Menu kategorii
  • O Spinaczu wolimy zapomnieć, ale funkcja Wyszukaj w Office 365 jest świetna

    O Spinaczu wolimy zapomnieć, ale funkcja Wyszukaj w Office 365 jest świetna

     Krzysztof Sulikowski
    Krzysztof Sulikowski
    17:19
    04.02.2020
    412 wyświetlenia

    Pan Spinacz jaki był, taki był. Swego czasu pełnił rolę antropomorficznego pomocnika, który oferował użytkownikom Office sugestie dotyczące pracy. Mimo dobrych chęci Microsoftu nie były one często trafne i pożądane, dlatego Spinacz bywał od razu wyłączany. Były to trudne prapoczątki inteligentnych funkcji w ramach Office i od tamtych czasów zmieniło się wiele.

    Mr Clippy

    Clippy został uśmiercony lata temu. W bardziej współczesnej historii jego rolę przejęła funkcja "Powiedz mi" w Office 2016, zastąpiona w Office 2019 i Office 365 przez funkcję "Wyszukaj". Wyszukiwanie jest jedną z najciekawszych funkcji Office wspomaganych przez sztuczną inteligencję. Jej pole jest uniwersalne dla aplikacji Office 365, takich jak Word, PowerPoint i Excel. Znajduje się na głównym pasku narzędziowym, gdzie jest zawsze dostępna pod ręką. To znacząco wyróżnia ją na tle Spinacza, który potrafił pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie. Oczywiście sporą różnicą jest też funkcjonalność. Wyszukiwarka została zaprojektowana, by w locie rozpoznawać słowa lub dłuższe frazy dotyczące tego, co chcemy teraz zrobić, i pomagać nam w zrobieniu tego. Możemy nawet zaoszczędzić trochę czasu, wywołując ją skrótem Alt + M.

    Gdy klikniemy pole Wyszukaj, zobaczymy wynik ostatniego wyszukiwania w tej sesji. Jeśli nie wpisaliśmy niczego, przedstawi nam sugestie, takie jak sugerowane akcje i osoby, z którymi często współpracujemy. Ta druga sekcja dostępna jest dla subskrybentów biznesowego Office 365. Ostatnia z sekcji zawiera skróty do plików, nad którymi ostatnio pracowaliśmy lub których w kontekście bieżącej pracy możemy potrzebować. Wreszcie ostatnią, choć tak na dobrą sprawę najważniejszą funkcją jest wyszukiwanie opcji i narzędzi. Wystarczy wpisać pierwszą literę lub fragment nazwy, np. "druk", aby znaleźć funkcje związane z drukowaniem. Jest to przydatne zwłaszcza wtedy, gdy szukamy stosunkowo rzadko używanych narzędzi i nie pamiętamy, jak do nich przejść w interfejsie graficznym. Zamiast przedzierać się przez wstążki i menu, możemy po prostu wpisać, co chcemy zrobić.

    Bing

    Wpisaną frazę możemy od razu wyszukać w dokumencie lub skorzystać z funkcji Inteligentne wyszukiwanie. Po kliknięciu tej opcji otworzy się panel Bing z dwiema sekcjami: Eksploruj i Zdefiniuj. Dzięki temu szybko znajdziemy zarówno strony zawierające dany tekst i powiązane obrazy, jak też definicje pojęcia, jeśli takie wydobył Bing.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło: https://www.onmsft.com/feature/clippy-might-be-dead-but-the-office-365-microsoft-search-box-even-more-helpful

    Polecamy również w kategorii Office 365