teraz ‘mocną trójkę’ (Athlon 2600+, RAM 1GB, Radeon9550) zastanawiam się nad ilością użytkowników, którzy aby zainstalować system będą musieli zmieniać komputer. Narzędzie Performance Rating and Tools zostało również wyposażone w nowy element jakim jest okno wyświetlające informacje o jednostce. Nie są to niestety tak dokładne wiadomości jakie możemy uzyskać za pomocą takich narzędzi jak choćby Everest Home Edition. Informacje tam zawarte są to raczej tylko podstawowe wiadomości o wolnym miejscu na dysku, modelu kart zainstalowanych w komputerze. Więcej informacji możemy uzyskać choćby po uruchomieniu modułu DirectX. Miejmy nadzieję, że strona z tymi podstawowymi informacjami zostanie rozbudowana i w finalnej wersji będzie tam można dowiedzieć się więcej o swoim sprzęcie.

Zauważamy również drobne zmiany w różnych składnikach systemu takich jak Network Center, Photo Galery czy Power Options. Nie są to jednak rewolucyjne zmiany, raczej zwiększenie odrobinę funkcjonalności oraz poprawienie kosmetyki. W Network Center zostały dodane sekcje które informują nas o podstawowych opcjach związanych z siecią. Niestety elementy te jeszcze nie działają. W pozostałych dwóch elementach odnajdujemy nowe efekty jak ikonka ładowania czy gwiazdki przy różnych schematach zasilania.

Oprócz zmian kosmetycznych w systemie zauważyłem również te zmiany negatywne. W wielu miejscach systemu zamiast poprawnych nazw programów, czy modułów odnajdujemy ‘krzaczki’. Tak jest np. w menu, którym wybieramy składniki jakie mają się znaleźć na pasku zadań. Zamiast nazwy odtwarzacza zobaczyłem taki ciąg znaków: . Dodatkowo kiedy chciałem dodać odtwarzacz do paska zamiast niego czasem dodawał mi się pasek adresu.

Na koniec muszę wspomnieć o ochronie, która została zastosowana w tej wersji systemu. Jest ona tak doskonała, że z wieloma aplikacjami się nie da pracować. Po zainstalowaniu kilku programów (np. FrontPage 2003) system nie pozwalał na dostęp do dysku dla wybranych aplikacji. FrontPage nie mógł utworzyć swoich plików na żadnym woluminie, w żadnym katalogu. Niestety dzięki 'wspaniałej' ochronie musiałem zrezygnować z tego programu. W innych przypadkach czasem udawało się uruchomić i normalnie pracować z aplikacją jeżeli wszedłem w jej właściwości i uruchomiłem narzędzie z przywilejami administratora. Jednak tak jak wspomniałem wyżej nie zawsze ta sztuczka się udawała. Próbowałem odnaleźć opcję, która pozwoliła by mi wyłączyć tak rygorystyczną ochronę jednak nie udało mi się. Oczywiście oprócz tych problemów system przy każdym uruchomieniu opcji konfiguracyjnej, czy zaawansowanej funkcji programu informuje o tej czynności wyświetlając okienko pytające czy pozwalamy na takie zachowanie. Nie musze chyba nikogo przekonywać, że ochrona ta jest tak denerwująca, że zniechęca do jakiejkolwiek ingerencji w zaawansowane opcje systemu. Reasumując stwierdzam że  Microsoft cały czas ma wielkie problemy z bezpieczeństwem w nowym systemie.

Windows Vista 5456 przynosi kilka ciekawych nowości, jednak jej szybkość pozostawia dużo do życzenia. Nikomu nie polecam zainstalowania tej wersji systemu. Ponieważ zamiast zachwycić się nowym środowiskiem zniechęci się do niego. Bulid ten jest jednym z tych odsłon, które są niezoptymalizowane, sądzę jednak, że następna wersja będzie dorównywać szybkością poprzedniczkom 5456.

Testowany program możesz pobrać z działu uaktualnienia.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Wersja 5456

Komentarze

  • mat19 14:04 20.07.2006

    Szkoda że niestabilna ale to beta ;)

  • Cloud 11:18 21.07.2006

    Wygląd zachwyca ,każdy by chciał go mieć , trzeba na wersje już oficjalną poczekać , zobaczymy czy będzie bardziej dziurwamy niż xp :D

  • Joe 23:48 25.07.2006

    Fakt ciekawe XP2600 1 GB i 3 ??? to co ten system potrzebuje 4 GB ramu 2x2x2 (dwa dwurdzeniowe proce ) z HT ??? min 3G to jakiś absurd. To tylko system operacyjny a nie program do niewiadomo czego. Jesli oni myślą ze ludzie bedą budowac superkomputery po to aby soie zainstalować Viste to niech sie pukną ja zostaje przy XP

  • poległY 09:43 26.07.2006

    Popieram Joe, ludziom sie w głowach poprzewracało!

  • joke 23:53 26.07.2006

    Ten system to nic innego jak odsmarzany kotlet - co można ciekawego jeszcze wprowadzić do systemu ? hmm oprócz wyglądu chyba nic. Nie wiem co oznacza dla was słowo lepszy ale dla mnie oznacza ze jest szybszy i wielo funkcyjny a Vista zapewne tym systemem nie będzię. Niestety pan Bill chyba pomylił kierunki rozwoju swojego oprogramowania..

  • joke 23:54 26.07.2006

    Ten system to nic innego jak odsmarzany kotlet - co można ciekawego jeszcze wprowadzić do systemu ? hmm oprócz wyglądu chyba nic. Nie wiem co oznacza dla was słowo lepszy ale dla mnie oznacza ze jest szybszy i wielo funkcyjny a Vista zapewne tym systemem nie będzię. Niestety pan Bill chyba pomylił kierunki rozwoju swojego oprogramowania..

  • *** 05:39 27.07.2006

    DAjcie tutaj za friko tą betę

  • miki 22:22 27.07.2006

    mi się ogolnie podoba ten system bo sam go testowałem i wiem żę ma wiele funkcji nap. anti-defender odrazu egrany. ten system jest również bardziej stabilny od xp i o wiele ładniejszy. i według mnie nie jest to "odsmarzany kotlet". A zresztą przetestujcie go sami. :-D

  • Adam 22:46 27.07.2006

    ten program ma wymagania jak do serwerów a nie do PC ja sobie go pobrałem i nie chodził, a spełniam jego tkz. "wymagania systemowe" a ze zdjęć widze że jest zkopiowany z Linux`a w 99%. P.S. tu jest pełno błędów jak piszecie to sprawdzajcie pisownie

  • Adam 22:47 27.07.2006

    *poprawka tkw.

  • Adam 22:48 27.07.2006

    druga poprawka *zkopiowany

  • grucha 20:52 28.07.2006

    vista he......he po co to komu co tam lepszego od xp nic poza wygladem a poco komu taki system xp w zupełnosci wystarcza i ma dosć niskie wymagania vista to hyba tylko dla szpanu a nie pracy .....

  • Łukasz 23:49 28.07.2006

    porównując to kiedyś i Xp miał "takie" wymagania czasy sie zmieniają a Vista robi wrażenie

  • monio 09:56 29.07.2006

    asta la vista baby

  • krytyk 11:58 29.07.2006

    popieram Joe. Już kiedyśktos o tym wspominał. Ja mam zbudowany Superkomputer ale zostaje przy WinXP i Debianie

  • Freeq 14:41 30.07.2006

    No ogólnie Vista według mnie jest dość fajna ale niepokoi mnie to że jest bardzo mały postep prac pomiędzy kolejnymi buildami a przetestowałem ich już chyba z 10 Muwicie że ma potęzne wymagania. Vista jest przeznaczona do instalacji na nowych kompach a nie na jakichś gratach. I nikt was niezmusza ani nie porsi żebyście ją instalowali u siebie na starych kompach tak jak to było z XP. Jak ktoś sobie kupi nowego kompa to sobie ją zainstaluje bo takie jest jej własnie przeznaczenie Pomyslcie sobie jeśli vista miała by chodzić tak jak xp to różniła by się od niego w bardzo małym stopniu i wtedy sam fakt jej wydania niemiał by sęsu. Za rok wyjdą jeszcze mocniejsze procki i Vista będzie chodzić wtedy jak wichóra !!

  • Beni0 16:17 31.07.2006

    link do Windows Vista Beta 2 English builds for x86 5384 : http://www.mininova.org/tor/382792

  • Marcin Z. 21:27 31.07.2006

    Nie ma powodu do paniki - Vista beta, to reklama - ma Ci pokazać coś nad czym racują - masz o tym gadać z kumplem godzinami, i robić szum - a potem Microsoft pokaze system, który pracuje przy Pocku 1,5 G, 0,5 ramu i 9c Direct - moze to bedzie min. ale ruszy i bedzie smigac - wlasnie po to zronili kilka wersji bo jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego. Bedzie dobrze i ceny tez poda w dół - innaczej po co dodają to nadzędzie pod UNIX'a? Microsoft już czuje gorący oddech na swoich plecach... Zejdzie ludzie na ziemie 2G Ramu? Hehe - to komercyjny system - to sie ma sprzedać! myśle, że min. wymagania XP + 25-50% i bedzie OK

  • hollms 01:02 01.08.2006

    Kolejne g....o ładny wygląd i dziura na dziurze!!!!!!!! jak wyjdzie to daje słowo posypie sie tyle aktualizacji ze sie nieda filmu ciagnać spokojnie:) a te wymagania ciagle puchna tylko poco komu taki system co wpier.....la połowe zasobów kompa za 3000złocisz??

  • Marcin J. Bond #00788 12:37 01.08.2006

    OJ! Ludzie, uspokójcie się choć troszkie! Przecież Microsoft Windows Vista to jeszcze wersja BETA na dzień dzisiejszy! A zresztą w świecie Microsoft- u i innych producentów oprogramowania istnieją pewne procedury co do tworzenia oprogramowania (chociażby taka "mniej-więcej" oficjalna): Na początku pojawia sie pomysł, pomysł przeradza się w tworzenie "szkicu", czyli podstaw kodu żródłowego, interfejsu. Z tego powstaje tzw "surowa" wersja czyli ALPHA, potem kolejne wersje BETA - testowane przez beta- testerów celem usunięcia bugów oraz później wersja "release candidate" -"wersja gotowa na tzw. słowo honoru" I uwaga! WERSJA FINALNA, która trafia do sklepów! Uff! Długa to droga, ale warto być cierpliwym, i cieszyć się z wolnej (przynajmniej w większości! ;-P) od błędów aplikacji! PS. W 2007 roku winny spaść ceny sprzetu i może Vista & Office będą tanie! 8-)

  • Marcin J. Bond #00788 13:15 01.08.2006

    P.S. 2: Pan Bill Gates w 2008 roku odchodzi na zasłużoną "informatyczną emeryturę"! Ale będzie się zajmował działalnością charytatywną wraz ze swoja żoną Melindą. (W końcu posiadanie !pierwszego! miejsca, na liście najbogatszych chyba do czegoś zobowiązuje, no nie?) Informacja ta, jest oficjalna, i nie podlega ona jakiejkolwiek dodatkowej dyskusji! W związku z tym faktem apeluje o tzw "spuszczenie z tonu" co do waszego zdania na temat osoby Billa Gatesa. Także system Microsoft Windows Vista i pakiet biurowy Microsoft Office 12 (v. 2007), będą ostatnimi dużymi aplikacjami, stworzonymi pod auspicjami Billa Gatesa! I niech jednak problemy w jego programach typu zawieszanie się, blue screeny, niezgodność sterowników i aplikacje-bugi nie przyćmią wkładu, jaki dokonał w historię informatyki! Uszanujmy Go, podziękujmy oraz życzmy Jemu jak najlepiej w życiu! 8-)

  • stach34 21:47 02.08.2006

    Jak tą Vistę mam pobrać?

  • grs 16:29 04.08.2006

    Z tego co wyczytalem pan (Kill)Bill wrócil z emerytury zeby ratowac M$. Druga sprawa to to, że jak widze Vista jest "pseudo" rewolucjna, te wszystkie bajery ktorymi wiekszość uzytkownikow linkusa może sie bawić od kilkulat bedą moim zdaniem gwożdziem do trumny Visty. Ludzie i tak bedą musieli sie 'uczyć" obslugi wiec czemu nie mieliby nauczyć sie linuksa, ktory wygląda wg. mnie ladniej, obsługuje sprzet bez wiekszych problemów, jest naprawde latwy w obsłudze i coraz wiecej aplikacji jest dostepnych na tą paltforme i coraz wiecej aplikacji jest obslugiwanych dzieki projektom takim jak: WINE, CEDEGA itd. Najważniejszy gwóźdź do trumny to to co bylo w artykule: Administrator systemu nie ma uprawnien do zabicia procesu... WTF ?? Z technologią pozwalającą na instalowanie skaldnikow systemu bez restartow nie trudno se wyobrazić wiruska ktory zainstaluje sie i uruchomi z prawami nie pozwalającymi Administratorowi na zabicie procesu i skasowanie pliku z wirusem. Proponuje poczytać troche o SLED. A dla osob podniecających sie wyglądem i obejżeć kilka screenów z www.kde-look.org/ Nie jestem wyrocznią ale sądze, że tak jak w przypadku XP'ka wiekszośc aplikacji upiekszających system bedzie platna.. blee Ehh rozpisałem sie a chcialem tylko powiedzieć, że zostaje przy Xp'ku na ktorym gram i na linuksie na którym robie wszystko bez ograniczeń i niepotrzebnych restartów!!!

  • argas 00:52 05.08.2006

    Witam! Niektórych krytyk zupełnie nie rozumiem i mnie śmieszą :) Jak ktoś pisze, że Vista to shit, a nawet nie zainstalował bety, tylko po kilku opiniach ludzi jego pokroju wysuwa swoją opinie to dla mnie osobiście to zwykła dziecinada. Vista może być dobrym, stabilnym systemem operacyjnym, mnie osobiście najbardziej przeraża ten cały system zabezpieczeń. To jest dopiero paranoja jeśli nie będzie można filmu pooglądać na kompie ;) Co do Linuxa to mimo tego, że jest funkcjonalny, bezawaryjny i stabilny, to NIGDY się nie zgodze z opinią, że jest łatwy do zainstalowania i skonfigurowania. Dla przeciętnego użytkownika Linux to czarna otchłań, do której na pewno nie ma ochoty wskoczyć. A Windowsy są skierowane właśnie do takich użytkowników - którzy włączą sobie komputer, posurfują po internecie, pooglądają film i zagrają w gierke - i to wszystko bez żadnych komplukacji, łatwo i sprawnie. Więc jeśli jesteś szarym użytkownikiem to Windows to OS dla ciebie, ale jak już znasz się trochę na sprzęcie i wiesz co najlepsze dla twojego komputera to wtedy można kombinować z UNIX'ami. Co do wymagań sprzętowych Visty to są one dosyć standardowe jeśli chodzi o nowe produkty Microsoftu - dziwi mnie tylko, że po sieci krążą informacje, że Vista zżera do 800MB ramu :/ Na tą chwile nie można oceniać Windowsa Visty, można spekulować i narzekać na niedopracowane bety :P

  • ciochtom 10:33 05.08.2006

    Owszem z tego co słyszałem to wymagania sprzętowe troche za wysokie. Pewne obawy popieram!!!

  • krytyk 13:43 08.08.2006

    argas: nie weim gdzie usłyszałeś że Linux jest łatwy. Nie jest to prawda, ale uważam że stabilniejszy od wszystkich bet windowsów. Marcin J Bond. co z tego że Bill Gates idzie na emeryture. Chyba wielu z was niezdaje sobie sprawy co on rob. OPd brzmi "g****" On jest tylko prezesem. A resze robią pracownicy.Co do windowsa Visty nie widze ku niemu świetlanej przyszłości, no chyba że opadną Wymagania.

  • grs 17:17 09.08.2006

    cytuje "to NIGDY się nie zgodze z opinią, że jest łatwy do zainstalowania i skonfigurowania. Dla przeciętnego użytkownika Linux to czarna otchłań, do której na pewno nie ma ochoty wskoczyć. A Windowsy są skierowane właśnie do takich użytkowników - którzy włączą sobie komputer, posurfują po internecie, pooglądają film i zagrają w gierke - i to wszystko bez żadnych komplukacji, łatwo i sprawnie." Instalka fedory (klikanie cły czas next i w jednym momencie określenie jaki typ instalacji chcemy): 25min; sciągniecie potrzebnych pakietów które nie weszły na płytke ze względu na licencje - ok 5 - 10 min przy łaczu 512kbit/s Po 30 gora 45 masz gotowy sytem łopatologicznie łatwy w obsludze. Chcesz coś uruchomić klikasz na to, chcesz cos usunąć, przeciagasz to do kosza. Chcesz coś zainstalować, zaznaczasz "ptaszkiem " pakiet w programie do instalacji i klikasz instaluj. (bez wertowania i recznego sciagania programow z sieci). Moich kilka instalek fedory i suse od ponad pół roku chodzi i ciągnie cały syf jaki jest w sieci, wypala to na plytki, ogląda filmy i slucha muzyki. Ale fakt o grach, zwykły klikacz myszką może zapomnieć. (dla tych zostaje tylko równoległa instalacja Win) Na szczęście tamte komputery obslugują ludzie dla ktorych gry sie nie licza. A cały proces oswajania z linuksem polegał na: "pokaż mi jak wlaczyć internet, jak uruchomić film, jak sciagnąc poczte i czym sie slucha muzyki" Dla osób ktore nie potrzebuje wiele wiecej niż te kilka czynności jakie wymieniłem, kupno i instalacja Visty bedzie bez sensu i wiecej osób zwróci sie w strone SLED. Puki co, co 3-4 osoba ktorej naprawiam Xp-ka decyduje sie na przygode z Linuksem POzdrawiam

  • Zdziwiony 12:33 12.08.2006

    Kto wam powiedzial ze vista pochlania 800MB RAM'u Ja nie mam dobrego kompa (Celeron D346 3,06 GHZ, 512RAM, GeForce FX 5500 256MB) a testowałem wszystkie wersje VISTY i mi śmigało bez problemu. Zapewne wiekszosc z was nie miala wogule kontaktu z Vistą a swoje opinie opierają na opiniach kumpli. Pomyślcie zanim coś napiszecie!!!

  • Don Corleone 18:05 12.08.2006

    JA mam semprona 2300+ 512mb gf6600gt i hula jak cza

  • Ej skad to moge DL 19:09 12.08.2006

    Ej skad to moge ściągnąć?

  • Adam 21:12 12.08.2006

    Wszystko jest ok!!!!!!!! tak wychwalacie Viestę? podzielcie sie linkiem lub dajcie znać jak to ściagnąć nr gg 9463377 . Tez chce zobaczyć jak działa..... Pozdrawiam wszystkich

  • adam 21:14 12.08.2006

    Sory Vistę

  • Ktoś :D 12:01 15.08.2006

    Vista jest ROX. A wymagania mi nie przeszkadzają. Przecież nie będą robić Windowsa na stare kompy !

  • kamilosssss 13:27 15.08.2006

    ja mam athlon 2500 1gb ram i kartę fx 5200(w przyszłości 6600gt) ale to i tak zamało aby mięć full speed w grach na viscie trzeba 2-2.5 Gb RAM procek 3.2 (najlepiej athlona) i kartę najlepiej geforce 7950: Technology PCI Express Memory 1GB (512MB per GPU) Memory Interface 512-bit Memory Bandwidth (GB/sec) 76.8 Fill Rate (Billion pixels/sec) 24 Vertices/second (Billion) 2.0 Pixels per clock (peak) 48 RAMDACs (MHz) 400

  • Adrian121 13:37 15.08.2006

    A jak to ściagnać

  • Adrian121 14:28 15.08.2006

    Błagam was prosze napiście do mnie na gg w sprawie visty chiałbym pogadać z kimś kto juz ją ma Bardzo prosze z góry dzięki GG: 7414079

  • cyc 13:35 16.08.2006

    gdzie się to zdziera???;/ full version ]:->

  • sylwex 20:52 16.08.2006

    kiedy on bedzie juz do pobrania

  • taki tam 03:23 19.08.2006

    Testowałem kilka wersji beta (w tym jedną na prawde dobra i stabilna) Miałem wtedy Celeronka 1.8 Ghz 256 ram DDR 266 i GF MX440. :) Wcale nie byłem rozczarowany, działał dobrze, troche zamulał. Teraz mam podobne gówienko, troche lepsze (Celeron D 3.2 Ghz, 1024 ram 400mhz Dual chanel, Radeon 9600xt) i beta buja się jak szalona!!!! dawać wersje Unlimite PL!!!!! hehe (ja mam cieniutki komputer i śmiga, a co będzie na Pentiumie Dual Core albo Athlonie x2? Ci co krytykują pewnie siedzą przy PII 64 ramu albo Celeronie 533 i dlatego płaczą

  • zaciekawiony 22:02 19.08.2006

    z jakiej stronki mozna pobrac ta wersje Winda-Vista??? i czy trzeba miec orginalnego Windowsa juz na kompie i w jakiej wersji, bo slyszalem ze tylko dla Windowsa Home Edition jest update.

  • Adam Stępień 15:17 20.08.2006

    http://www.centrumxp.pl/Aktualnosci/3053,Wygraj_Windows_Vista_beta_2.aspx

  • Turbo 20:38 20.08.2006

    Vista na mojim kompie działa bez zażutu popieram opinie innych bo sam testowałem viste i wiem to to znaczy miec Viste .Te obelgi to chyba są zarty kilku moich kumpli tesh ja testowałao i zaden tak jak ja nie nazekał>

  • Norbi 13:30 21.08.2006

    Ja tam wole Win XP

  • krytyk 16:01 21.08.2006

    ja tam wole Debiana

  • Smiglo83 10:02 22.08.2006

    Ja miałem do czynienia wersja Visty Beta 1 i nie powiem śmigała jak dzika na Celeronie D 331 2.66 Ghz, 512 Mb ram i Radeonie X300 na PCI-E zadnych problemów z instalacją i utrzymaniem stabilności systemu a procesy które są uruchamiane po włączeniu kompa najwidoczniej są potrzebne inaczej by ich nie było, a jak chcecie ryzykować z ich wyłączeniem proszę bardzo nikomu nie bronie ale pomyślcie przez chwilę!!!

  • qveyt 18:04 22.08.2006

    To nic innego jak tylko nakręcanie rynku komputerowego, Vista jak i najnowsze gry mają coraz wyższe wymagania sprzętowe, a my... no cóż pozostaje nam coraz mocniej rozbudowywać nasze "zabaweczki".

  • neevsky@op.pl 21:25 22.08.2006

    dacie mi link na wiste beta 2 Intel Celeron d 3.06 podkręcony do 3.60MHz 256 ram ddr gf 5500 80gb

  • AM2006 21:45 22.08.2006

    Prawda jest taka, krytyc i tak go zainstalują! Dlaczego? Bo gry będę tylko chodzić na vista (directx 10 nie wiem jak się pisze) i raczej to spory zapas bajerów, który w grach nie będzie wykorzystany może za 2-3 lata. Co prawda są już bardzo dobre emulatory gier z windows ale to inna sprawa. 2 sprawa linux - krytycy napewno nigdy nie instalowali... Myślą sobie co to jest KDE, jest taki fajny wyglad lepszy od visty ale co to jest? Jest łatwiutki... Linux jest stabilniejszy, a wyglad areo, hymm... bardzo podobny do xgl (np. Xubuntu) wnioski nasuwają się same... A ja osobiście zainstaluje viste, programy, wsparcie, gry, ale na drugi dysku będę posiadał zapewne jakiś linuxu, obecnie korzystam oprócz z xp'ka a na drugim dysku - KUBUNTU 6.06 64 bit - kopa ma nieziemskiego w porownaniu z windowsem, jeszcze do tego środwosiko xgl, palce lizać ;p

  • Huerko 00:25 23.08.2006

    hym ja tam nie narzekam pracuje od 2 miesięcy tylko na wiscie no i od czasu do czasu na xp do ni drukarka nie chodzi pod vistie bo lexmark nie zrobił sterów do wszystkich drukarek vistia jest ok polecam każdemu

  • Huherko 00:29 23.08.2006

    a i jeszcze jedno aż mi sie rzygać chce jak tu piszą że linuks jest łatwy nigdy nie instalowałbymgo na swoim kompie linuks to badziewie i niewiem dlaczgo coś tak szpetnego wymyśli mi sie linux nie podoba do piachu z tym badziewiem

  • Gordi 04:12 24.08.2006

    Huherko, to plac i placz za swoje windowsy kochane, ale od linuxu - to wara ;p Linux nie jest latwiejszy ani trudniejszy od Windows. jest po prostu troche INNY. Ale jak go poznasz - to juz nigdy na strone windows nie wrócisz. Chyba żeby sobie pograć ;)

  • xblazej85x 13:27 24.08.2006

    Sam osobiscie testowalem viste beta 2 i smiga mi dobrze a mam 512Mb ramu i semprona 1,75GHz 64-bitowego. Szkoda ze zjada duzo ramu bo po zainstalowaniu go, gdy mialem pustego twardziela zjadal mi ok. 300mb ramu a xp max.190mb. Ale czego wy oczekujecie. Vista uzywa Aero Glassa i pixel shadera. Najwiekszym minusem dla mnie byl blad instalacji sterow. Sieciowki mi wogole nie wykrylo a bez neta ciezko zyc:) Duzo miejsca na dysku zajmuje (ok.9GB). Jak bedzie full versja dostepna w necie to sciagam pirata i przerzucam sie na viste.. ________________________________________________________________ www.torrentz.com - tam mozecie poszukac Viste bo ja ją tam znalazlem :)

  • LOL 12:05 26.08.2006

    Ja Viste moze se sciagne po okolo 1-2 latach jak bedzie czesciowo zalatany i wszystkie stery gry progsy itd. beda juz przystosowane do Visty. Narazie zostane na Xp. Jak myslicie? Pojdzie mi Vista na tym kompie: AMD Atchlon 64 3000+, 512 MB DDR2, GF 6600GT 128mb?

  • X 18:52 29.08.2006

    Pójdzie ci Mi śmiga na 512 ramu 2000+ atlon i Geforce 4 440 mx 64 mb vram vista 5342 to najlepszy build ;)

  • bonzai10 12:03 30.08.2006

    FUCK Windows Vista!!! Chciałem to ściągnąć ale FUCK IT!! Jak przeczytałem arykół że nic tam nowego nie ma a nawet więcej problemów to ja dziękuje. Jeszcze te super zabezpieczenia... w sumie to nie jestem nimi zdziwiony bo od początku M$ zapowiadał coś podobnego. WinXP jak narazie jest wystarczający dla zwykłego "śmiertelnika" i dla zaawansowanych. Mimo że Vista nie wyszła to pomyślmy jak wymagający będzie kolejny windows? 4GB RAM? 5GHz 4 rdzeniowy x2? Grafika Ge Force 7950 GX2? Prawdopodobnie po 2 latach ludzie będą mili dopiero komputery 2GB RAM, Dwurdzeniowe procesory i grafike GF 7600 a tu M$ da coś nie na kieszeń nawet zamożnego mieszkańca. Kiedyś przy XP było podobnie ale nie było problemów z zabezpieczeniami, Vista zniechęca swoimi "manewrrami" swoich klientów. Dodali mnustwo narzędzi które zajmują zasoby a w rzeczywistości będzie się tego używać raz może 2 na miesąc, na dodaatek jak w arykule powyżej nie będzie mozna 60% wyłąćzyć! Mimo że to jest dopiero wersja RC1 to i tak jestem pesymistycznie nastawiony na wersje finalną. "Programiści w M$ piszą miliony linijek kodu i nie ma szans żeby człowiek się nie pomylił" - tak powiedział mi kiedyś mój znajomy i zgadzam się z nim. Mimo, że w M$ jest potężny sztab programistów to i tak nie da im to niczego bo mają liberalną koncepcje. Jakiś czas temu czytałem że linux jest barziej dziurawy niż Windows - wynikało to z większej ilości wykrytych błędów. Ale dzięki ludziom z całego świata którzy zgłaszali problemy, ba! nawet sami je naprawiali i tylko wysyłali gotowe latki linux dziękiu temu szybciej jest łatany podczas gdy programiści zdaje się sami muszą błąd znaleść, lub musi to być zgłozone poprzez usługę zglaszania błędów. I nic nie można zmieniać w tym systemie. Gdyby windows zapożyczył od Open Source koncepcje testowania programów i usług to na pewno prace by szły szybciej.

  • Trik 12:03 30.08.2006

    >Pierwsze o czym należy powiedzieć rozpoczynając test nowego bulid’u to fakt jego całkowitej niestabilności. System na każde polecenie odpowiada po chwili oczekiwania. Brak w nim szybkości i stabilności, z którymi się spotkaliśmy podczas testów poprzednich wersji. >Welcome Center, Sam wygląd jego nie zmienił się w stosunku do poprzedniej wersji, co ciekawe jednak moduł ten tym razem nie poradził sobie ze ściągnięciem i zainstalowaniem sterowników do mojej karty muzycznej. Czyżby krok w tył? >Performance Rating and Tools. Tutaj zdziwiłem się po raz kolejny. Ponieważ chociaż wymieniłem kości RAM, zwiększyłem ilość miejsca na dysku twardym, moja ogólna ocena komputera obniżyła się. Posiadając teraz ‘mocną trójkę’ (Athlon 2600+, RAM 1GB, Radeon9550) zastanawiam się nad ilością użytkowników, którzy aby zainstalować system będą musieli zmieniać komputer. >Na koniec muszę wspomnieć o ochronie, która została zastosowana w tej wersji systemu. Jest ona tak doskonała, że z wieloma aplikacjami się nie da pracować. >Oczywiście oprócz tych problemów system przy każdym uruchomieniu opcji konfiguracyjnej, czy zaawansowanej funkcji programu informuje o tej czynności wyświetlając okienko pytające czy pozwalamy na takie zachowanie. Nie musze chyba nikogo przekonywać, że ochrona ta jest tak denerwująca, że zniechęca do jakiejkolwiek ingerencji w zaawansowane opcje systemu. >Windows Vista 5456 przynosi kilka ciekawych nowości, jednak jej szybkość pozostawia dużo do życzenia. Nikomu nie polecam zainstalowania tej wersji systemu. Ponieważ zamiast zachwycić się nowym środowiskiem zniechęci się do niego. Bulid ten jest jednym z tych odsłon, które są niezoptymalizowane, sądzę jednak, że następna wersja będzie dorównywać szybkością poprzedniczkom 5456. Ja się nie dziwię, poprostu bulid zaczyna coraz bardziej przypominać Windows.

  • michu 13:05 30.08.2006

    Jedyne co może się podobać to wygląd. Jednak wygląd po krótkim czasie sie znudzi, a ta ciężka krowa dalej będzie mulić system... nie wspominając o wisusach, trojanach, spyware itp. Całe szczęście kilka miesięcy przeniosłem się na MACa i problem z głowy. Jest zarówno piękny jak i bezproblemowy!! I o to chodzi, a nie ciągle się z PieCem użerać!! pozdrawiam

  • Ja 14:27 30.08.2006

    Technika idzie do przodu! Już nie sprzedają PC z procesorem 1.8GHz. Viste będą wstawiać do nowych PC

  • yoyo 19:20 30.08.2006

    jak myślicie pujdzie mi Vista na celeron 433 Ram 196Mb i NVIDIA GeForce 2MX 100/200

  • Lolek 03:07 31.08.2006

    eee tam ja to mam windows 95 ! win95 r0x mam 1 gb ram i mi sie tnie monitor ehhh !

  • pilusek 00:57 01.09.2006

    A ja sobie go zainstaluje będę go miał i wtedy go ocenie a pozatym nie róbcie nie wiadomo co z jego wymagań w końcu to standard już teraz może czas zmienić już PC??? Nie mogą wydać czegoś zacofanego czy wg was Pentek 4 3.6 ht to taki wypas a wg przedstawicieli windows bedzie brykac bez niczego tylko musze dokupic najlepiej 1gb pamieci bo na 1 moze byc srednio ale 400 można poświęcić to nie majątek. Zobaczymy co to ta vista czekam....

  • szczurkin 17:37 04.09.2006

    Nowego windowsa wporwadza sie po to zeby ludzie zaczeli kupowac nowe komputery ..... gdybym ja dostal zródło do windy xp to wywalilbym sieczkę do grzania proca i skompilowal to tak zeby moglo dzialal na kompie klasy pII ze 128mb ramu tak jak na coreduo z 1GB ramu. Tego typu działanie to poprostu nakrecanie koniunktury bo przeciez ludzie nie zmienia systemu i sprzetu skoro ten im w zupelnosci wystarcza ... sam wyglad to za malo zeby zaplacic 500 złotyszy za nowy system i nowy sprzet. Dla ciekawskich proponuje zainstalowac sobie win NT 4.0 z najnowsszym service pakiem ie 6.0 i paroma innymi bajerami z microsoftu .... na współczesnych sprzetach bedzie dzialal jak rakieta i gdyby nie fakt ze sporo programow wymaga windy xp (nie wiedziec czemu skoro zarowno xp jak i nt 4.0 to systemy 32 bitowe) to pewnie wiekszosc z nas by przy nim zostala. Pozdrawiam wszystkich podjaranych wygladam systemu Niedlugo calkowicie sie przerzucam na linuszka

  • matmic 22:34 08.09.2006

    Witam. Większość z was uważa, że Windows Vista to tylko zmiany w wyglądzie w porównaniu do XP. Jeśli tak twierdzicie to naprawdę o Viście nie macie bladego pojęcia, a piszecie swoje opinie i zaśmiecacie Centrumxp.pl Ja nie mam zamiaru tłumaczyć zmian w Viście, bo choćby na tym serwisie możecie o tym poczytać. Co do wymagań - gdy MS wydawał Windowsa 1.0 na początku lat 80, to potrzeba było nie cały 1MB pamięci RAM, co wtedy Windows potrafił, nic w porównaniu do dzisiejszych systemów. Systemy operacyjne rozwijają się dynamicznie, podobnie jak sprzęt komputerowy. Wprowadzanie nowych funkcji, wymaga większej mocy obliczeniowej i stąd te wymagania. Jako ciekawostkę - Windows Vienna planowany na 2011 rok, będzie wymagał kilka ładny GB pamięci RAM. Czytając wasze wypowiedzi można napotkać się na zdania typu "Bill Gates to suka". Piszą to ludzie, którzy zazdroszczą mu bogactwa. Nie ma czego zazdrościć. Gates w latach 70 umiał pisać programy korzystając tylko z systemu binarnego (dwójkowego - 0 i 1). Dzięki Gatesowi i innym znanym ludziom IT, my dziś możemy pisać programy korzystając z języków obiektowych, a nie męczyć się z zerami i jedynkami. Osobiście polecam Windows Vista i zachęcam do ściągania ostatniej darmowej i udostępnionej dla wszystkich wersji testowej - RC1 5600. matmic MS Poland

  • Sławek C 19:48 09.09.2006

    Windows Vista, cóż to takiego? No więc, jest to system operacyjny oparty cichaczem o jądro windows-a XP HE oraz Linuxa KDE, a jeśli chodzi o wymagania to kto twierdzi że ma wymagania 4 GB RAM-u i procka z technologią HT to jest w wielkim BŁĘDZIE, ja osobiście mam go zainstalowanego na swoim sprzęcię : Podrasowany PIII 9 MHz = 1200 MHz 512 MB RAM-u i 80 GB HDD i chodzi ładnie, owszem jest to upiększenie i poprawienie świetnego już Windowsa XP, jednak jak na tyle lat pracy Microsoftu, to raczej stoją w miejscu, a niedługo zaczną się cofać, gdyż Microsoft, miał do tej pory 2 udane systemy (* SE i XP Profesional, Vista nie wnosi wiele nowego poza tym że Bill Gates przyznaje się do faktu że większość może więcej (chodzi mi o grono ludzi współtworzących LINUX-owskie wcielenia) a Bill G. powinien się zastanowić ile mają kosztować jego produkcje... Pozdrawiam

  • Sławek C 19:49 09.09.2006

    ...(98 SE i XP)...

Skomentuj

Autor