Microsoft Teams przejął już wszystkie planowane funkcje Skype dla Firm Online

Microsoft Teams przejął już wszystkie planowane funkcje Skype dla Firm Online

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/24/2018, 10:08 PM

Liczba odsłon: 4496

Jeśli dotąd postrzegaliście Microsoft Teams jako niekompletną kopię Skype dla Firm i SharePoint pod zmienionym interfejsem, to... pewnie mieliście rację. Te czasy się jednak skończyły, a tak przynajmniej twierdzi Microsoft. Gigant ogłosił dzisiaj, że ukończył wszystkie zaplanowane prace związane z wprowadzeniem do Teams funkcjonalności Skype'a dla Firm Online. Dowiadujemy się też o aktualnych statystykach użytkowania Teams, także wśród użytkowników Skype. Poznamy wreszcie dodane w ostatnim czasie funkcje Teams, które odpowiadają za inteligentną komunikację w przedsiębiorstwach.

Jesienią zeszłego roku Microsoft udostępnił harmonogram zmian dla Microsoft Teams, które miały doprowadzić aplikację do stania się głównym inteligentnym komunikatorem w Office 365, by z czasem zastąpić Skype dla Firm Online. Spokojnie, na razie nic nie wskazuje na to, by biznesowy Skype został wyparty, ale faktem jest, że jego funkcjonalności zostały zgodnie z planem zaimplementowane w Teams. Prócz tej informacji Microsoft podzielił się świeżymi statystykami:

Dziś ponad 200 000 organizacji używa Teams, w tym blisko 70% klientów korporacyjnych, którzy używają Skype dla Firm Online. Zachęcamy wasze organizacje do dołączenia do nich i przejścia do Teams już dziś.

Microsoft Teams został w ostatnich tygodniach wyposażony w całkiem pokaźny zestaw funkcji, które Microsoft wiąże z inteligentną komunikacją. Związane są one z różnymi scenariuszami, które można realizować w aplikacji:

  • Wiadomości: Teams ujednolica teraz prezencję, czat i kontakty, a także funkcje tłumaczenia w czasie rzeczywistym, które pozwalają członkom zespołu rozmawiać w ich ojczystych językach.
  • Spotkania: nagrywanie spotkań w chmurze, obsługa spotkań do 250 uczestników, federacyjne spotkania, które umożliwiają prowadzenie spotkań w wielu organizacjach, lobby dla spotkań, kwalifikujące osoby dzwoniące przed dołączeniem do spotkania, i wsparcie w przypadku awarii połączenia telefonicznego, które pozwala dołączyć do spotkania nawet w przypadku problemów z siecią.
  • Połączenia: wsparcie dla ról szefa i delegata, kolejki połączeń, automatyczna recepcjonistka, transfer konsultacyjny, przełamanie statusu nie-przeszkadzać, możliwość przekazywania połączeń do grupy i wsparcie poza biurem. Jest też funkcja Direct Routing, umożliwiająca przeniesienie własnej usługi telefonicznej do Teams, która wraz z Calling Plans tworzy dodatkowe opcje dla połączeń w Microsoft Teams.
  • Rozszerzenia ekosystemu urządzeń dla Teams: aktualizacja Skype Room Systems, która umożliwia im dołączanie do spotkań w Teams, aplikacja Teams dla Surface Hub w Sklepie Microsoft, Teams Conferencing Gateway, pozwalająca używać w Teams telefonów dla Skype dla Firm z certyfikatem SIP, i wsparcie USB HID dla Teams, umożliwiające klientom odbieranie i kończenie połączeń oraz kontrolowanie wyciszania i głośności za pomocą urządzeń peryferyjnych USB. Microsoft informuje też o trwających pracach nad wsparciem dla spotkań Teams w istniejących systemach VTC, oferowanych przez Pexip, Polycom i Blue Jeans. Wsparcie ma być ogólnodostępne jeszcze w tym roku.

Warto tu zauważyć, że Teams przejął wszystkie planowane funkcje Skype for Business, a nie wszystkie jego funkcje w ogóle. Dla części użytkowników całkowite porzucenie biznesowego Skype na rzecz Teams nie wchodzi więc w rachubę.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia