Nowe aktualizacje panelu administratora SharePoint w Microsoft 365

Nowe aktualizacje panelu administratora SharePoint w Microsoft 365

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/7/2021, 8:06 PM

Liczba odsłon: 2818

Aby zaspokoić stale zmieniające się wymagania dotyczące zarządzania inteligentnym intranetem, centrum administracyjne programu SharePoint otrzymało aktualizację. Dzięki niej administratorzy zyskają dostęp do nowych wglądów — podobnie jak w przypadku pozostałych aplikacji Microsoft 365. Zmiany te kładą nacisk na aktywności i połączenia stron oraz treści, a także dostarczają kontrolki do zarządzania siecią intranet. Microsoft dodaje, że wszystko, co zbudował, jest inspirowane feedbackiem społeczności i zaprojektowane po to, by uczynić codzienne administrowanie łatwiejszym. Przyjrzyjmy się teraz konkretnym zmianom.

Rozszerzony pulpit nawigacyjny w centrum administracyjnym SharePoint

Nowy pulpit nawigacyjny zapewnia zestaw narzędzi do analizy i raportowania, które zwiększają produktywność administratorów, zwłaszcza w obliczu rosnącej liczby przestrzeni roboczych opartych na SharePoint. Pulpit posiada interfejs oparty na kartach i stanowi centrum dowodzenia administratora.

SharePoint

Administrator zyskuje szybki wgląd w ważne aktualizacje i alerty, a także dostęp do dodatkowej zawartości na kartach, wliczając w to trendy wykorzystania pamięci masowej czy przyjęcia etykiet wrażliwości. Karty dostarczają też inteligentne rekomendacje dotyczące możliwych ulepszeń danego wdrożenia Microsoft 365. Większość kart będzie dostępna również w centrum administracyjnym Microsoft 365.

Ulepszone informacje o witrynie: kolumny "Utworzona z" i "Teams"

Microsoft dodał nowe atrybuty widoczne na stronie aktywnych witryn. Dzięki nim administratorzy będą wiedzieli, jak powstały witryny. Kolumna "Utworzona z" pokazuje dokładnie, jakie obciążenie (np. Teams, Outlook, centrum administratora, API, podczas migracji etc.) spowodowało utworzenie witryny. Kolumnę tę można również filtrować.

SharePoint

Dzięki tym informacjom można się dowiedzieć, jaki jest cel istnienia danej witryny. Przykładowo, jeśli została ona utworzona z poziomu Teams, to staje się jasne, że jej celem jest wspomaganie udostępniania plików i współpracy dla określonego projektu lub zespołu. Jeśli już jesteśmy przy temacie zespołów, to warto wspomnieć o nowej kolumnie "Teams", która pokazuje, które witryny są połączone z Microsoft Teams.

Zamiana strony głównej w SharePoint

Strona główna jest dla każdej organizacji ważną częścią inteligentnej dzierżawy opartej na SharePoint. Dotąd jedynym sposobem na ustawienie nowej witryny jako strony głównej było użycie PowerShell. Teraz administratorzy mogą dokonać zmiany bezpośrednio w centrum administracyjnym, wybierając bieżącą stronę główną i wybierając opcję "Zamień witrynę" na pasku poleceń. Następnie wystarczy wskazać nową stronę.

SharePoint

Ustawienia OneDrive w centrum administracyjnym SharePoint

Nowy panel administratora pozwala zarządzać wszystkim w jednym miejscu, wliczając w to kontrolę udostępniania wewnętrznego i zewnętrznego, kontrolę dostępu użytkowników, domyślne limity pamięci, powiadomienia o urządzeniach użytkowników, zasady przechowywania i synchronizację OneDrive. Aktualizację zaliczyły również inne składniki, w tym interfejs użytkownika, raportowanie i role administratora — tu pojawiła się nowa rola Global Reader.

SharePoint

Dzięki aktualizacji doświadczenie używania panelu jest bardziej zgodne z wytycznymi Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1. Jeśli chodzi o nową rolę Global Reader, to pozwala ona na sam tylko podgląd — ale już nie edytowanie — wszystkich funkcjonalności i ustawień administratora w centrach administratora w Microsoft 365. Co się natomiast tyczy kart na tablicy, to pozwalają one teraz podejrzeć m.in. użycie OneDrive i aktywność w jego plikach.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia