ChatGPT z dostępem do wiedzy firmowej. Będzie jak Microsoft 365 Copilot?

ChatGPT z dostępem do wiedzy firmowej. Będzie jak Microsoft 365 Copilot?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/24/2025, 7:15 PM

Liczba odsłon: 102

Jedną z największych zalet Microsoft 365 Copilot jest dostępność wielu łączników, które dają mu dostęp do danych z innych firmowych aplikacji. ChatGPT nadgonił zaległości i otrzymał coś podobnego. OpenAI wprowadza nową funkcjonalność "company knowledge" ("wiedza firmowa"), która zaczęła być udostępniana subskrybentom ChatGPT Business, Enterprise i Edu. Użytkownicy uzyskają dostęp do danych ze Slacka, SharePointa, Dysku Google czy GitHuba.

ChatGPT może pomóc odpowiedzieć na niemal każde pytanie, ale często jego kontekst znajduje się w plikach, wiadomościach, e-mailach, ticketach czy project trackerach, do których nie ma bezpośredniego dostępu. Zmienia się to za sprawą nowej funkcji "company knowledge".

Dzięki wiedzy firmowej informacje z twoich połączonych aplikacji – jak Slack, SharePoint, Google Drive i GitHub – stają się bardziej przydatne i dostępne. Jest napędzana przez wersję GPT-5 wytrenowaną do zaglądania do wielu źródeł, aby dawać bardziej wszechstronne i trafne odpowiedzi. Każda odpowiedź zawiera czytelne cytaty, dzięki czemu możesz zobaczyć, skąd ta informacja pochodzi, i zaufać tym wynikom.

Przykładowo, kiedy masz nadchodzącego calla z klientem, ChatGPT może utworzyć dla ciebie briefing w oparciu o ostatnie wiadomości z twojego kanału w Slacku, kluczowe szczegóły z e-maili z klientem, notatki z ostatniego calla w Google Docs czy wszelkie eskalacje z ticketów wsparcia technicznego Intercom od waszego ostatniego spotkania.

— OpenAI

Wiedza firmowa jest już dostępna dla subskrybentów ChatGPT Business, Enterprise i Edu. Funkcjonalność respektuje istniejące zezwolenia w organizacji, przez co ChatGPT uzyskuje dostęp tylko do tych danych, do których przeglądania użytkownik jest już upoważniony.

Podobnie wygląda to w Microsoft 365 Copilot, który jest w stanie wyszukiwać w zawartości firmowej dostępnej dla tego konkretnego użytkownika, wliczając w to pliki w OneDrive i SharePoint, zawartość z Outlooka i Teams, a także informacje o osobach i relacjach z Microsoft Graph. Z kolei poprzez łączniki Copilot może uzyskiwać dostęp do danych z usług Google i nie tylko.

Źródło: https://openai.com/index/introducing-company-knowledge/

Webinar: Stwórz ze mną agenta AI  bez kodowania w Copilot Studio w 60 minut
Webinar: Stwórz ze mną agenta AI  bez kodowania w Copilot Studio w 60 minut

Wydarzenia