Niedawno wyszło na jaw, że Microsoft powoli odcina się od marki Windows Phone na rzecz prostego Windows. Ma to związek z planowanym scaleniem "Mobilnych Okienek" z Windows RT. W planach są jeszcze równie daleko idące zmiany, dotyczące tegorocznego przejęcia mobilnego działu Nokii przez Giganta z Redmond.
Z wyciekłych dokumentów wewnętrznych Microsoftu wynika, że firma przygotowuje się do usunięcia sygnatury Nokia ze swoich przyszłych smartfonów. "W ramach fazy naszego przejęcia usuniemy nazwę producenta z odniesień w produktach podczas świątecznej kampanii [marketingowej]." - czytamy w treści postanowienia. Dokument zawiera także nowy logotyp marki Lumia, w którym użyto 'Segoe', korporacyjnej czcionki Microsoftu. To konsekwencja pozbycia się czcionki 'Pure', identyfikowanej z przejętą firmą.
Warto zauważyć, że podczas niedawnej premiery Lumii 730, 735 i 830 ani razu nie wspomniano o Nokii, choć jej logo formalnie widnieje na samych urządzeniach. Wiele wskazuje na to, że wspomniane smartfony będą ostatnimi z 'Nokią' w sygnaturze. Sezon świąteczny już całkiem niedługo i raczej nie zapowiada się w międzyczasie na premiery kolejnych Lumii. Plany co do czasu nowej kampanii Microsoftu wydają się zrozumiałe - świąteczna gorączka zakupów będzie dobrą okazją, by zaistnieć w świadomości klientów z nową marką.
Jak donoszą źródła, Microsoft planuje także inny rebranding. Urządzenia z serii Surface również mają zostać sygnowane jako Lumia. Mamy więc do czynienia z coraz dalece idącym ujednoliceniem zarówno identyfikacji urządzeń, jak i systemów z rodziny Windows. Czy chodzi o lepszą rozpoznawalność marki, czy też o ekstremalne odwrócenie forkingu, za co np. krytykowany jest Linux? Zbytnie ujednolicenie może wprowadzić zamęt, zwłaszcza wśród mniej zaawansowanych klientów.