Powstaje konsumencka edycja Microsoft 365

Powstaje konsumencka edycja Microsoft 365

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/12/2018, 10:16 PM

Liczba odsłon: 1370

Microsoft 365 to usługa łącząca licencję użytkownika Windows 10, licencję użytkownika Office 365 i narzędzia do zarządzania Enterprise Mobility + Security. Rzecz w tym, że to oferta zorientowana na specyficznego odbiorcę, a nie jest nim użytkownik indywidualny. Istnieją różne plany subskrypcji M365, takie jak Enterprise, Business, F1 (dla pracowników pierwszej linii), Education, Government i Nonprofit. Microsoft potwierdził jednak, że pracuje nad edycją dla konsumentów. Co o niej wiemy?

Jak już nieraz bywało, Microsoft nie zapowiedział tego produktu wprost, lecz pośrednio - poprzez ofertę pracy. Pada w niej wyraźna nazwa Microsoft 365 Consumer Subscription, która wiele już wyjaśnia. Nie jest to jednak ogłoszenie dla programisty, lecz marketingowca. Kandydat będzie współpracował z inżynierami i innymi marketingowcami, by pomóc stworzyć identyfikację, pozycję i rynek dla nowej subskrypcji. W produkt ten zaangażowane są dwa zespoły. Pierwszy z nich to Modern Life & Devices Team, zajmujący się wizją konsumenta, zarządzaniem produktem, planami biznesowymi i strategią marketingową produktów z linii Modern Life Solution Area oraz Microsoft Devices. Drugi zespół - bezpośrednio odpowiedzialny za tworzenie Microsoft 365 Consumer Subscription - to Subscription Product Marketing Team.

Kandydat na stanowisko indywidualnego kontrybutora będzie odpowiedzialny za rozumienie trendów rynkowych i rozwijanie konkurencyjnej pozycji produktu, rozumienie wyartykułowanych i niewyartykułowanych potrzeb klientów, kształtowanie definicji i grupy docelowej subskrypcji, współpracę z zespołem planowania biznesowego, rozwijanie strategii i akcji zorientowanych na klienta, a także skupianie się na funkcjach produktu, które pomogą subskrypcji wzrastać.

Microsoft 365 jest nazwą coraz chętniej używaną przez Microsoft jako wręcz synonim Office 365. Narracja ta bywa niespójna przede wszystkim dlatego, że M365 na rynku konsumenckim praktycznie nie istnieje i stanowi pod tym względem całkowite przeciwieństwo samego O365. Prace nad taką edycją już jednak trwają, a Microsoft szuka ludzi, którzy pomogą produktowi zaistnieć w świadomości konsumentów i to zaistnieć w odpowiedni sposób.

Na czym polegać miałyby różnice między Microsoft 365 w wersjach dla organizacji od tych dla konsumentów? Szczegóły nie są jeszcze znane, choć wydaje się logiczne, że Microsoft 365 Consumer Subscription będzie pozbawiony funkcji typowo biznesowych i - co za tym idzie - znacznie tańszy. Gdy tylko dowiemy się czegoś więcej, na pewno przeczytacie o tym na CentrumXP!

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia