Menu kategorii
  • Rozpoczęcie sesji zdalnego sterowania komputerem

    Rozpoczęcie sesji zdalnego sterowania komputerem

     Microsoft
    Microsoft
    00:00
    07.04.2006
    56296 wyświetleń

    Gdy uruchomiliśmy na naszym komputerze z Windows XP Professional funkcję nawiązywania zdalnych połączeń, a na komputerze kliencie opartym na Windows zainstalowaliśmy odpowiednie oprogramowanie, możemy przystąpić do sesji Zdalny Pulpit. W pierwszej kolejności, należy nawiązać połączenie z wirtualną siecią prywatną (virtual private network connection) lub usługą zdalnego dostępu, z komputera klienta do sieci biurowej lub hosta.

    Aby nawiązać nowe połączenie Zdalny Pulpit

    1. Otwórz Podłączanie Pulpitu zdalnego (kliknij Start, wskaż Programy lub Wszystkie Programy, wskaż Akcesoria, wskaż Komunikacja, a następnie kliknij Podłączanie pulpitu zdalnego).
    2. W polu Komputer, wpisz odpowiednią nazwę dla swojego komputera, działającego pod Windows XP Professional, który posiada uruchomioną funkcję Zdalny Pulpit, i dla którego posiadasz zezwolenia na korzystanie z tej funkcji.
    3. Kliknij Połącz.
      Pojawi się okno dialogowe Zaloguj do Windows.
    4. W oknie dialogowym Zaloguj do Windows wpisz swoją nazwę użytkownika, hasło oraz – w razie potrzeby – domenę, a następnie kliknij OK. Otworzy się okno Zdalny Pulpit, w którym zobaczysz ustawienia, pliki oraz programy przechowywane na twoim komputerze biurowym. Komputer ten pozostanie zablokowany. Nikt nie będzie mógł pracować bez stosownego hasła na twoim komputerze biurowym; nikt też nie będzie miał dostępu do twoich działań na tym komputerze, prowadzonych zdalnie.

    Uwaga: W celu zmodyfikowania właściwości połączenia (wymiary ekranu, informacja o automatycznym logowaniu, opcje wydajności, etc.) należy kliknąć Opcje przed nawiązaniem połączenia.

    Aby otworzyć zapisane połączenie

    1. W programie Windows Explorer, otwórz folder Moje dokumenty.
    2. Kliknij na pliku .Rdp w celu otwarcia żądanego połączenia.

    Uwaga: Plik Remote Desktop (.rdp) zawiera wszystkie informacje dotyczące zdalnej komunikacji, w tym takie ustawienia Opcji, jakie obowiązywały w chwili zapisywania tego pliku. Istniej możliwość modyfikowania dowolnej liczby plików .rdp, w tym takich, które dotyczą nawiązywania łączności z tym samym komputerem przy innych ustawieniach. Na przykład, możemy zapisać plik, który łączy się z MyComputer w trybie pełnoekranowym, lub przy rozmiarach ekranu 800×600. Standardowo, pliki .rdp są zapisywane w folderze Moje dokumenty. Aby wyświetlić plik .rdp i zmienić znajdujące się w nim parametry połączenia, należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na tym pliku, a następnie kliknąć Edytuj.

    Aby wylogować się i zamknąć sesję

    1. W oknie Podłączanie Pulpitu Zdalnego kliknij Start, a następnie kliknij Zamknij system.
      Pojawi się okno dialogowe Zamknij Windows.
    2. W rozwijanym menu wybierz Wyloguj użytkownik, a następnie kliknij OK.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło:

    Polecamy również w kategorii Zdalny pulpit